Δίκη ΤεμπώνΛΑΡΙΣΑ

Τέμπη: Νέα αιτήματα από συγγενείς και ένταση με την Πρόεδρο του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων Λάρισας – Συνεχίζεται αύριο η δίκη (φώτο – βίντεο)

Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα
στα αποτελέσματα αναζήτησης

Πρόσθεσε το onlarissa.gr στη Google

Συνεχίστηκε σήμερα στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Λάρισας, στο συγκρότημα Γαιόπολις η 12η δικάσιμος της Δίκης για τα Τέμπη, με τρία νέα αιτήματα από τους συνηγόρους υποστήριξης της κατηγορίας. Υπενθυμίζεται πως προηγήθηκε η απόρριψη από την έδρα των αιτημάτων για οπτικοακουστική κάλυψη της δίκης και για αυτοπρόσωπη παρουσία των κατηγορουμένων.

Ο κ. Αντώνης Ψαρόπουλος, συνήγορος υποστήριξης της κατηγορίας και πατέρας της Μάρθης, κατέθεσε τρία νέα αιτήματα προς το δικαστήριο τα οποία είναι τα εξής: αλλαγή στη σειρά εξέτασης των μαρτύρων, κλήση επιπλέον μαρτύρων και προσκόμιση ηλεκτρονικής αλληλογραφίας μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και σιδηροδρομικών φορέων σχετικά με τη σύμβαση 717 για την περίοδο 2021-2023.

Ο κ. Ψαρόπουλος αναπτύσσοντας το πρώτο αίτημα, επικαλέστηκε το άρθρο 351 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και υποστήριξε ότι η σειρά των μαρτύρων όπως περιγράφεται στο κατηγορητήριο μπορεί να προκαλέσει «αποδεικτική σύγχυση» και πρότεινε η αποδεικτική διαδικασία να οργανωθεί σε έξι θεματικές ενότητες. Στην πρώτη ενότητα να εξεταστούν όσοι βρέθηκαν στο πεδίο αμέσως μετά τη σύγκρουση και συμμετείχαν στις επιχειρήσεις επέμβασης, όπως διασώστες και πυροσβέστες.

Η δεύτερη έχει να κάνει με μάρτυρες σχετικούς με την ασφάλεια και τις υποδομές του σιδηροδρομικού δικτύου, ενώ στην τρίτη ενότητα εντάσσονται μάρτυρες που σχετίζονται με την υπό διερεύνηση «έκρηξη» και τη φωτιά που ακολούθησε τη σύγκρουση, ανάμεσά τους και οι πραγματογνώμονες και τεχνικοί σύμβουλοι.

Η τέταρτη αφορά τις ενέργειες που έγιναν στον τόπο του δυστυχήματος το αμέσως επόμενο διάστημα και ειδικότερα τις παρεμβάσεις που έχουν περιγραφεί ως «μπάζωμα» και «ξεμπάζωμα». Στην πέμπτη ενότητα πρότεινε να εξεταστούν οι ιατροδικαστές και μάρτυρες που σχετίζονται με τη διαχείριση του ψηφιακού υλικού.

Στην έκτη τέλος ενότητα, εισηγήθηκε να καταθέσουν αυτόπτες μάρτυρες και επιζώντες της σύγκρουσης. Επισήμανε δε πως: «εκτιμούμε ότι η προτεινόμενη σειρά εξυπηρετεί και την υπεράσπιση. Εκτιμούμε, επίσης, ότι θα βοηθήσει να φωτιστούν και άλλες πτυχές που ερευνώνται, όπως τυχόν ευθύνες του Κώστα Αχ. Καραμανλή», ανέφερε.

Στο δεύτερο αίτημά του, ο κ. Ψαρόπουλος ζήτησε να κληθούν να καταθέσουν αξιωματικοί της Πυροσβεστικής που είχαν ήδη καταθέσει στον εφέτη ανακριτή αλλά δεν περιλαμβάνονται στο κατηγορητήριο.

Επίσης, πρότεινε να καταθέσουν ο πρώην πρόεδρος του ΟΣΕ για την περίοδο 2023–2025, Παναγιώτης Τερεζάκης, καθώς και ο νόμιμος εκπρόσωπος της Interstar Security, Νικόλαος Τσαντσαράκης. Σημειώνεται ότι η εταιρεία έχει αναλάβει από το 2017 τη φύλαξη και τη βιντεοεπιτήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου. Με το τρίτο αίτημά του ζήτησε να προσκομιστεί η ηλεκτρονική αλληλογραφία μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ σχετικά με τη σύμβαση 717 για την περίοδο 2021–2023.

Τόνισε χαρακτηριστικά πως: «πρέπει εγκαίρως να ζητηθεί αυτή η αλληλογραφία για την πληρέστερη διερεύνηση ευθυνών σε σχέση με την κατηγορία της διατάραξης». Στα αιτήματα συμφώνησαν και άλλοι συνήγοροι της υποστήριξης της κατηγορίας που έλαβαν τον λόγο.

Ένταση της Προέδρου με συγγενή θύματος

Εξάλλου, η Πρόεδρος του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων Λάρισας, κ. Γεωργία Στεφανίδου, υπερασπίστηκε την αμεροληψία του δικαστηρίου, απαντώντας σε παρέμβαση συγγενή θύματος.

Μετά την απόρριψη των αιτημάτων για τηλεοπτική κάλυψη της δίκης και αυτοπρόσωπη παρουσία των κατηγορουμένων, αγόρευσε ο Λουκάς Αποστολίδης, συνήγορος της οικογένειας του πολυτραυματία Γεράσιμου Γεωργιάδη. Μετά την ολοκλήρωση της αγόρευσής του, ο Χρήστος Τιλκερίδης, πατέρας του αδικοχαμένου Αγγέλου Τιλκερίδη, απευθύνθηκε προς την έδρα υπογραμμίζοντας ότι «ο σταθμάρχης έδινε εντολές, αυτό θα δικάσετε; Χάσαμε τους δικούς μας γιατί λείπανε τα συστήματα ασφαλείας». Σε άλλο σημείο, ο ίδιος ανέφερε πως «η μη κάλυψη συγκαλύπτει τους κατηγορουμένους. Αν δεν θέλουν και μπορούν να έρθουν, να το βλέπει ο κόσμος από την τηλεόραση».

Τότε η Πρόεδρος σε αρκετά υψηλούς τόνους, απαντώντας σημείωσε: «δεν ξέρω τι σας λένε. Αν νομίζετε ότι αυτό το δικαστήριο μπορεί να επηρεαστεί από δήλωση υπουργού ή πρωθυπουργού, αν θεωρείτε ότι το δικαστήριο δεν είναι αμερόληπτο, έχετε τα νόμιμα δικαιώματα που προβλέπει ο Κώδικας Ποινικής Δικονομίας και τους συνηγόρους σας».

Εν συνεχεία ο συνήγορος θυμάτων και τραυματιών κ. Νίκος Κωνσταντόπουλος, μίλησε για περιορισμένη διαδικασία και απευθύνθηκε επίσης προς την πρόεδρο.

Η Ζωή Κωνσταντοπούλου για την απόρριψη του αιτήματος για οπτικοακουστική κάλυψη, σημείωσε: «Η απόφασή σας είναι μη οριστική. Επιφυλασσόμαστε να επανέλθουμε αφού πληροφορηθούμε το σκεπτικό της απόρριψης και αν πράγματι απορρίφθηκε η ένσταση αντισυνταγματικότητας της ρύθμισης», ανέφερε. Επιπρόσθετα έκανε λόγο για «ψευδείς δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών με στόχο να σπιλωθούν παράγοντες της δίκης».

Αύριο Τετάρτη 24 Ιουνίου συνεχίζεται η η Δίκη για τα Τέμπη με την 13η δικάσιμο. 

