ΘΕΣΣΑΛΙΑ

Επτά ώρες Βόλος – Αθήνα – Με την ψυχή στο στόμα όσοι έχουν την υπομονή να περιμένουν καθηλωμένοι σε παράδρομους «παγίδες»

Με την ψυχή στο στόμα φτάνουν εκδρομείς με τα ιδιωτικά τους οχήματα ή επιβάτες που επέλεξαν να ταξιδέψουν για Βόλο και την ευρύτερη Μαγνησία για τις ημέρες των εορτών. Ειδικά όσοι μετακινούνται από Αθήνα ή προς Αθήνα θα θυμούνται για πολύ καιρό το οδικό καψώνι, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η κατάσταση προς Θεσσαλονίκη και μέχρι την Πιερία η πρόσβαση είναι ευκολότερη, εάν και το χθεσινό άνοιγμα των Μαλγάρων βελτίωσε σημαντικά την κυκλοφοριακή ροή των οχημάτων παντός τύπου.

Κάποιος που ταξιδεύει από Αθήνα προς Βόλο ή το αντίστροφο θα πρέπει να οπλιστεί με ιώβειο υπομονή αφού η διαδρομή ολοκληρώνεται μετά το πέρας 7 ωρών κι αφού προηγουμένως έχουν μεσολαβήσει δεκάδες χιλιόμετρα παραδρόμων, οι οποίοι σε πολλά σημεία αποτελούν πραγματικά παγίδα θανάτου.

Βέβαια, παρά τη γενικευμένη εικόνα κυκλοφοριακού χάους που επικρατεί στον βασικό οδικό άξονα Αθήνα – Βόλος, θα πρέπει να επισημανθεί ότι στα διοικητικά όρια της Μαγνησίας και συγκεκριμένα στον κόμβο των Μικροθηβών δεν παρατηρείται ουσιαστικό πρόβλημα στην κυκλοφορία, γεγονός που λειτουργεί προς το παρόν ως ανάχωμα σε μια πλήρη κατάρρευση του οδικού δικτύου στην ΠΑΘΕ.

Την ίδια στιγμή, οι απόψεις της κοινής γνώμης εμφανίζονται μοιρασμένες, καθώς μερίδα πολιτών στηρίζει τα μέτρα ασφάλειας και διαχείρισης της κυκλοφορίας της Αστυνομίας, θεωρώντας τα αναγκαία για την αποφυγή επικίνδυνων καταστάσεων, ενώ άλλοι τάσσονται υπέρ των αγροτικών κινητοποιήσεων, υποστηρίζοντας ότι αποτελούν μέσο διεκδίκησης δίκαιων αιτημάτων. Ωστόσο, πέρα από τη θεωρητική αντιπαράθεση, η πραγματικότητα στον δρόμο είναι μία και αδιαμφισβήτητη. Επιβάτες υφίστανται καθημερινά εξαντλητική ταλαιπωρία.

Μαρτυρίες με διαφορετικό πρόσημο

Οι μαρτυρίες επιβατών διαφέρουν κι αυτό φαίνεται ακόμη και στην επικοινωνία που επιδιώκουν να έχουν αρκετοί με τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης ενώ βρίσκονται καθ’ οδόν. Αλλοι εκφράζου δυσφορία ότι η Αστυνομία έχει λάβει υπερβολικά μέτρα και ότι «κλείνει τους δρόμους, ενώ οι αγρότες έχουν δίκιο που διαμαρτύρονται» κι άλλοι καταδεικνύουν το μέγεθος της ταλαιπωρίας. «Δεν μιλάμε για ταξίδι αλλά για βασανιστήριο. Ξεκινήσαμε πρωί από την Αθήνα και φτάσαμε στον Βόλο αργά το απόγευμα, χωρίς στάσεις, χωρίς ενημέρωση, με τον κόσμο να αγανακτεί», αναφέρουν.

Οι λεκτικές αντιπαραθέσεις σε κομβικά σημεία της διαδρομής είναι πλέον ένα σκηνικό που δεν προκαλεί εντύπωση σε οδηγούς υπεραστικών λεωφορείων που γίνονται αποδέκτες της δυσφορίας επιβατών.

Χθες στη διαδρομή από Ριτσώνα έως Σχηματάρι δημιουργήθηκαν ασφυκτικές συνθήκες, με την κυκλοφορία να φτάνει στα όρια της κατάρρευσης. Επιβάτες του λεωφορείου που είχε ξεκινήσει στις 13.30 από τον Βόλο στις 17.30 βρίσκονταν ακόμη μέσα στο λεωφορείο στο ύψος της Θήβας. «Είμαστε καθηλωμένοι εδώ. Η αστυνομία έχει κλείσει τον δρόμο και περιμένουμε» ανέφερε επιβάτης που επικοινώνησε με τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ για να μεταφέρει τη δυσαρέσκειά του κατά της Τροχαίας. Την ίδια όμως στιγμή άλλοι επιβάτες στο ίδιο λεωφορείο διαμαρτύρονταν για τα ταλαιπωρία λέγοντας πως «πρέπει να δοθεί μία λύση στο αδιέξοδο που έχει δημιουργηθεί».

Την ίδια ώρα, αν και οι αγρότες υποστηρίζουν ότι ο αγώνας τους είναι δίκαιος και ότι δεν επιθυμούν να ταλαιπωρούν τον κόσμο, η εικόνα στον δρόμο διαψεύδει αυτές τις διαβεβαιώσεις, καθώς η πραγματική πίεση δεν ασκείται στην Πολιτεία αλλά στους πολίτες. Εργαζόμενοι χάνουν ραντεβού, εκδρομείς ακυρώνουν προγραμματισμένες επιστροφές, οδηγοί λεωφορείων φτάνουν στα όρια της αντοχής τους και επιβάτες νιώθουν όμηροι καταστάσεων που δεν μπορούν να ελέγξουν.

Η συνεχής αυτή ταλαιπωρία σταδιακά μπορεί και να εξαντλήσει την κοινωνική ανοχή, με ολοένα και περισσότερους πολίτες να δηλώνουν ότι δεν αντιτίθενται στα αιτήματα των αγροτών, αλλά δεν αποδέχονται τη μετατροπή των εθνικών οδών σε μοχλό πίεσης εις βάρος της κοινωνίας.

 

Πηγή :ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ/taxydromos

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις
Ετικέτες