ΕΛΛΑΔΑ
Κόντρα στη Βουλή για τον νέο εκλογικό νόμο στην Τοπική Αυτοδιοίκηση – Σκληρές τοποθετήσεις από όλα τα κόμματα

Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα
στα αποτελέσματα αναζήτησης
Σφοδρή αντιπαράθεση προκάλεσε στη Βουλή η συζήτηση για τις αλλαγές στον τρόπο εκλογής των δημάρχων, που φέρνει ο νέος Κώδικας Αυτοδιοίκησης με τους εκπροσώπους των κομμάτων να συγκρούονται για το όριο εκλογής αιρετών, τη νομιμοποίηση των διοικήσεων και τον βαθμό αντιπροσωπευτικότητας.
Ο υπουργός Εσωτερικών, Θεόδωρος Λιβάνιος υπογράμμισε ότι το κρίσιμο δεν είναι το οικονομικό σκέλος αλλά η ενίσχυση της λαϊκής νομιμοποίησης μέσω υψηλότερης συμμετοχής. Όπως είπε, «σχεδόν σε κανέναν δήμο ο νικητής του β’ γύρου δεν είχε απόλυτη πλειοψηφία επί των εγκύρων του α’ γύρου», επισημαίνοντας ότι αυτό αποτελεί βαθύτερο θεσμικό πρόβλημα και πρόσθεσε: «αυτό για εμένα είναι μεγαλύτερο πρόβλημα λαϊκής νομιμοποίησης και δεν αφορά την Αθήνα, την Πάτρα ή την Θεσσαλονίκη. Δήμαρχος στον νότιο τομέα Αθηνών πήρε 60% στον β’ γύρο, στο πρώτο θα ήταν 40% επί του συνόλου των ψηφισάντων».
Απέναντι, ο Παναγιώτης Δουδωνής από το ΠΑΣΟΚ μίλησε για «ευρεία άσκηση συνταγματικής φακιρικής», κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι φτιάχνει ένα σύστημα «κομμένο και ραμμένο» για να εκλέγονται οι υποψήφιοι που επιθυμεί. «Ένα εκλογικό σύστημα κομμένο και ραμμένο για να βγαίνουν αυτοί που θέλει η κυβέρνηση. Θα μπορούσατε να ψηφίσετε μία διάταξη που θα λέει θα έχουμε πάντα ΠΘ Μητοστάκη, ΠτΔ Τασούλα και Δήμαρχο Αθηναίων Μπακογιάννη», τόνισε.
Ο ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Φάμελλος, κατηγόρησε τη ΝΔ ότι «δεν μπορεί να χωνέψει πως έχασε τον Δήμο Αθηναίων» και ότι φέρνει σύστημα που επιτρέπει εκλογή ακόμη και κάτω από το 42%, με κίνδυνο «ανεπαρκούς αντιπροσωπευτικότητας».
Ο γγ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας χαρακτήρισε τον νόμο «παπατζή», λέγοντας ότι το όριο του 42% «πέφτει σαν τον πυρετό» και δημιουργεί θολό τοπίο ως προς το ποιος πραγματικά εκλέγεται. «Εδώ δήμαρχος εκεί δήμαρχος πού είναι ο δήμαρχος;» διερωτήθηκε.
Υπέρ της απόλυτης πλειοψηφίας 50% + 1 τάχθηκε ο Κώστας Χήτας από την Ελληνική Λύση, ενώ ο Γιώργος Ρούντας από τη ΝΙΚΗ κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι μειώνει το όριο από 43% σε 42%, επιτρέποντας σε διοικήσεις που μειοψηφούν να αναλαμβάνουν πόλεις.
Η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας, Ζωή Κωνσταντοπούλου δήλωσε ότι το κόμμα της ψηφίζει υπέρ της ένστασης αντισυνταγματικότητας.
Ρεπορτάζ: Διονύσης Μποτώνης
ertnews.gr
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις





