ΘΕΣΣΑΛΙΑ
Υπεραστικό ΚΤΕΛ Μαγνησίας – Μαζικές αγωγές κατά του Δημοσίου για αύξηση του μεταφορικού κόστους κατά 30% λόγω μπλόκων

Σημαντικές οικονομικές απώλειες καταγράφει το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Μαγνησίας εξαιτίας των παρατεταμένων αγροτικών κινητοποιήσεων και των αποκλεισμών βασικών οδικών αρτηριών, με αποτέλεσμα η διοίκηση και οι ιδιοκτήτες λεωφορείων να προσανατολίζονται στην κατάθεση μαζικών αγωγών κατά του Ελληνικού Δημοσίου, διεκδικώντας αποζημιώσεις για διαφυγόντα κέρδη.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΥ, το ΚΤΕΛ Μαγνησίας εξετάζει ήδη τη νομική οδό, επικαλούμενο δικαστικά προηγούμενα που έχουν δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια. Ενδεικτική θεωρείται η απόφαση 5010/2020 του Διοικητικού Πρωτοδικείου Θεσσαλονίκης, η οποία δικαίωσε εταιρείες συγκοινωνιακού έργου που είχαν στραφεί κατά του Δημοσίου λόγω παρατεταμένων και αιφνίδιων αποκλεισμών οδών από αγροτικά μπλόκα, κρίνοντας ότι το κράτος όφειλε να διασφαλίσει την απρόσκοπτη κυκλοφορία ή να αποζημιώσει τις πληττόμενες επιχειρήσεις.
Κατά τη διάρκεια προηγούμενων κινητοποιήσεων, εταιρείες ΚΤΕΛ σε όλη τη χώρα είχαν καταθέσει στοιχεία που αποδείκνυαν σοβαρές απώλειες εσόδων, οι οποίες σε ορισμένες περιπτώσεις ξεπέρασαν τις 300.000 ευρώ μέσα σε έναν μήνα. Παράλληλα, είχαν αναγκαστεί να περιορίσουν δρομολόγια, να τροποποιήσουν ωράρια και να λειτουργήσουν με αυξημένο λειτουργικό κόστος, γεγονός που επηρέασε άμεσα τόσο τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων όσο και την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.
Ο πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Μαγνησίας, Δημήτρης Κολυνδρίνης, μιλώντας στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ, επιβεβαίωσε τις προθέσεις της διοίκησης, τονίζοντας ότι η τελική αποτίμηση της ζημιάς θα γίνει με το κλείσιμο του οικονομικού έτους. «Περιμένουμε να κάνουμε ταμείο στο τέλος της χρονιάς και είναι βέβαιο πως θα κινηθούμε νομικά κατά του Ελληνικού Δημοσίου, διεκδικώντας αποζημιώσεις για τα διαφυγόντα κέρδη που προέκυψαν από καταστάσεις τις οποίες δεν προκαλέσαμε εμείς», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην εκτόξευση του μεταφορικού κόστους, επισημαίνοντας ότι από τη στιγμή που η κυκλοφορία σε μεγάλα τμήματα της Εθνικής Οδού διεξάγεται μέσω παραδρόμων και εναλλακτικών διαδρομών, το κόστος λειτουργίας έχει αυξηθεί κατά τουλάχιστον 30%. Η επιβάρυνση αυτή δεν αφορά μόνο τα επιπλέον καύσιμα, αλλά και τα αυξημένα μεροκάματα των οδηγών, τις μεγαλύτερες φθορές στα οχήματα, τη συχνότερη ανάγκη συντήρησης, καθώς και άλλες λειτουργικές δαπάνες.
Παράλληλα, όπως επισημαίνεται, οι καθυστερήσεις στα δρομολόγια και η αβεβαιότητα που δημιουργείται στο επιβατικό κοινό έχουν οδηγήσει και σε μείωση της επιβατικής κίνησης, επιδεινώνοντας ακόμη περισσότερο την οικονομική εικόνα. Το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Μαγνησίας δηλώνει αποφασισμένο να εξαντλήσει κάθε νόμιμο μέσο, προκειμένου να προστατεύσει τη βιωσιμότητα του συγκοινωνιακού του έργου και τα συμφέροντα των μετόχων και εργαζομένων του.
Πηγή :ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ/taxydromos.gr
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις





