ΛΑΡΙΣΑ

Λιακούλη για Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών: «Η Πρόληψη είναι η λύση – Ανένδοτος ο αγώνας μας για τα Κέντρα Πρόληψης» 

Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα
στα αποτελέσματα αναζήτησης

Πρόσθεσε το onlarissa.gr στη Google

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών, η Βουλευτής Λάρισας του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής και Τομεάρχης Δικαιοσύνης, Θεσμών και Διαφάνειας, Επίτιμη Πρόεδρος του Κέντρου Πρόληψης Λάρισας, Ευαγγελία Λιακούλη, απευθύνει μήνυμα ευθύνης, πρόληψης, κοινωνικής ευαισθητοποίησης και εγρήγορσης για την ανάγκη ενίσχυσης των πολιτικών πρόληψης και της προστασίας των νέων από κάθε μορφή εξάρτησης, επισημαίνοντας τα ακόλουθα:

«Σχεδόν δέκα χρόνια, εκπροσωπώντας την αυτοδιοίκηση με άμισθο διοικητικό ρόλο, αφιέρωσα με την ψυχή μου, στα Κέντρα Πρόληψης, με μια ξεχωριστή, βαθιά βιωματική διαδρομή και με ένα γέννημα που με σημάδεψε και με ακολουθεί παντού, το «Εργαστήρι Ζωής». Αυτή η πορεία δεν ήταν για μένα απλώς ένας σταθμός · ήταν μια αποκάλυψη. Ένιωσα από την πρώτη στιγμή ότι η Πρόληψη των εξαρτήσεων και η θωράκιση της κοινωνικής συνοχής είναι κάτι αληθινά σπουδαίο για τον Άνθρωπο. Επέλεξα μάλιστα, μετά τη θητεία μου, να ασχοληθώ με σπουδές πάνω στο αντικείμενο αυτό και να διεξάγω εκτεταμένη έρευνα,  για να μάθω περισσότερα, για να στηρίξω επιστημονικά αυτό που η ίδια η κοινωνική πραγματικότητα μου έδειξε ως επιτακτική ανάγκη.

Σήμερα, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών, αυτή η προσωπική και επιστημονική διαδρομή,  μετατρέπεται σε καθαρή πολιτική ευθύνη.

Ως Βουλευτής Λάρισας του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής και Τομεάρχης Δικαιοσύνης, Θεσμών και Διαφάνειας, απευθύνω στους συμπολίτες μου ένα μήνυμα εγρήγορσης.

 Η σημερινή ημέρα δεν αποτελεί απλώς μια συμβολική υπενθύμιση των κινδύνων που συνδέονται με τη χρήση των ναρκωτικών.

Αποτελεί, κυρίως, μια ισχυρή υπενθύμιση της διαρκούς υποχρέωσης της Πολιτείας να επενδύει στην Πρόληψη, στην ενημέρωση και στην ψυχική υγεία.

Η μάχη κατά των εξαρτήσεων δίνεται πρωτίστως μέσα στην οικογένεια, στο σχολικό περιβάλλον και στις τοπικές κοινωνίες.

Δίνεται, με οργανωμένη στήριξη από τα Κέντρα Πρόληψης, τα οποία επί σειρά ετών αποτελούν βασικούς πυλώνες κοινωνικής παρέμβασης σε ολόκληρη τη χώρα. Λειτουργούν με τη συνδρομή επιστημόνων, εθελοντών και νέων ανθρώπων, και γι’ αυτό δεν μπορούμε να αποδεχθούμε πολιτικές που ευθέως υπονομεύουν ή αποδυναμώνουν το ρόλο τους.

Δεν μπορώ να μην κάνω ιδιαίτερη αναφορά, με ξεχωριστή συγκίνηση, στο «Εργαστήρι Ζωής» –το οποίο από πνευματικό μου «παιδί», μετατράπηκε αμέσως σε συλλογική κοινωνική κατάκτηση κι έφτασε στις ψηλότερες κορφές, όταν το 2018 τιμήθηκε με το Α’ Βραβείο Πρόληψης από το Pompidou Group του Συμβουλίου της Ευρώπης και πλέον είναι διεθνής η παρουσία του και η αναγνώριση του σπουδαίου έργου του.

Δομές που δημιουργήθηκαν μέσα από συλλογική προσπάθεια, όραμα και αγάπη, αποτελούν πολύτιμη κληρονομιά για τον τόπο μας. Καμία συγκεντρωτική κυβερνητική λογική δεν μπορεί να απομακρύνει την πρόληψη από την κοινωνία, ούτε να ακυρώσει ή να αφανίσει αυτή τη σημαντική κληρονομιά που ανήκει στους πολίτες της Λάρισας.

Σήμερα, έντονο προβληματισμό προκαλούν οι διαμαρτυρίες εργαζομένων του ΕΟΠΑΕ, οι οποίοι, με την απεργιακή τους κινητοποίηση, κάνουν λόγο για σοβαρές δυσλειτουργίες στις δομές πρόληψης, θεραπείας και απεξάρτησης. Το γεγονός ότι 15 μήνες μετά την έναρξη λειτουργίας του οργανισμού εξακολουθούν να παραμένουν άλυτα κρίσιμα ζητήματα, αναδεικνύει την παταγώδη αποτυχία του κυβερνητικού σχεδιασμού.

Χθες, ζήτησα στη Βουλή, από τον Υπουργό Εσωτερικών κ Λιβάνιο, κατά τη συζήτηση για νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης, να απαλείψει άμεσα τις διατάξεις που απαγορεύουν στους Δήμους και τις Περιφέρειες να συμμετέχουν, ως βασικοί εταίροι,  στα Κέντρα Πρόληψης, γεγονός που σημαίνει τον ουσιαστικό θάνατό τους.

Ζητάμε ξεκάθαρη θέση για τη συνέχεια των δομών Πρόληψης του ΟΚΑΝΑ, του ΠΠΑ και του ΚΕΘΕΑ- όλων των σημαντικών δομών που οι υπηρεσίες τους στον τόπο μας, ήταν επί δεκαετίες, πολύτιμες και  μοναδικές.

Είμαστε σε αναμονή των κρίσιμων απαντήσεων της Κυβέρνησης.

Η ενίσχυση των δομών πρόληψης και η στήριξη των εργαζομένων αποτελούν βασικές προϋποθέσεις για μια αποτελεσματική πολιτική δημόσιας υγείας.

Σε μια εποχή πολλαπλών προκλήσεων, έχουμε χρέος να σταθούμε δίπλα στη νέα γενιά.

Η πρόληψη δεν αποτελεί μια δευτερεύουσα πολιτική επιλογή, είναι μια ουσιαστική επένδυση στο μέλλον της κοινωνίας μας. Και γι’ αυτό, ο αγώνας μας απέναντι σε κάθε προσπάθεια υποβάθμισής της θα είναι ΑΝΕΝΔΟΤΟΣ» .

https://youtube.com/shorts/antHAzxhHCs?feature=shared

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις
Ετικέτες