ΛΑΡΙΣΑ

Νέα Λάρισα για το Θεσσαλικό Θέατρο: Να σταματήσει επιτέλους η παράσταση «ο φτωχός συγγενής της Δημοτικής αρχής»

Σε ανακοίνωση της δημοτικής παράταξης Νέα Λάρισα, αναφέρονται τα εξής:

«Η Νέα Λάρισα

Απαιτεί να αλλάξει η εδώ και τρία χρόνια πολιτική της Δημοτικής αρχής απέναντι στο Θεσσαλικό Θέατρο και να το στηρίξει πραγματικά

Προτείνει να προβλεφθεί στο οργανόγραμμα του ΘΘ η ύπαρξη θέσης «βοηθού Καλλιτεχνικού Διευθυντή»

Προτείνει την  ίδρυση νέας σκηνής στο ΘΘ. Την «Ειδική Σκηνή των Αγγέλων» με άτομα ΑΜΕΑ.

Θέτει τα χαρακτηριστικά για την προσωπικότητα του νέου ΚΔ

Ανέμενε και μεγαλύτερο σε αριθμό και υψηλότερο σε επίπεδο εκδήλωση ενδιαφέροντος από καταξιωμένους Έλληνες και δει Λαρισαίους για τη θέση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή

Από τη στιγμή που ο διαγωνισμός δεν θα επαναληφθεί για νέο ΚΔ  τότε θα αξιολογήσει με το μέλος της στο ΔΣ τις παρούσες αιτήσεις συγκριτικά, στη βάση των κριτηρίων- μοριοδότησης  της προκήρυξης και των αρχών που έθεσε


Το Θεσσαλικό Θέατρο απετέλεσε την Πανελλαδική πρωτοπορία για το Περιφερειακό Θέατρο. Για την ακρίβεια, το Θεσσαλικό Θέατρο είναι συνώνυμο του Ελληνικού Περιφερειακού Θεάτρου.

Καταξιώθηκε στο Πανελλήνιο – αλλά και πέρα από τα Ελλαδικά σύνορα- με υψηλού επιπέδου παραστάσεις – παραγωγές του.

Φυσικά, ταυτισμένος με το Θεσσαλικό Θέατρο από την  ίδρυσή του είναι ο μέχρι πρότινος – και για πολλά χρόνια- Καλλιτεχνικός Διευθυντής Κώστας Τσιάνος. Που καταξιωμένος και ώριμος ανέλαβε τις τύχες του και το απογείωσε.

Ο οποίος, και στην τελευταία του περίοδο αυτής της τριετίας έδωσε σημαντικές παραστάσεις υψηλού επιπέδου και δραματολογίου, παρά τις  δύσκολες οικονομικές συνθήκες και τις συνθήκες «μη πρέπουσας στήριξης» από τη Δημοτική αρχή προς το Θεσσαλικό Θέατρο την τριετία αυτή.

Συνεπώς, το πρώτο που πρέπει να αλλάξει είναι η εδώ και τρία χρόνια πολιτική της Δημοτικής αρχής απέναντι στο Θεσσαλικό Θέατρο. Μία πολιτική σταθερά ισχνής οικονομικής επιχορήγησης.

Να σταματήσει επιτέλους η παράσταση «ο φτωχός συγγενής της Δημοτικής αρχής»

Ο Δήμος οφείλει να στηρίξει πραγματικά το Θεσσαλικό Θέατρο.            Αποδίδοντάς του περισσότερα από ίδιους πόρους αλλά και διεκδικώντας μέσα από το ΥΠΠΟ, την ΠΕΔΘ, τη ΔΕΥΑΛ, Ευρωπαϊκά προγράμματα  και άλλους φορείς την απαραίτητη οικονομική ευρωστία και δυνατότητα παραγωγής δραματολογίου με στόχο την επαναφορά του ΘΘ ξανά στις μεγάλες σκηνές που του αξίζει. Τόσο στον Ελλαδικό χώρο όσο και στο εξωτερικό. Και τονίζουμε για να προλάβουμε, όχι με τον ατυχή τρόπο που έγινε φέτος η «τραγική bypass παρουσία» στην Επίδαυρο.

Η προοπτική της συνέχισης και ολοκλήρωσης του Θεάτρου ΟΥΗΛ είναι πράγματι σημαντικό για το ΘΘ αφού πλέον θα είναι η στέγη που του αξίζει.

Όσο κι αν θέλει η ΔΑ όμως κι αυτό να το οικειοποιηθεί οφείλει να αναγνωρίζει πως, είναι έργο σχεδιασμένο και υλοποιημένο σε σημαντικό ποσοστό της θητείας Τζανακούλη  που, ως ενδιάμεσος στη στάση αυτής της θητείας αυτή η ΔΑ δεν θα το είχε ολοκληρώσει αν δεν υπήρχε η αμέριστη υποστήριξη και αποφασιστική στάση για την ένταξη και χρηματοδότηση από τον Περιφερειάρχη Κώστα Αγοραστό.

Το δεύτερο είναι η επιλογή του πλέον κατάλληλου να ανταποκριθεί στο ρόλο του Καλλιτεχνικού Διευθυντή όχι μίας οποιασδήποτε σκηνής αλλά, του Θεσσαλικού μας Θεάτρου.

Ο ρόλος ενός Καλλιτεχνικού Διευθυντή είναι πολυδιάστατος.

 

Θα κάνουμε χρήση για να γίνουμε αντιληπτοί τη δήλωση του

ίδιου του Άγγελου Δεληβοριά , που κατά τον ίδιο διετέλεσε (ο μακροβιότερος διεθνώς) επικεφαλής Διευθυντής Μουσείου- αυτό του Μουσείου Μπενάκη, αλλά ταυτόχρονα και ο μάνατζερ, ο «δημιουργός πόρων» (fundraiser) και ο επιστημονικός υπεύθυνος, όπως και ο άνθρωπος που είχε αναλάβει εξ ολοκλήρου τις πάσης φύσεως επαφές με τις διοικητικές υπηρεσίες του ελληνικού κράτους.

Ως «δημιουργός πόρων» λοιπόν, σε δύο άξονες («ανθρώπινων

πόρων» και  «οικονομικών πόρων») πρέπει να είναι έτοιμος για να αναλάβει τις τύχες του Θεσσαλικού Θεάτρου.

Με τα στοιχεία του ήθους, της αρμονικής συνεργατικότητας και

της διοικητικής επιτελικής παρουσίας» ως χαρακτηριστικά του ΚΔ. Τόσο με τα μέλη του ΔΣ και το προσωπικό του ΘΘ όσο και με τους εκάστοτε συντελεστές των παραγωγών του ΘΘ

Προσθέτουμε επίσης ως μία παράμετρο που εμείς λαμβάνουμε

υπ’ όψιν, την «γνώση των τοπικών συνθηκών (του ΘΘ ή/και της πόλης και της Περιφέρειας).

Και βέβαια, όλα αυτά που απαιτεί σωρευτικά να προσδώσει στο

Θεσσαλικό Θέατρο ο νέος ΚΔ.

Ένα ΔΗΠΕΘΕ δεν έχει μόνο ως συμβατική του υποχρέωση την

παρουσίαση κάθε χρόνο μίας ή δύο παραστάσεων αλλά :

*η επικοινωνία της τέχνης στο πλατύ κοινό

*η σύνδεση του θεσμού με τα σχολεία

*η συνεργασία με αντίστοιχους φορείς σε Ελλάδα και εξωτερικό

*η ανάδειξη νέων ταλέντων της περιφέρειας

*η επιστράτευση εγνωσμένης αξίας καλλιτεχνών από τα πατρώα εδάφη

*η παρουσίαση καινοτομιών και νέων τάσεων σε Ελλάδα και εξωτερικό

  • η εξασφάλιση κονδυλίων από περιφέρεια ,χορηγιών η και ευρωπαϊκά προγράμματα για δράσεις καλλιτεχνικής εξωστρέφειας

*η συνέργια με άλλες πόλεις του εξωτερικού ιδίου αστικού χαρακτήρα για συμπαρουσίαση προγραμμάτων

*η προβολή του έργου του θεσμού

*και τέλος, κύρια αποστολή των όποιων καλλιτεχνικών δρώμενων να είναι η κατά το δυνατόν κερδοφορία ώστε να μην γίνουν τα χρέη και οι υποχρεώσεις θηλιά και μαρασμός του θεσμού αλλά, να μπορεί να ασκεί και κοινωνική πολιτική σε αδύναμες κοινωνικές ομάδες παρέχοντας την δωρεάν παρακολούθηση.

 

ΚΑΤΑΘΕΤΟΥΜΕ με την ευκαιρία εδώ και ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ μας να αποφασιστεί και να προβλεφθεί στο οργανόγραμμα του ΘΘ – μέσα από τροποποίησή του – η ύπαρξη θέσης «βοηθού Καλλιτεχνικού Διευθυντή».

Αυτό πέραν των ωφελειών για το ΘΘ θα βοηθούσε και άξιους νέους ανθρώπους να θητεύσουν δίπλα σε Καλλιτεχνικούς Διευθυντές υψηλού κύρους και εμπειρίας όπως ήταν ο Κώστας Τσιάνος και να αποκτήσουν εμπειρία.

Θεωρούμε επιβεβλημένο την «ΠΛΗΡΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΚΗΝΩΝ» του ΘΘ.

Έχουμε καταθέσει ήδη από το 2015 πρόταση για ίδρυση νέας σκηνής στο ΘΘ. Την «Ειδική Σκηνή των Αγγέλων». Όπου θα μπορούν να ενταχθούν ΑΜΕΑ και γιατί όχι, κάποιοι εξ αυτών να εντάσσονται και σε παραστάσεις των άλλων σκηνών του ΘΘ. Ελπίζουμε να μπει σε τροχιά υλοποίησης.

Η κατάθεση του ενδιαφέροντος και από τους 13 αιτούντες τιμά το Θεσσαλικό Θέατρο και την πόλη μας. Εκτιμούμε την καταγεγραμμένη πορεία τους αλλά και το ενδιαφέρον τους να προσφέρουν στο ΘΘ.

Ξεκαθαρίζουμε σε ότι μας αφορά ότι, στις τοποθετήσεις μας μέχρι σήμερα σε καμία περίπτωση δεν αναφερθήκαμε ή υπονοήσαμε οτιδήποτε με τρόπο υποτιμητικό για κανένα των αιτούντων, σχετικά με την δεδομένη για τον καθένα ξεχωριστά καλλιτεχνική τους αξία.                 Άλλωστε, αυτό θα γίνει στην ειδική διαδικασία αξιολόγησης όπου όμως, και εκεί κρίνεται ο καθένας για τη θέση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή. Όχι φυσικά για την δεδομένη τους πορεία και αξία μέχρι σήμερα που εμείς τουλάχιστον δεν αμφισβητούμε για κανέναν από τους 13 αιτούντες.

Θα θέλαμε και ακόμα μεγαλύτερο σε αριθμό και υψηλότερο σε επίπεδο εκδήλωση ενδιαφέροντος και από άλλους καταξιωμένους Έλληνες και δει Λαρισαίους.

Από τη στιγμή που ο διαγωνισμός δεν θα επαναληφθεί, και θα συνεχιστεί για να ολοκληρωθεί υπό τις παρούσες αιτήσεις,  θα προσέλθουμε με την εκπρόσωπό μας κα Νούσια Μαρία στο ΔΣ αξιολόγησης και επιλογής του νέου Καλλιτεχνικού Διευθυντή.

Αξιολογώντας υπεύθυνα στη βάση των κριτηρίων- μοριοδότησης  της προκήρυξης και συγκριτικά μεταξύ των υποψηφίων, πάντα στη βάση των δικών μας αρχών που θέτουμε για την προσωπικότητα του νέου Καλλιτεχνικού Διευθυντή.

Γιατί, η μόνη μας αγωνία και έγνοια είναι το Θεσσαλικό Θέατρο επιτέλους να σταματήσει να είναι «ακέφαλο» και να βγει ξανά μπροστά στην πρωτοπορία.

Για τη Νέα Λάρισα

ΚωνσταΝτίνος Διαμάντος,                          Αικατερίνη Ζιαζιά- Σουφλιά

Δημοτικός σύμβουλος,                                   Δημοτική σύμβουλος

επικεφαλής Νέας Λάρισας                             Γ. Γραμματέας ΔΣ

Τομεάρχης για θέματα Πολιτισμού

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις