ΛΑΡΙΣΑΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ

Αναβαθμίζεται το Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας: Τα μέτρα για τη μείωση των ενδονοσοκομειακών λοιμώξεων, το εξειδικευμένο ρομπότ και η αποπεράτωση των ΤΕΠ (βίντεο)  

Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα
στα αποτελέσματα αναζήτησης

Πρόσθεσε το onlarissa.gr στη Google

Σε φάση αναβάθμισης βρίσκεται το τελευταίο διάστημα το Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας με τον διοικητή της 5ης ΥΠΕ κ. Φώτη Σερέτη να το επισκέπτεται σήμερα το πρωί της Τρίτης.

Ο διοικητής της 5ης Υγειονομικής Περιφέρειας και ο διοικητής του ΓΝΛ, όπως και οι ιατροί κ.κ. Μπαργιώτας και Καρακούσης αναφέρθηκαν στις σημαντικές εξελίξεις που φέρνουν ένα σκαλοπάτι πιο ψηλά το παλαιότερο νοσοκομείο της πόλης.

Αναλυτικότερα ο κ. Φώτης Σερέτης σημείωσε: «Βρισκόμαστε σήμερα στο Γενικό Νοσοκομείο της Λάρισας, αρχικά για να επισκεφτούμε την Ορθοπεδική Κλινική. Εκεί θα δείτε ότι έχουμε πάρει ορισμένα μέτρα επιπρόσθετα για τη μείωση των ενδονοσοκομειακών λοιμώξεων, γιατί γνωρίζουμε ότι τα ορθοπεδικά χειρουργικά περιστατικά είναι βαριά περιστατικά, οπότε εγκυμονούν και περισσότερους κινδύνους πάνω σε αυτό το θέμα. Έχει βαφτεί όλη η Ορθοπεδική Κλινική με ένα ειδικό αντιμικροβιακό υλικό χαλκού τελευταίας τεχνολογίας, για τη μείωση των λοιμώξεων, καθώς επίσης έχουμε προμηθευτεί και ένα ρομπότ εξειδικευμένο για ορθοπεδικές επεμβάσεις, προκειμένου να αναβαθμίσουμε την ποιότητα παροχής υπηρεσιών προς τους ασθενείς.

Δεν πρέπει όμως μόνο να φροντίζουμε τους ασθενείς· πρέπει να φροντίζουμε και τους γιατρούς, για να μας φροντίζουν και οι γιατροί. Με χρήματα και πόρους από την Οικονομική Περιφέρεια, έχουν εκσυγχρονιστεί τα μαγειρεία του Γενικού Νοσοκομείου της Λάρισας, και παράλληλα έχει γίνει και μια πλήρης ανακατασκευή και της τραπεζαρίας των γιατρών, έτσι ώστε να έχουν ένα ευχάριστο περιβάλλον, όχι μόνο όσοι είναι κατά τη διάρκεια της εφημερίας, αλλά και για τις υπόλοιπες ώρες του ωραρίου».

Αναφορικά με τα νέα ΤΕΠ που ετοιμάζονται ο κ. Σερέτης υπογράμμισε πως το έργο βρίσκεται στην τελευταία του φάση, επισημαίνοντας πως: «βαδίζουμε πάντα πιστά στο χρονοδιάγραμμα της αποπεράτωσης του Τμήματος Επειγόντων Περιστατικών. Είμαστε στην τελευταία φάση της ολοκλήρωσης του έργου. Μπορούμε να πούμε ότι, σε έναν περίπου μήνα, περί τα τέλη Ιουλίου, θα έχουμε τη μετεγκατάσταση στα καινούρια ΤΕΠ του Γενικού Νοσοκομείου της Λάρισας, που παράλληλα—δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι εδώ εφαρμόζουμε και ένα πιλοτικό πρόγραμμα με την τεχνική νοημοσύνη, με το ER Triage, όσον αφορά την καλύτερη διαλογή των ασθενών, τη μείωση του χρόνου αναμονής στα επείγοντα, παράλληλα και με την εφαρμογή, εδώ και δύο μήνες περίπου, του βραχιολιού που φορούν οι ασθενείς, για να έχουμε αυτό το αποτέλεσμα».

Με την σειρά του ο κ. Γρηγόρης Βλαχάκης τόνισε πως: «Με την χρηματοδότηση της 5ης Υγειονομικής Περιφέρειας, ο χώρος του εστιατορίου όπου σιτίζονται το ιατρικό προσωπικό του νοσοκομείου ανακαινίστηκε, έτσι ώστε να είναι ένας ανθρώπινος πλέον χώρος, και υγιής και ασφαλής, και έτσι ώστε να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση στο προσωπικό που εργάζεται σε αυτό το νοσοκομείο. Η διατροφή είναι ένα ιδιαίτερο εργαλείο για το νοσοκομείο μας· έχουμε ρίξει ιδιαίτερη βαρύτητα, έχουμε ενισχύσει το τμήμα διατροφής τόσο σε μαγείρους και τραπεζοκόμους, όσο και με τη συνεργασία με εργαστήρια όπου μελετούμε τη βιοδραστικότητα των γευμάτων. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να έχουμε το καλύτερο δυνατό παραγόμενο προϊόν, και αυτό θα έπρεπε να είναι σε έναν πολύ ωραίο χώρο, τον οποίο σήμερα παρουσιάζουμε».

Όσο για τις νέες τεχνολογίες που έχουν «εισχωρήσει» στο νοσοκομέιο, σημειώνει: «Η καινοτομία και η χρήση των νέων τεχνολογιών ήταν προτεραιότητα της διοίκησης του νοσοκομείου μας από την πρώτη στιγμή, προκειμένου να καλύψουμε τον χαμένο χρόνο που αυτό το νοσοκομείο πέρασε τα προηγούμενα χρόνια. Έτσι λοιπόν, αναπτύξαμε ταχύτητες που είχαν να κάνουν με τη χρήση των νέων τεχνολογιών, με την ψηφιοποίηση, και τώρα φτάνουμε στο σημείο να κάνουμε και χρήση ρομποτικών συστημάτων, μετά τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στο ακτινολογικό και στα επείγοντα. Έχουμε τη χρήση του ρομποτικού μηχανήματος στην ορθοπεδική κλινική, ένα σύστημα το οποίο θα συμβάλλει ιδιαίτερα ώστε να προσελκύσουμε και περισσότερους ειδικευόμενους στο «παλιό» νοσοκομείο, όπως το λέμε, της Λάρισας, το οποίο τα τελευταία χρόνια δεν ήταν στην επιλογή των ειδικευομένων, ενώ τώρα θα έχουμε ρίξει ιδιαίτερο βάρος στην εκπαίδευσή τους. Η διοίκηση, προς αυτή την κατεύθυνση, θα συνεχίσει να στηρίζει τους γιατρούς που έχουν όραμα και θέλουν να φτιάξουμε μια διαφορετική κλινική και, κατ’ επέκταση, ένα διαφορετικό νοσοκομείο».

Τέλος πρόσθεσε: «Μετά την βαφή κατά τα προηγούμενα χρόνια, της ΟΡΛ-οφθαλμολογικής κλινικής με την πρώην COVID-κλινική με αντιμικροβιακές μπογιές, πλέον περάσαμε και στην θωράκιση της Ορθοπαιδικής και της Μονάδας Τεχνικού Νεφρού με βαφή χαλκού. Μετά από μετρήσεις που είχαμε και από την προηγούμενη κατάσταση, υπήρξαν μικρόβια τα οποία εντοπίστηκαν, και μετά την τοποθέτηση/βαφή του χαλκού, πλέον τα στοιχεία που έχουμε είναι μηδενικά και μιλάμε για καθαρές κλινικές που μπορούν οι ασθενείς άφοβα να επισκεφθούν το νοσοκομείο μας και τις συγκεκριμένες κλινικές. Το έργο αυτό γίνεται στο πλαίσιο των ενδονοσοκομειακών λοιμώξεων, στο πλαίσιο της επιτροπής που υπάρχει και παρακολουθεί τα μικρόβια του νοσοκομείου, και θα συνεχίσουμε προς την ίδια κατεύθυνση και με άλλες παρεμβάσεις».

Ο διευθυντής της Ορθοπεδικής Κλινικής του ΓΝΛ κ. Κώστας Μπαργιώτας από μέρους του επισήμανε: «Η τεχνολογία προοδεύει, και μαζί με αυτή προοδεύουν και οι εφαρμογές που αφορούν τη χειρουργική του γόνατου σε πρώτη φάση, αλλά και του ισχίου σε δεύτερη. Οι καινούριες ρομποτικές εφαρμογές και τα ρομποτικά μηχανήματα είναι πολύτιμα, ειδικά σε δύσκολα περιστατικά. Το νοσοκομείο μας, πρωτοπορεί, είναι ένα από τα ελάχιστα νοσοκομεία-δημόσια νοσοκομεία που ενσωματώνουν τέτοιες τεχνολογίες σε αυτό το επίπεδο. Το ρομπότ που έχει έρθει είναι τελευταίας τεχνολογίας. Πιστεύω ότι θα βοηθήσει πάρα πολύ και στην αναβάθμιση της ποιότητας των χειρουργικών επεμβάσεων, αλλά κυρίως θα βοηθήσει στην εκπαίδευση των νέων γιατρών, καθώς τα δημόσια νοσοκομεία επιτελούν δύο ρόλους: ο ένας είναι η εξυπηρέτηση των ασθενών, και η άλλη είναι η προετοιμασία της νέας γενιάς γιατρών για τον επόμενο αιώνα. Νομίζω, λοιπόν, ότι αυτή η κίνηση ικανοποιεί και τα δύο δεδομένα. Ελπίζω να υπάρξει συνέχεια. Έχουμε στην κλινική κατακτήσει σιγά-σιγά ένα επίπεδο, κατά τη γνώμη μου, εξαιρετικά καλό, πάντα με τη βοήθεια της διοίκησης, γιατί πρέπει να το αναφέρω αυτό: είχαμε αμέριστη συμπαράσταση όσον αφορά την προμήθεια του ρομπότ. Θέλω να πιστεύω ότι από εδώ και πέρα η συνεργασία θα είναι στο ίδιο επίπεδο, για να διευρύνουμε τις εφαρμογές αυτού του τύπου».

Τέλος, ο διευθυντής της Ιατρικής Υπηρεσίας ΓΝΛ,  Κωνσταντίνος Καρακούσης, τόνισε: «Όπως γνωρίζουμε, το νοσοκομείο ταλανίζεται από ενδονοσοκομειακές λοιμώξεις. Οι ενέργειες που κάνουμε τελευταία, με τα βαψίματα, με την επένδυση χαλκού, σαφώς βελτιώνουν την κατάσταση. Ήδη έχουμε στοιχεία αποδεδειγμένα, ταυτοποιημένα πλέον, ότι αυτά τα μικρόβια δεν υπάρχουν στην πορεία. Νομίζω είμαστε σε καλό δρόμο για ένα καλύτερο αύριο για το θέμα των λοιμώξεων».

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις
Ετικέτες