Σε αυτό το πλαίσιο τοποθετήθηκε ο κ. Αντώνης Ψαρόπουλος, αναφέροντας: «Ο ορθολογικότερος επανακαθορισμός της σειράς εξέτασης των μαρτύρων, με βάση το κατηγορητήριο, θα συμβάλει ώστε να γίνουν καλύτερα κατανοητές οι ευθύνες των εμπλεκόμενων φορέων και των φυσικών προσώπων που είναι κατηγορούμενοι και τους εκπροσωπούν. Με τον τρόπο αυτό θα αναδειχθούν, όπως πρέπει, οι υπαιτιότητες που οδήγησαν σε αυτό το τραγικό δυστύχημα με τους τόσους πολλούς νεκρούς.

Κατά την άποψή μας, η αποδεικτική διαδικασία θα βοηθηθεί σημαντικά, προκειμένου να αναδειχθούν όλες αυτές οι ευθύνες και οι υπαιτιότητες.

Πέραν αυτού, ζητήθηκε, όπως αναφέρθηκε και από άλλους παριστάμενους προς υποστήριξη της κατηγορίας, η προσκόμιση της αλληλογραφίας που αναπτύχθηκε μεταξύ του Υπουργείου και των εμπλεκόμενων φορέων. Τα έγγραφα αυτά θα ήταν εξαιρετικά σημαντικά, προκειμένου να αναδειχθούν, στον μέγιστο δυνατό βαθμό, οι ευθύνες του Υπουργείου, δηλαδή του Δημοσίου.

Ζητήθηκε, βεβαίως, παρουσία του εκπροσώπου του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, που εκπροσωπεί το Δημόσιο, να παραδοθεί όλο αυτό το υλικό. Ωστόσο, αμφιβάλλουμε πολύ αν αυτό θα συμβεί, γι’ αυτό και απευθυνθήκαμε στο δικαστήριο, ζητώντας να διατάξει την προσκόμισή του.

Η προσπάθεια όλων των παρισταμένων προς υποστήριξη της κατηγορίας είναι να αναδειχθούν, σε όλο τους το μέγεθος, οι ευθύνες που οδήγησαν σε αυτό το τραγικό δυστύχημα. Ως πρώτο και κύριο υπαίτιο, όλοι σχεδόν φωτογραφίζουν το Ελληνικό Δημόσιο».

Ακολούθως, ο κ. Λουκάς Αποστολίδης: «Βρισκόμαστε ακόμη σε διαδικαστικά και δικονομικά ζητήματα. Σήμερα έθεσα δύο ενστάσεις και εξέφρασα τις επιφυλάξεις των εντολέων μου σε σχέση με τη νομιμοποίηση του Δημοσίου, όπου ο εγκληματίας παριστάνει το θύμα και, σε λίγο καιρό, θα βάλει και τα κλάματα.

Όταν ο ίδιος ο κ. Πρωθυπουργός λέει ότι «το κράτος ηττήθηκε στα Τέμπη», αναρωτήθηκα ενώπιον της Έδρας: για ποια αλήθεια έρχεται το Δημόσιο να μαρτυρήσει;

Ζήτησα από την Έδρα κάτι που εδώ και τουλάχιστον δύο χρόνια ζητώ συστηματικά: να κατασχεθούν και να γνωστοποιηθούν όλα τα αιτήματα των στελεχών των οργανισμών του σιδηροδρόμου και των διοικήσεων προς τις διευθύνσεις του Υπουργείου, οι οποίες συνδέονται με τα τέσσερα διευθυντικά στελέχη που παραπέμπονται για κακουργηματικές πράξεις, καθώς και προς την πολιτική ηγεσία και τους γενικούς γραμματείς.

Δυστυχώς, στις αιτήσεις μου προς τον εφέτη ανακριτή, αλλά και στις επανειλημμένες αιτήσεις μου προς τις δικαστικές αρχές, μέχρι σήμερα δεν έχουν δοθεί απαντήσεις. Ζήτησα, από κοινού με τον κ. Ψαρόπουλο, την κατάθεση και γνωστοποίηση όλων αυτών των εγγράφων που έφτασαν στο Υπουργείο.

Για αυτά που λέμε ότι γνώριζαν συγκεκριμένα στελέχη, τα οποία δεν είχαν τη δυνατότητα να καταθέσουν την αλήθεια ούτε στη Βουλή, προκειμένου να μπορέσει πραγματικά η Δικαιοσύνη να αποκαλύψει την αλήθεια, ζήτησα πρόσφατα από τον εφέτη ανακριτή να κατασχέσει τα σχετικά έγγραφα από το Υπουργείο.

Προς ενημέρωση των τηλεθεατών και των ακροατών σας, θέλω να επισημάνω ότι τα πεδία ελέγχου της πολιτικής ηγεσίας δεν περιορίζονται μόνο στον εθνικό κορμό. Τα ζητήματα ασφάλειας και διαλειτουργικότητας του εθνικού αλλά και του ευρωπαϊκού σιδηροδρόμου υπάγονται και σε έλεγχο που ασκεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην πολιτική ηγεσία.

Η πολιτική ηγεσία, στο χρονικό ενός προαναγγελθέντος δυστυχήματος, ενώ είχε ενημερωθεί από τα στελέχη και όλα τα αρμόδια κλιμάκια, δεν αντέδρασε. Επιχείρησε δύο φορές να λάβει παρατάσεις από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η χώρα παραπέμφθηκε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο το 2021 και παραπέμφθηκε εκ νέου δεκατρείς ημέρες πριν από το δυστύχημα για τη μη εγκατάσταση των συστημάτων ασφαλείας.

Σήμερα, ενώ ολόκληρη η ιεραρχία παραπέμπεται για κακουργηματικές πράξεις και αδικήματα, έχουμε τον κ. Τριαντόπουλο και τον κ. Καραμανλή να δηλώνουν αθώοι και να κατηγορούνται για πλημμεληματικές πράξεις.

Άσκησα επανειλημμένα, με υπομνήματα προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το αίτημα να γνωστοποιηθούν τα έγγραφα της αλληλογραφίας της πολιτικής ηγεσίας από το 2019 έως το 2023, ώστε να αποκαλυφθεί η αλήθεια. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μου απάντησε ότι τα έγγραφα αυτά προστατεύονται από τους κανόνες περί προσωπικών δεδομένων και ότι, εάν επιθυμώ, μπορώ να προσφύγω στο Γενικό Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, περιμένοντας τέσσερα ή πέντε χρόνια για την έκδοση απόφασης.

Το ανέφερα και στον κ. Τζιτζικώστα, τον συμπατριώτη μας, ζητώντας του να μεσολαβήσει. Ακόμη μεσολαβεί.

Η συγκάλυψη, δηλαδή, ξεκινά από τη βάση και φτάνει μέχρι και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Λυπάμαι που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν άσκησε τα καθήκοντά της όπως όφειλε. Το λέω έχοντας γνώση των ευρωπαϊκών θεσμών από την προηγούμενη θητεία μου ως προέδρου της Επιτροπής Ευρωπαϊκών Υποθέσεων της Βουλής.

Αυτή η σκληρή γραφειοκρατία, δυστυχώς, εξακολουθεί να υφίσταται. Θα έλεγα, μάλιστα, ότι η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία δεν πρέπει να στραφεί μόνο κατά όσων συγκαλύπτουν την αλήθεια στην Ελλάδα, αλλά να εξετάσει και τις ευθύνες που ενδεχομένως υπάρχουν στην πλευρά της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Είπα στην Έδρα: «Εάν αυτά τα έγγραφα δεν τα ζητήσετε είτε από το Υπουργείο είτε από τους αρμόδιους φορείς είτε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή – γιατί αυτό μου απάντησε η ίδια η Επιτροπή – δεν πρόκειται να τα λάβουμε. Αν όμως τα ζητήσει το δικαστήριο, θα τα αποστείλουν».

Το δικαστήριο έχει χρέος να το πράξει, εφόσον πραγματικά επιδιώκουμε την αποκάλυψη της αλήθειας. Διαφορετικά, θα συνεχίσουμε να βαφτίζουμε τον εγκληματία θύμα, να τον φέρνουμε να προασπίζεται κάποια παλιοσίδερα – γιατί αυτό ήταν το έννομο αγαθό που ζημιώθηκε για το Δημόσιο, δηλαδή ορισμένες υποδομές – την ώρα που στην άλλη πλευρά υπάρχουν ανθρώπινες ζωές.

Ταυτόχρονα αποκλείονται οι Δικηγορικοί Σύλλογοι από τη διαδικασία, με μια απόφαση που, επιτρέψτε μου να πω, ελήφθη με τη μειοψηφία της προέδρου και είναι προβληματική. Για τον λόγο αυτό επιφυλαχθήκαμε να ασκήσουμε κάθε ένδικο μέσο που μας παρέχει ο νόμος.

Δεν πιστεύω ότι μπορεί να γίνει αποδεκτή οποιαδήποτε διαδικασία παρέμβασης της εκτελεστικής εξουσίας, πολύ περισσότερο μια τόσο ωμή παρέμβαση, η οποία δυστυχώς έγινε αποδεκτή από την Έδρα».

Με τη σειρά του ο κ. Νίκος Κωνσταντόπουλος: «Αυτό που συνέβη στα Τέμπη είναι ένα κρατικό έγκλημα, το οποίο ταυτόχρονα εξελίχθηκε σε συλλογικό κοινωνικό τραύμα και αποτελεί μια πολλαπλή θεσμική δοκιμασία, κατά την οποία υπονομεύονται οι εγγυήσεις του κράτους δικαίου και οι προϋποθέσεις για μια δίκαιη δίκη.

Όλοι οι συγγενείς και οι συνήγοροι των οικογενειών των θυμάτων, εκείνων που είτε έχασαν τη ζωή τους με αυτόν τον δραματικό τρόπο είτε επέζησαν και κουβαλούν τον εφιάλτη σε όλη τους τη ζωή, επιδιώκουμε με κάθε τρόπο η διαδικασία να είναι ουσιαστικά αποδεικτική, να αναζητηθεί η πραγματική αλήθεια και να αντιμετωπιστούν όσα μέχρι στιγμής έχουν δημιουργηθεί ως ελαττώματα της συγκεκριμένης δικογραφίας.

Δηλαδή, η αποσπασματοποίηση της υπόθεσης, ο τεμαχισμός της σε έξι ή επτά επιμέρους δίκες και, επιπροσθέτως, ο περιορισμός του κατηγορητηρίου, ώστε να μην περιλαμβάνονται σε αυτό τα κακουργήματα της έκθεσης, της απανθράκωσης και όλα εκείνα τα αδικήματα που έχουν επισημανθεί από τους συνηγόρους υποστήριξης της κατηγορίας.

Οι συνήγοροι υποστήριξης της κατηγορίας και οι συγγενείς επιδιώκουν την αναζήτηση της αλήθειας, της πραγματικής αλήθειας και όχι της σκηνοθετημένης. Μόνο ο κ. Φλωρίδης και κάποιοι επίορκοι δικαστές, που εμφανίζονται ως συνδικαλιστές-επαγγελματίες, κατηγορούν τις οικογένειες και τους συνηγόρους ότι δεν επιθυμούν την πρόοδο της δίκης.

Σε καμία χώρα του κόσμου δεν υπήρξαν συνδικαλιστές-επαγγελματίες δικαστές που να αντιδικούν με τις οικογένειες των θυμάτων, ούτε υπουργοί – διορισμένοι υπάλληλοι της κυβέρνησης – που να επιχειρούν να συσκοτίσουν την πραγματικότητα.

Εμείς, λοιπόν, ζητάμε, ακριβώς για να διασφαλιστεί η διαφάνεια και για να μην παίζει ο καθένας τα παιχνίδια που επιθυμεί μέσα στους μηχανισμούς που ελέγχει, εντός των διαφόρων εξουσιών, την πλήρη μετάδοση της δίκης, την τηλεοπτική κάλυψη και τη δημόσια προβολή της διαδικασίας.

Η μετάδοση αυτή είναι υπέρ της διαφάνειας. Είναι υπέρ της προστασίας της διαδικασίας. Είναι υπέρ της προστασίας του ίδιου του δικαστηρίου. Και είναι υπέρ της διαμόρφωσης στην κοινωνική συνείδηση μιας σαφούς αντίληψης για το τι πραγματικά συμβαίνει.

Η τηλεοπτική κάλυψη μιας τόσο σημαντικής δίκης, από τη διαδικασία της οποίας διέρχεται η κοινωνία, η πολιτεία, η πραγματικότητα και η ίδια η ιστορία, έχει τεράστια αξία και ως ιστορικό ντοκουμέντο.

Οι ιστορικές δίκες πρέπει να καταγράφονται, να αξιολογούνται και να μελετώνται όσο το δυνατόν πιο συστηματικά.

Κατά δεύτερον, είμαστε υποχρεωμένοι να επισημάνουμε ότι το Δημόσιο, το κράτος και η κυβέρνηση εξακολουθούν, ακόμη και κατά την έναρξη της δίκης και στις πρώτες διαδικασίες, να παίζουν αυτό το διφορούμενο παιχνίδι του «ανεύθυνου-υπεύθυνου».

Δήθεν παράσταση προς υποστήριξη της κατηγορίας για ορισμένους υπαλλήλους, την ίδια ώρα που σύσσωμο το κυβερνητικό επιτελείο λοιδορεί συγγενείς και συνηγόρους, παρεμβαίνει στη δίκη και διάφοροι φλύαροι κυβερνητικοί παράγοντες προβαίνουν σε χυδαίες, απρεπείς, προσβλητικές και εξυπνακίστικες δηλώσεις.

Από την πλευρά μας, οι συνήγοροι υποστήριξης της κατηγορίας θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν προκειμένου, πρώτον, το κατηγορητήριο να διατυπωθεί έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στα πραγματικά γεγονότα, καθώς είναι ελλιπές με ευθύνη της προανάκρισης.

Δεύτερον, θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν προκειμένου να εξασφαλιστεί η πληρέστερη δυνατή τηλεοπτική μετάδοση της δίκης.

Και τρίτον, θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν ώστε να κληθούν πρόσθετοι μάρτυρες, οι οποίοι δεν έχουν μέχρι σήμερα κληθεί να καταθέσουν, όπως επισημάνθηκε και κατά τη σημερινή διαδικασία.

Τέλος, είναι αδιανόητο να μη προσκομίζει το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, να μη προσκομίζει η κυβέρνηση, την αλληλογραφία που υπάρχει μεταξύ του υπουργείου, του τότε υπουργού κ. Κυρανάκη και των νομικών συμβούλων σχετικά με την παράσταση προς υποστήριξη της κατηγορίας κατά των τεσσάρων συγκεκριμένων κατηγορουμένων.

Αφού, λοιπόν, το Δημόσιο δυστροπεί, εμείς θα ζητήσουμε από το δικαστήριο να διατάξει την κατάσχεση της σχετικής αλληλογραφίας και την ένταξή της στη δικογραφία»

Τέλος, η κα Ζωή Κωνσταντοπούλου: «Καταγράφονται απουσίες, ελλείψεις, παραλείψεις και διατυπώνονται ερωτηματικά. Απουσίες κατηγορουμένων που θα έπρεπε να κάθονται στο εδώλιο του κατηγορουμένου, αφού παραπέμπονται στη δίκη αυτή. Απουσίες κατηγορουμένων οι οποίοι δεν παραπέμπονται στη δίκη αυτή, ενώ ήταν κατηγορούμενοι στη δικογραφία. Κατεξοχήν τέτοιος κατηγορούμενος είναι ο «διαβόητος Αγοραστός».

Απουσίες και παραλείψεις στη διερεύνηση και αναζήτηση θεμελιώδους αποδεικτικού υλικού. Οι παραλείψεις είναι τρομακτικές, ηθελημένες και στοχεύουν σε μια κουτσουρεμένη δίκη, με μισές κατηγορίες, ελαφρύτερες διώξεις, κουτσουρεμένο κατηγορητήριο και χωρίς τρία βασικά κακουργήματα που έπρεπε να περιλαμβάνονται σε αυτό.

Κακουργήματα που παραπέμπουν ευθέως την υπόθεση όχι ενώπιον του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων, αλλά ενώπιον του Μικτού Ορκωτού Δικαστηρίου, με πλειοψηφία ενόρκων, το οποίο είναι αρμόδιο να κρίνει την υπόθεση αυτή, καθώς οι τρεις κατηγορίες που θα έπρεπε να περιέχονται στο κατηγορητήριο υπάγονται στην αρμοδιότητα αυτού του κορυφαίου ποινικού δικαστηρίου. Ανθρωποκτονία εκ προθέσεως με ενδεχόμενο δόλο και όχι ανθρωποκτονία από αμέλεια. Δεν ήταν πλημμελήματα οι ανθρωποκτονίες που διαπράχθηκαν.

Ήταν κακουργήματα που διαπράχθηκαν με ενδεχόμενο δόλο, με τη γνώση, δηλαδή, ότι οι συμπεριφορές, οι πράξεις και οι παραλείψεις των υπαιτίων και των κυβερνητικών υπαιτίων θα οδηγούσαν στον θάνατο και με την αποδοχή του ενδεχομένου αυτού. Έκθεση σε βαθμό κακουργήματος, έκθεση σε κίνδυνο ζωής με αποτέλεσμα τον θάνατο. Αυτό το κακούργημα, που θα έπρεπε να περιέχεται στο κατηγορητήριο, η αυτονόητα συνδεδεμένη με τις κατηγορίες αξιόποινη πράξη, έχει επίσης παραλειφθεί.

Και, βεβαίως, το επεσήμανα και στο ακροατήριο και στη δίκη για το έγκλημα στο Μάτι. Είχε, περιέργως, παραλειφθεί και εκεί αυτό το κακούργημα, για το οποίο ο ανακριτής της υπόθεσης τρεις φορές ζήτησε τον νομικό και ποινικό χαρακτηρισμό της ως κακουργήματος.

Και βέβαια το κακούργημα της έκρηξης, της πυρόσφαιρας που είδαμε όλοι να αναπτύσσεται, αυτής για την οποία τα κυβερνητικά ψέματα προσπαθούν να πείσουν τον κόσμο ότι δεν την είδε και ότι δεν έγινε ποτέ. Η παράλειψη διατύπωσης αυτών των κακουργημάτων σημαίνει και παράλειψη παραπομπής της υπόθεσης στο αρμόδιο δικαστήριο.

Την ίδια ώρα βλέπουμε μεθοδεύσεις ενός παραδικαστικού κυκλώματος, αποτελούμενου από τον ίδιο τον Υπουργό Δικαιοσύνης, εν ενεργεία υπουργούς και εν ενεργεία δικαστές, κάποιοι εκ των οποίων συνδικαλίζονται και άλλοι προαλείφονται για ηγετικές θέσεις στη δικαστική και εισαγγελική εξουσία. Πρόκειται για ένα κύκλωμα το οποίο, σε όλη τη διάρκεια της προδικασίας και ήδη από τις παραμονές της έναρξης της δίκης, καθώς και καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας από τις 23 Μαρτίου μέχρι σήμερα, παρεμβαίνει διαρκώς, προσπαθώντας να αποτρέψει γονείς, συγγενείς και συνηγόρους, και εμάς προεξαρχόντως, από την άσκηση των καθηκόντων μας.

Όπως είπα και στη διάρκεια της διαδικασίας, εμείς δεν εκβιαζόμαστε. Τα καθήκοντά μας θα τα ασκήσουμε, ό,τι κι αν γίνει, ακόμη και με αυτοδιακινδύνευση και σύγκρουση, ενεργοποιώντας όλες εκείνες τις υποχρεώσεις που διέπουν τον συνήγορο υπεράσπισης, τον μαχόμενο και τη μαχόμενη δικηγόρο.

Η δική μου θέση είναι κρυστάλλινη απέναντι στις μεθοδεύσεις που διοχετεύονται και στη Βουλή. Είχαμε χθες τρεις δικογραφίες γύρω από την υπόθεση αυτή. Απέναντι σε αυτές τις μεθοδεύσεις απαντώ με νόμιμες ενέργειες και, φυσικά, με τη μήνυση που κατέθεσα χθες κατά του Προεδρείου της Ένωσης Δικαστών και Εισαγγελέων για τις χυδαίες προσπάθειες ενοχοποίησής μου ως συνηγόρου για την άσκηση των καθηκόντων μου και εκβιασμού μιας συνηγόρου κατά την άσκηση των καθηκόντων της, ώστε να μην τα ασκήσει.

Οι κυβερνητικές και παραδικαστικές μεθοδεύσεις δεν πρόκειται να ευδοκιμήσουν. Ο κόσμος πρέπει να γνωρίζει, και το ίδιο οι εντολείς μου, που κάποιοι και κάποιες εκφράζουν την ανησυχία τους λέγοντάς μου: «Ζωή, θέλουν να σου κάνουν κακό». Αυτή την ανησυχία που κάποιοι θέλουν να ενσταλάξουν στους ανθρώπους που εκπροσωπώ, επιδιώκουν να τη δημιουργήσουν ακριβώς για να αποσταθεροποιήσουν τις οικογένειες των θυμάτων και τους ανθρώπους που αγωνίζονται για την αλήθεια, έχοντας βιώσει την απώλεια των δικών τους ανθρώπων, των παιδιών τους, των οικείων και των αγαπημένων τους.

Αυτή, λοιπόν, την ανησυχία που προσπαθούν να καλλιεργήσουν, δεν θα καταφέρουν να την επιβάλουν. Τον φόβο και την ανησυχία που επιχειρούν να μας προκαλέσουν, δεν θα καταφέρουν να τα προκαλέσουν. Σιγά μην φοβηθούμε. Και σιγά μην παραλείψουμε να καταγγείλουμε αυτές τις ακραίες μεθοδεύσεις, που δεν προσιδιάζουν σε κράτος δικαίου, αλλά αντίθετα παραπέμπουν σε μια παρηκμασμένη πολιτεία, με επίορκο προσωπικό σε πολλές από τις εξουσίες, η οποία περιμένει από τους πολίτες και όσους ακόμη τιμούν τον όρκο τους να υπερασπιστούν τον πυρήνα της δικαιοσύνης και της δημοκρατίας.

Εμείς ζητάμε και επιμένουμε ότι η δίκη πρέπει να μεταδίδεται. Η μη μετάδοσή της αποτελεί μεθόδευση συγκάλυψης, ώστε να οργιάζουν η προπαγάνδα και τα ψέματα που καθημερινά, από το πρωί μέχρι το βράδυ, διοχετεύονται, σε πείσμα όσων εσείς βλέπετε να συμβαίνουν στην πράξη μέσα στο δικαστήριο.

Επιμένουμε ότι η υπόθεση πρέπει να διερευνηθεί στο σύνολό της, για όλες τις κατηγορίες, και δεν παραιτούμαστε από τη διεκδίκηση του ορθού νομικού χαρακτηρισμού των κακουργημάτων.

Επιμένουμε ότι δεν θα υπάρξει πέτρα που δεν θα σηκώσουμε, δεν υπάρχει χαλίκι που δεν θα αναποδογυρίσουμε, δεν υπάρχει σκόνη που δεν θα ξεσκονίσουμε, μέχρι όλη η αλήθεια να βγει στο φως. Και τότε όσοι σήμερα μεθοδεύουν και συνωμοτούν θα ψάχνουν πού να κρυφτούν, αλλά θα είναι αργά για εκείνους και ώριμες οι συνθήκες για την αλήθεια και τη δικαιοσύνη.

Αύριο θα συνεχίσουμε με την ανάπτυξη των αιτημάτων, των τοποθετήσεων, των ενστάσεων και των δηλώσεών μας και, φυσικά, περιμένουμε και από το Ελληνικό Δημόσιο να έχει επιτέλους μια καθαρή στάση. Είναι ντροπιαστική η στάση του Δημοσίου στη δίκη αυτή: μια κουτοπόνηρη, σιωπηρή στάση που προσιδιάζει στην πλευρά των κατηγορουμένων και όχι στην πλευρά της υποστήριξης της κατηγορίας».

Newsroom onlarissa.gr / φώτο – βίντεο: Γιάννης Μυλωνάς

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις
Ετικέτες