ΛΑΡΙΣΑ
Ευάγγελος Παπαγιαννούλης: Επιστολή για θέματα σχετικά με το πρόγραμμα Monitoring

Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα
στα αποτελέσματα αναζήτησης
Επιστολή προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Μαργαρίτη Σχοινά και τον Διοικητή της ΑΑΔΕ Γεώργιο Πιτσιλή απέστειλε ο Αντιδήμαρχος Αγροτικής Ανάπτυξης του Δήμου Κιλελέρ Ευάγγελος Παπαγιαννούλης με θέμα την άμεση βελτίωση και αναβαθμονόμηση του Συστήματος Παρακολούθησης Εκτάσεων (Μonitoring/ΑΜΣ) και περιορισμό των άδικων ποινών που βασίζονται σε εσφαλμένη φωτοερμηνεία.
Στην επιστολή αναφέρονται τα ακόλουθα:
«Ως Δημοτική Αρχή του Δήμου Κιλελέρ γίναμε αποδέκτες πολλών παραπόνων από τους δημότες – καλλιεργητές μας για τις μη πληρωμές των ενισχύσεων καλλιεργειών αλλά και υπέρογκων ποινών σε καλλιεργητές (για παράδειγμα φακές, ρεβίθια, φασόλια κ.λπ). λόγω εσφαλμένου monitoring.
Λίγες ημέρες πριν από τις κρίσιμες πληρωμές και πιο συγκεκριμένα στις 12/5/2026 εμφανίστηκαν στο σύστημα του ΟΣΔΕ, αιφνιδιαστικά νέα ευρήματα monitoring σε αγροτεμάχια που δεσμεύτηκαν χωρίς επαρκή ενημέρωση, χωρίς σαφείς οδηγίες και χωρίς ρεαλιστικό χρόνο τεκμηρίωσης.
Τελικά αυτά τα δεσμευμένα αγροτεμάχια δεν συμπεριλήφθηκαν στην πληρωμή στις 30/5.
Το Σύστημα Παρακολούθησης Εκτάσεων (Monitoring/AMS) σύμφωνα με τον ΚΑΝ. 1173/2022 δημιουργήθηκε ως ένα σύγχρονο ψηφιακό εργαλείο για τη σωστή απεικόνιση και επαλήθευση των καλλιεργειών, με στόχο την αντικατάσταση των επιτόπιων ελέγχων και τη διαφάνεια στις πληρωμές των ενισχύσεων. Δεν δημιουργήθηκε για να επιβάλλει άδικες ποινές στους παραγωγούς λόγω λανθασμένων φωτοερμηνειών ή αστοχιών των αλγορίθμων.
Στην γεωργική πράξη διαπιστώνονται σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία του συστήματος με εσφαλμένη αποτύπωση καλλιεργειών, λανθασμένες εποχικές λήψεις και κακή ερμηνεία δεικτών βλάστησης (NDVI). Η γεωργική παραγωγή είναι μια δυναμική διαδικασία που επηρεάζεται από τις καιρικές συνθήκες, την εποχικότητα, τη βλαστικότητα και τις ιδιαίτερες τοπικές πρακτικές. Οι αλγόριθμοι δεν μπορούν πάντα να αποτυπώσουν με ακρίβεια την πραγματική εικόνα στον αγρό.
Η χώρα σύμφωνα με τον ΚΑΝ.ΕΕ 2022/1475, 2021/2116 αλλά και με τον πρόσφατο ΚΑΝ 2025/2649 έχει τόσο τη δυνατότητα όσο και την υποχρέωση να χρησιμοποιήσει το κατάλληλο ψηφιακό εργαλείο και να το προσαρμόσει στις πραγματικές ανάγκες των καλλιεργειών, ώστε να επιτυγχάνεται σωστή απεικόνιση των αγροτεμαχίων και αξιόπιστη αντικατάσταση του επιτόπιου ελέγχου. Όταν διαπιστώνονται αδυναμίες ή ελλείψεις, οφείλουν να λαμβάνονται διορθωτικά μέτρα και να βελτιώνεται η ακρίβεια του συστήματος, όχι να μεταφέρεται το κόστος των αστοχιών στους παραγωγούς μέσω ποινών.
Ζητούμε ως Δήμος Κιλελέρ:
* άμεση βελτίωση και αναβαθμονόμηση του monitoring,
* σωστή αγρονομική ερμηνεία των καλλιεργειών,
* πληρωμή της πραγματικά επιλέξιμης καλλιεργούμενης έκτασης, δικαίωμα διόρθωσης και ένστασης από την πλευρά του παραγωγού όπου υπάρχει αμφισβήτηση για την εναπομείνασα έκταση,
* περιορισμό των άδικων ποινών που βασίζονται σε εσφαλμένη φωτοερμηνεία.
Δεδομένου της οικονομικής δυσπραγίας των αγροτών μας καθώς και της ισχύουσας καταληκτικής ημερομηνίας της 30ης Ιουνίου για την πληρωμή των ενισχύσεων από την ΕΕ, παρακαλούμε να ενεργήσετε άμεσα επιλύοντας το θέμα της μη πληρωμής των ενισχύσεων των αγροτών. Ειδάλλως είναι σίγουρο πως θα υπάρξει πολύμηνη καθυστέρηση στην πληρωμή αυτών των ενισχύσεων.
Η τεχνολογία πρέπει να λειτουργεί υπέρ της γεωργίας και της δικαιοσύνης. Το monitoring είναι εργαλείο ελέγχου και επαλήθευσης — όχι μηχανισμός τιμωρίας των παραγωγών».
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις





