Καλογιάννης για τις κυκλοφοριακές αλλαγές στο κέντρο της Λάρισας: Να γίνουμε πρωτοπόρα πόλη στη χώρα, αντίστοιχη Ευρωπαϊκών

Δημοσιεύθηκε στις: 13 Φεβρουαρίου 2018, 16:07

Την πεποίθηση πως η Λάρισα μπορεί να πρωτοπορήσει πανελλαδικά με την υλοποίηση σημαντικών έργων στο κέντρο της πόλης που θα την “προσδιορίσουν ως μία μεσαίου μεγέθους Ευρωπαϊκή πόλη που δε τη βλέπει κανείς σήμερα στη χώρα μας” εξέφρασε το μεσημέρι της Τρίτης ο δήμαρχος Λαρισαίων κ. Απόστολος Καλογιάννης, στο πλαίσιο της συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου και της συζήτησης του θέματος που αφορούσε την παραλαβή του σταδίου της μελέτης (Α΄ φάση) Αυτοτελούς Τμήματος της Κυκλοφοριακής μελέτης εφαρμογής στην Κεντρική Περιοχή της Λάρισας.

Αναφερόμενος στο θέμα που εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία με μοναδική αρνητική ψήφο, αυτή της “Λαϊκής Συσπείρωσης”, ο κ. Καλογιάννης σημείωσε μεταξύ άλλων πως “η Λάρισα είναι η πρώτη πόλη στην Ελλάδα που έχει ολοκληρωμένο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης καθώς βρισκόμαστε στη φάση υλοποίησης των μελετών πια”.

Επανέλαβε πως ο στόχος των παρεμβάσεων είναι “μία πολιτική αποτροπής χρήσης του ΙΧ στο κέντρο της πόλης. Χαρακτηριστικά μίας κυκλοφορίας όπως είναι σήμερα, αντικειμενικά, αν υλοποιηθεί αυτό το σχέδιο, δεν μπορεί να υπάρξουν. Κι εδώ έρχεται να δέσει το έργο με την φιλοσοφία των πολιτών και η φιλοσοφία των πολιτών με το ίδιο το έργο”.

Ο δήμαρχος Λαρισαίων τόνισε επίσης πως “βρισκόμαστε μπροστά στην υλοποίηση ενός σχεδίου που αλλάζει σημαντικά την πόλη. Το δημοτικό συμβούλιο να δώσει τη μάχη από την ίδια πλευρά, ότι αυτό το έχει ανάγκη η πόλη. Η ολοκλήρωση θα προσδιορίσει τη Λάρισα ως μία μεσαίου μεγέθους Ευρωπαϊκή πόλη που δε τη βλέπει κανείς σήμερα στη χώρα μας”.

Εξέφρασε τέλος τη βεβαιότητα πως “ο δήμος μπορεί οικονομικά να στηρίξει το έργο και να υλοποιήσει σε σύντομο χρόνο το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης”, εξηγώντας πως περισσότερο προβληματίζουν οι “γραφειοκρατικές διαδικασίες πολλαπλών ελέγχων”, (σ.σ. μία σαφή αιχμή κατά της Αποκεντρωμένης για την καθυστέρηση της έναρξης των εργασιών στη Μεγάλου Αλεξάνδρου) παρά η χρηματοδότηση.

Από την πλευρά της, η επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης κ. Ρένα Καραλαριώτου επαναδιατύπωσε τους προβληματισμούς της παράταξής της για τις αλλαγές στο κέντρο, εκφράζοντας την ανησυχία μήπως η απαγόρευση της κυκλοφορίας στα οχήματα στη Μεγάλου Αλεξάνδρου αυξήσει τον κυκλοφοριακό φόρτο, αλλά και για το κατά πόσο οι διαπλατύνσεις των πεζοδρομίων στις οδούς Ανθίμου Γαζή και Ολύμπου, εντείνουν περαιτέρω τα προβλήματα στην κίνηση της πόλης.

Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ

Το Α’ στάδιο της κυκλοφοριακής μελέτης εφαρμογής στην κεντρική περιοχή της Λάρισας παρουσίασε στο δημοτικό συμβούλιο ο Πολιτικός Μηχανικός – Συγκοινωνιολόγος κ. Χ. Ριζομυλιώτης.

Μερικά σημεία της μελέτης:

ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

–Δημιουργία ενός βασικού συλλεκτηρίου οδικού δικτύου, το οποίο οι οδηγοί των οχημάτων θα έχουν στη διάθεσή τους για να κινηθούν (και να σταθμεύσουν σε καθορισμένους χώρους), χωρίς καθυστερήσεις και με ασφάλεια, με απλοποίηση, όπου αυτό είναι εφικτό, των κινήσεων στους σημαντικούς κόμβους.

–Μετατροπή όλων των τοπικής σημασίας οδών (περιοχές κατοικίας), σε οδούς ήπιας κυκλοφορίας, μονής κατεύθυνσης, με συχνές εναλλαγές στη φορά κατεύθυνσης, έτσι ώστε να αποτρέπονται οι διαμπερείς κινήσεις μέσω αυτών. Το δίκτυο οδών ήπιας κυκλοφορίας, θα εξυπηρετεί μόνο την πρόσβαση στις παρόδιες ιδιοκτησίες με χαμηλές ταχύτητες (20χλμ/ώρα) και ταυτόχρονα θα κάνει αρμονική τη συνύπαρξη πεζών, ποδηλατών και αυτοκινήτων.

–Δημιουργία ενός ολοκληρωμένου δικτύου ροής πεζών (μέσω πεζοδρόμων, οδών ήπιας κυκλοφορίας και διευρυμένων πεζοδρομίων)

–Ενίσχυση της χρήσης του ποδηλάτου με τη δημιουργία ενός εκτεταμένου δικτύου κίνησης στο κέντρο της πόλης (ποδηλατόδρομοι, οριοθετημένοι διάδρομοι κίνησης στους πεζόδρομους, οδοί ήπιας κυκλοφορίας)

-/Προώθηση των μέσων μαζικής μεταφοράς.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΠΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ
Μετατροπή όλων των τοπικών οδών σε ήπιας κυκλοφορίας, μονής κατεύθυνσης, με συχνές εναλλαγές στη φορά κίνησης.

ΣΤΟΧΟΣ
** αποτροπή των διαμπερών κινήσεων μέσω των τοπικών οδών

** επαναφορά της έννοιας της γειτονιάς, στον κεντρικό ιστο της πόλης.

** δημιουργία γειτονιών, προστατευμένων από κινήσεις που δεν έχουν ως τελικό προορισμό τις παρόδιες ιδιοκτησίες.

ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΔΡΟΜΟΣ ΗΠΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.), περιοχή ήπιας κυκλοφορίας είναι η περιοχή κατοικίας, που έχει χαρακτηρισθεί και σημανθεί ως περιοχή ήπιας κυκλοφορίας. Στο Άρθρο 39 «Συμπεριφορά των οδηγών προς τους πεζούς» προβλέπονται τα ακόλουθα:

«Σε περιοχές κατοικίας που έχουν χαρακτηρισθεί και σημανθεί ως περιοχές ήπιας κυκλοφορίας εφαρμόζονται οι εξής ειδικοί κανόνες:

α) Οι πεζοί μπορούν να χρησιμοποιούν το οδόστρωμα σε όλο το πλάτος του. Τα παιχνίδια επιτρέπονται.

β) Οι οδηγοί πρέπει να προχωρούν με πολύ χαμηλή ταχύτητα, η οποία σε καμιά περίπτωση δε θα πρέπει να υπερβαίνει τα 20 χιλιόμετρα την ώρα.

γ) Οι οδηγοί δεν πρέπει να θέτουν τους πεζούς σε κίνδυνο ούτε να συμπεριφέρονται με παρεμποδιστικό τρόπο. Αν είναι αναγκαίο πρέπει να σταματούν.

δ) Οι πεζοί δεν πρέπει να εμποδίζουν χωρίς λόγο την κυκλοφορία των οχημάτων.

ε) Απαγορεύεται η στάθμευση εκτός από εκεί που επιτρέπεται από σήματα στάθμευσης.

στ) Σε διασταυρώσεις, χρήστες της οδού που εξέρχονται από περιοχή κατοικίας πρέπει να παραχωρούν την προτεραιότητα στους άλλους χρήστες της οδού.»

ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΤΩΝ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΩΝ

ΟΙ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΤΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ

Οι κύριες παρεμβάσεις για τη διευκόλυνση της κίνησης των λεωφορείων, είναι οι ακόλουθες:

  • Το τμήμα της οδού Βενιζέλου μεταξύ Φιλελλήνων και Ολύμπου και το τμήμα της οδού Φιλελλήνων, μεταξύ των οδών Βενιζέλου και Κύπρου, θα λειτουργούν ως οδοί αποκλειστικής διέλευσης δημόσιας μαζικής μεταφοράς προσώπων.
  • Δημιουργία λωρίδας αποκλειστικής κίνησης λεωφορείων.

ομόρροπης κατεύθυνσης με την κίνηση των οχημάτων, στο τμήμα της οδού Κύπρου, μεταξύ των οδών Ολύμπου και Παπαναστασίου και δημιουργία λωρίδας αποκλειστικής κίνησης λεωφορείων αντίθετης κατεύθυνσης (contra flow bus lane). στο τμήμα της οδού Κύπρου μεταξύ των οδών Φιλελλήνων και Παπαναστασίου.

  • Δημιουργία λωρίδας αποκλειστικής κίνησης Λεωφορείων

(Bus Lane),κατά τη φορά κίνησης των οχημάτων στο τμήμα της οδού Παπαναστασίου μεταξύ των οδών Κύπρου και Ηπείρου

newsroom onlarissa.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