ΛΑΡΙΣΑΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ
Panic button που δεν λειτούργησε και βίντεο-ντοκουμέντο που δεν προβλήθηκε ποτέ στο δικαστήριο – Τα δύο ερωτήματα που αφήνει πίσω η υπόθεση ομηρίας στη Λάρισα

Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα
στα αποτελέσματα αναζήτησης
Δύο αποκαλύψεις που έγιναν κατά την εκδίκαση της υπόθεσης της πολύωρης ομηρίας της 45χρονης στη Λάρισα έρχονται να προσθέσουν νέα ερωτήματα σε μία υπόθεση που είχε συγκλονίσει το πανελλήνιο. Η πρώτη αφορά το panic button που είχε στη διάθεσή της η γυναίκα, το οποίο, σύμφωνα με την κατάθεσή της, ενεργοποίησε δύο φορές χωρίς να υπάρξει καμία ανταπόκριση. Η δεύτερη αφορά το ίδιο το υλικό της ομηρίας, καθώς ο 50χρονος μετέδιδε ζωντανά μέσω Facebook όσα εκτυλίσσονταν μέσα στο διαμέρισμα επί 41 ολόκληρα λεπτά, όμως το συγκεκριμένο βίντεο δεν αξιοποιήθηκε κατά την ακροαματική διαδικασία, παρά το γεγονός ότι παραμένει αναρτημένο στον λογαριασμό του.
Η υπόθεση εκδικάστηκε στο Αυτόφωρο Μονομελές Πλημμελειοδικείο Λάρισας, το οποίο έκρινε ένοχο τον 50χρονο Λαρισαίο και του επέβαλε συνολική ποινή φυλάκισης 22 μηνών. Μετά την πρόταση του εισαγγελέα για έκτιση μέρους της ποινής, ο καταδικασθείς οδηγείται στη φυλακή για δύο μήνες.
Το χρονικό της υπόθεσης παραμένει συγκλονιστικό. Ο 50χρονος εισέβαλε στο σπίτι της πρώην συζύγου του, παραβιάζοντας τους περιορισμούς που είχαν επιβληθεί σε βάρος του, και την κράτησε επί ώρες εγκλωβισμένη, κρατώντας τσεκούρι και δοχείο με εύφλεκτο υγρό, ενώ απειλούσε ότι θα πυρπολήσει την κατοικία. Την ίδια στιγμή πραγματοποιούσε ζωντανή μετάδοση μέσω Facebook, καταγράφοντας τις απειλές, τις κινήσεις της γυναίκας, αλλά και τις πολύωρες διαπραγματεύσεις που εξελίσσονταν έξω από το σπίτι με τους αστυνομικούς.
Κατά την κατάθεσή της στο δικαστήριο, η 45χρονη περιέγραψε ότι δεν μπορούσε να φύγει από το διαμέρισμα, ότι σε κάποια στιγμή ο πρώην σύζυγός της την ακινητοποίησε με κεφαλοκλείδωμα ενώ κρατούσε το τσεκούρι και ότι έσπασε πόρτα μέσα στο σπίτι, δημιουργώντας ένα διαρκές κλίμα τρόμου. Παράλληλα αποκάλυψε ότι, ενώ είχε προμηθευτεί panic button από τις αρμόδιες αρχές, το πάτησε δύο φορές χωρίς να ενεργοποιηθεί κάποιος μηχανισμός βοήθειας, γεγονός που, εφόσον επιβεβαιώνεται, δημιουργεί σοβαρά ερωτήματα για την αποτελεσματικότητα ενός μέτρου που έχει θεσπιστεί ακριβώς για την προστασία γυναικών που βρίσκονται σε υψηλό κίνδυνο.
Αντίστοιχα ερωτήματα γεννά και το γεγονός ότι το 41λεπτο βίντεο της ζωντανής μετάδοσης, στο οποίο αποτυπώνονται όσα συνέβαιναν μέσα στο σπίτι κατά τη διάρκεια της ομηρίας, δεν χρησιμοποιήθηκε στο δικαστήριο, παρότι πρόκειται για οπτικό υλικό που καταγράφει σε πραγματικό χρόνο την εξέλιξη των γεγονότων.
Μετά την ολοκλήρωση της δίκης, η συνήγορος της 45χρονης κ. Αλέκα Κωνσταντινίδου, εξέφρασε τον σεβασμό της προς τη δικαστική απόφαση, ωστόσο δεν έκρυψε την απογοήτευσή της για την έκβαση της υπόθεσης υπό το πρίσμα του κινδύνου που, όπως υποστήριξε, εξακολουθεί να αντιμετωπίζει η εντολέας της. Η ίδια τόνισε ότι η υπόθεση δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως μία ακόμη διαμάχη μεταξύ πρώην συζύγων, αλλά ως μία υπόθεση ακραίας έμφυλης βίας, επισημαίνοντας πως η γυναίκα εξακολουθεί να φοβάται για τη ζωή της.

Παράλληλα, υπογράμμισε ότι, σε μία περίοδο κατά την οποία η ελληνική κοινωνία παρακολουθεί διαδοχικά περιστατικά γυναικοκτονιών και σοβαρής ενδοοικογενειακής βίας, η ουσιαστική προστασία των θυμάτων πρέπει να αποτελεί πρώτη προτεραιότητα, προειδοποιώντας ότι πολλές γυναίκες είχαν εκφράσει τον φόβο τους πριν τελικά πέσουν θύματα εγκληματικών ενεργειών.
Για τον λόγο αυτό γνωστοποίησε ότι, εκ μέρους της 45χρονης και της οικογένειάς της, προτίθεται να ζητήσει συνάντηση με τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, προκειμένου να τον ενημερώσει προσωπικά για τις ιδιαιτερότητες της υπόθεσης και να ζητήσει να εξεταστεί κάθε διαθέσιμο μέτρο που θα μπορούσε να διασφαλίσει την προστασία της γυναίκας στο μέλλον.
newsroom onlarissa.gr
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις





