ΛΑΡΙΣΑΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ
«Έκλεισα τη μουσική γιατί πηδούσαν από τα παράθυρα»: Ο «Λαρισαίος» παραγωγός με το πρώτο διαμαντένιο τραγούδι στην Ελλάδα (φώτο – βίντεο)

Μπορεί να μη γεννήθηκε στη Λάρισα, αλλά στην Εύβοια, ωστόσο όπως εξομολογήθηκε ο ίδιος στο onlarissa.gr, νιώθει ντόπιος, αφού όντας από το 2006 στον κάμπο, έχει ζήσει τα περισσότερα χρόνια της ζωής του στην πρωτεύουσα της Θεσσαλίας παρα στη γενέτειρά του. Ο λόγος για τον Baghdad, γνωστό και ως Βαγδάτη ή… κατά κόσμον Κώστα, τον άνθρωπο πίσω από κορυφαίες ραπ επιτυχίες – είτε πρόκειται για μεμονωμένα τραγούδια – είτε για δίσκους.
Και φυσικά τον πρώτο μουσικό παραγωγό στην Ελλάδα με «διαμαντένια» επιτυχία, καθώς το «Caliente» που έγραψε μαζί με τους Hawk και Mente Fuerte, απαριθμεί αυτή τη στιγμή περισσότερες από 87 εκατομμύρια (!) προβολές στο YouTube και ακόμη 30.5 εκ. ακροάσεις στο Spotify. Θα μπορούσε κανείς να τον χαρακτηρίσει δικαίως (λόγω της συνεργασίας του μαζί τους) ως το έβδομο μέλος των Above The Hood, εκεί όπου φιγουράρουν ακόμη τρεις Λαρισαίοι (βλ. LongThree, Spine, Pepe Frantik), ενώ πλην του εν λόγω γκρουπ, ο κατάλογος του, περιλαμβάνει καλλιτέχνες του βεληνεκούς των Light, Saske, Hatemost και FY.
Ωστόσο στην ακόλουθη συζήτηση δε θα συναντήσει κανείς τη φανταχτερή πλευρά της show biz, ούτε του χρήματος, αλλά μια ιστορική αναδρομή τόσο στην τοπική – χιπ χοπ – σκηνή της Λάρισας, όσο και στη νυχτερινή της ζωή – καθώς ο Baghdad αποτελεί παράλληλα έναν εκ των πιο πετυχημένων DJ, με μπόλικα γαλόνια και… “ξενύχτια” στην πλάτη. Όλα τα παραπάνω μέσα από μία κοινωνιολογική σκοπιά, η οποία δίνει τροφή για σκέψη.
Συνέντευξη στον Αντώνη Νιανιά
«Από εκκολαπτόμενος λογιστής στο… all in στη μουσική»
Στη Λάρισα κατέφτασε για να σπουδάσει Λογιστική στο ΤΕΙ, με τη μουσική ωστόσο να παίζει πάντα ρόλο στη ζωή του, έστω και ερασιτεχνικά. Όταν λοιπόν τελείωσε τις σπουδές και τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις κλήθηκε να λάβει μια απόφαση και αυτή ήταν να ρίξει όλο το βάρος στην τέχνη του, βλέποντας εκείνη ως τη μόνη του διέξοδο για βιοπορισμό.

«Μου ζήτησαν να κλείσω τη μουσική γιατί πηδούσε κόσμος από το μπαλκόνι»
Κάπως έτσι νομοτελειακά ξεκίνησε να παίζει σε μαγαζιά της πόλης, με χαρακτηριστικό το Mosh Pit, το οποίο δεν λειτουργεί σήμερα, αλλά ο όροφος του που δέσποζε στη συμβολή των Παπαναστασίου και Κουμουνδούρου, έχει αφήσει ιστορία στο εναλλακτικό – νεανικό κοινό του κάμπου. Ερωτηθείς για το πως διασκέδαζε ο κόσμος τότε, ανακάλεσε μία τρελή ιστορία, αναφέροντας πως ένα βράδυ που έπαιζε εκεί, του ζήτησαν οι ιθύνοντες να κλείσει τη μουσική, γιατί κόσμος πηδούσε από το μπαλκόνι… από τον πρώτο όροφο! Και αυτό ξαναέγινε δεύτερη φορά…
«Πλέον στους καυγάδες βγαίνουν μαχαίρια και… τέλος»
Σε μία σύγκριση του τότε με το σήμερα, αναφορικά με τη συμπεριφορά των θαμώνων, πιστεύει πως στο παρελθόν η κατάσταση ήταν πιο άγρια, αλλά και πιο αγνή. Υπό το πρίσμα ότι τύχαινε συχνά να παρακολουθεί συρράξεις μέσα στο μαγαζί, το λεγόμενο… “ξύλο”, ωστόσο όπως αναφέρει την αμέσως επομένη όλοι ήταν εντάξει μεταξύ τους και συνυπήρχαν ξανά στο επόμενο πάρτι. Εν αντιθέσει με το σήμερα, όπου η κατάσταση έχει ξεφύγει, καθώς… «αν γίνει ένας καβγάς, βγαίνει ένα μαχαίρι και τέλος»! Και αυτά του τα λόγια περιγράφουν ούτε λίγο – ούτε πολύ – τη κοινωνική “σήψη” του 2025.
«Δε βγαίνουν ράπερς στη Λάρισα γιατί είναι λαϊκή πόλη»
Ερωτηθείς για το λόγο που δε βγαίνουν πλέον ντόπιοι ράπερς στην επιφάνεια (όπως π.χ. στο παρελθόν οι Αντίθεση ή το Έξταση Team), έκανε τις εξής παρατηρήσεις. Αφενός, τα παιδιά στην επαρχία θεωρούν πως δεν έχουν τις ίδιες ευκαιρίες με τα αντίστοιχα σε Αθήνα – Θεσσαλονίκη, ωστόσο υπάρχουν πολλοί καλλιτέχνες οι οποίοι έχουν αποδείξει ότι αυτό είναι μύθος (βλ. Bloody Hawk). Στην πραγματικότητα χρειάζεται μπόλικη δουλειά και αυτό δεν είναι σημείο των καιρών στην εν λόγω φάση… Αφετέρου, η Λάρισα αυτή καθ’ αυτή είναι λαϊκή πόλη, ο κόσμος έχει μάθει στα μπουζούκια, ακόμα και στην παραδοσιακή μουσική, οπότε μπορεί να είναι κι αυτός ένας λόγος.
«Στα κλαμπ της πόλης θέλουν να κάθονται όλοι στα μπαρ – Στα δικά μου πάρτι… γύρω από τον DJ»
Σε αυτό το «τένις» μεταξύ μουσικής παραγωγής και νυχτερινής διασκέδασης, πραγματοποίησε μερικές ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις για τον τρόπο που διασκεδάζει η πόλη σε αντιδιαστολή με τις δικές του εμφανίσεις. «Όλοι και όλες θέλουν να βγαίνουν το βράδυ για να κάτσουν γύρω από το μπαρ, χωρίς να χορεύουν… αποστειρωμένα. Στοιχεία που ξενερώνουν τον DJ». Ενώ προσέθεσε πως η δική του επιτυχία κρύβεται στο γεγονός ότι όταν παίζει αυτός μουσική ο κόσμος μαζεύεται γύρω από την κονσόλα του και για αυτό… υπάρχουν εξηγήσεις: «Στα δικά μου event, θέλουμε τον κόσμο να έρχεται όπως αυτός θέλει, ακόμη και με τις φόρμες του, στα πρότυπα της Αμερικής ή της Τζαμάικας. Γνωρίζω πως οι θαμώνες θέλουν τέσσερα πράγματα και σε αυτά δίνω βάση – Καλή μουσική, καλό ποτό, ωραίο χώρο και ελπίδα (σ.σ. για σεξ)».

«Για αυτούς τους λόγους παρέμεινα στη Λάρισα»
Παρά την επιτυχία του και ενώ οι περισσότεροι συνεργάτες του βρίσκονται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ο ίδιος αρνείται πεισματικά να αποχωρήσει από τον κάμπο, δηλώνοντας Λαρισαίος. Οι λόγοι που δεν αποχωρεί έγκεινται στο γεγονός της στρατηγικής τοποθεσίας, η οποία τον βοηθά να ταξιδεύει με ευκολία όπου θέλει, αλλά και στο ότι βρίσκει την πόλη πολύ ζωντανή (ιδιαίτερα για τα επαρχιακά πρότυπα), με κόσμο να κυκλοφορεί κατά κόρον τα βράδια, ακόμη και τις καθημερινές. Πάνω απ’ όλα όμως επιλέγει την ηρεμία που του εξασφαλίζει.
Φωτογραφίες: Γιάννης Μυλωνάς / onlarissa.gr
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις





