ΛΑΡΙΣΑ

Λιακούλη: «Kίνδυνος – θάνατος το σιδηροδρομικό δίκτυο Λάρισας – Θα υιοθετήσει η Κυβέρνηση τη νέα μελέτη του ΤΕΕ για τη Θεσσαλία;»

Σε νέα ερώτηση-παρέμβαση προς τον υπουργό Υποδομών & Μεταφορών κ. Χ. Δήμα, σε σχέση με την ανάγκη επίσπευσης των διαδικασιών, καθώς και της εκπόνησης ολοκληρωμένων μελετών, για την υλοποίηση λύσεων που αφορούν το σιδηροδρομικό δίκτυο της Λάρισας και της Θεσσαλίας, υπό το πρίσμα των συνεχιζόμενων ατυχημάτων, αλλά και των νέων ευρημάτων της μελέτης του ΤΕΕ Κεντροδυτικής Θεσσαλίας, προχώρησε η Ευαγγελία Λιακούλη, Τομεάρχης Δικαιοσύνης, Θεσμών & Διαφάνειας του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ και βουλευτής Λάρισας, επισημαίνοντας τα εξής:

«Επανέρχομαι με την παρούσα μου και σε συνέχεια επανειλημμένων κοινοβουλευτικών μου παρεμβάσεων, όπως ενδεικτικά η επίκαιρη ερώτηση 194-07/11/2025, η ερώτηση 7958-31/07/2025, η ερώτηση 6939-25/06/2025, η ερώτηση 3206-10/02/2025, η ερώτηση 6831-17/09/2024 και άλλες παλαιότερα, σε σχέση με τα ακανθώδη προβλήματα που αφορούν το σιδηροδρομικό δίκτυο του ν. Λάρισας, αλλά και της Θεσσαλίας ευρύτερα, και έχουν να κάνουν με την ασφάλεια, τη λειτουργικότητα, καθώς και την προστασία της ανθρώπινης ζωής.

Πιο συγκεκριμένα, πρόσφατη, ιδιαιτέρως αναλυτική έρευνα της Ομάδας Εργασίας του ΤΕΕ Κεντρικής και δυτικής Θεσσαλίας έρχεται όχι απλώς να επιβεβαιώσει όσα έχω κατά καιρούς επισημάνει, αλλά και να αναδείξει με τρόπο επιστημονικά αδιαμφισβήτητο ότι η Λάρισα αποτελεί το πλέον επιβαρυμένο αστικό κέντρο της Θεσσαλίας σε επίπεδο ασφάλειας, κινδύνων και περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τη διέλευση του σιδηρόδρομου.

Ειδικότερα και σύμφωνα με τη μελέτη, το σιδηροδρομικό δίκτυο εντός της Λάρισας εκτείνεται σε 9,5 χλμ., οι εγκαταστάσεις του ΟΣΕ καταλαμβάνουν 280 στρέμματα μέσα στην πόλη, λειτουργώντας ως φυσικός και λειτουργικός «φραγμός», ενώ η πόλη καταγράφει τη συντριπτική πλειοψηφία των σιδηροδρομικών συμβάντων σε ολόκληρο τον άξονα Αθήνα–Θεσσαλονίκη (!), με την εικόνα να μη βελτιώνεται αισθητά και στον σιδηροδρομικό άξονα Λάρισας–Βόλου, όπου και εκεί παρατηρείται σημαντική διασπορά ατυχημάτων κοντά στον αστικό ιστό.

Όπως επιπλέον επισημαίνεται στη μελέτη του ΤΕΕ Θεσσαλίας, τα συχνότερα περιστατικά αφορούν συγκρούσεις αμαξοστοιχιών με οχήματα, παρασύρσεις πεζών, ανεπαρκείς διαβάσεις, καθώς και ελλιπείς περιφράξεις και πλέον δε μπορούν να αντιμετωπίζονται με «μπαλώματα» ή με αποσπασματικά έργα. Παράλληλα, υπενθυμίζεται ότι ειδικά μετά την καταστροφή που

προκάλεσε ο «Daniel», η οποία διέλυσε κρίσιμες υποδομές και στους κάθετους άξονες Λάρισας–Βόλου και Παλαιοφάρσαλου–Καλαμπάκας, οι πολίτες της Θεσσαλίας συνεχίζουν –πάνω από δύο χρόνια μετά– να εξυπηρετούνται με λύσεις που πολύ απέχουν από τις μεταφορικές υπηρεσίες που παρέχονταν πριν από τον Σεπτέμβριο του 2023.

Στο πλαίσιο που θέτουν τα παραπάνω, το παράρτημα του ΤΕΕ Θεσσαλίας παρουσιάζει μεταξύ άλλων συγκεκριμένες προτάσεις, όπως:

–την κατασκευή τεσσάρων υπογείων διαβάσεων που φέρεται να έχει προμελετήσει ο ΟΣΕ για τις οδούς Υψηλάντου, Βόλου, Καραγάτση και Αγιάς της πόλης της Λάρισας και θα αντικαταστήσουν αντίστοιχες ισόπεδες διαβάσεις υψηλού κινδύνου,

-αλλά και ευρείας κλίμακας σενάρια πλήρους παράκαμψης της πόλης από το σιδηροδρομικό δίκτυο, είτε με ανατολική είτε με δυτική νέα χάραξη, με την ανατολική παράκαμψη να προκρίνεται έναντι της δυτικής, λόγω του μικρότερου μήκους της.

Ωστόσο, η μελέτη είναι απολύτως σαφής: οι λύσεις αυτές δεν μπορούν να εξεταστούν χωρίς πολιτική βούληση, χρηματοδοτική προτεραιοποίηση, και κυρίως χωρίς τη συνολική θεώρηση του σιδηροδρομικού δικτύου της Θεσσαλίας ως κρίσιμου τμήματος του πανελλήνιου, όπως και του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών.

Κατόπιν τούτων και δεδομένου ότι η Λάρισα, η οποία έχει πληρώσει έως τώρα βαρύ φόρο αίματος και δε μπορεί να περιμένει άλλο, αφού η πόλη πρέπει επιτέλους να καταστεί ενιαία, ασφαλής, βιώσιμη», η Ευαγγελία Λιακούλη ρωτά τον αρμόδιο υπουργό για το αν:

«Προτίθεται να υιοθετήσει τα ευρήματα και τις προτάσεις της μελέτης του ΤΕΕ Κεντροδυτικής Θεσσαλίας και να δρομολογήσει άμεσα επικαιροποιημένες μελέτες για την οριστική επιλογή λύσης σε ό,τι αφορά το τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου που διέρχεται την πόλη της Λάρισας, με υπογειοποιήσεις, παρακάμψεις ή συνδυαστικές παρεμβάσεις;».

Τον ρωτά επιπλέον σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι προκαταρκτικές μελέτες του ΟΣΕ για τις τέσσερις υπόγειες διαβάσεις στη Λάρισα και ποιο το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής τους, καθώς και πώς και πότε προτίθεται να διασφαλίσει την πλήρη αποκατάσταση των κάθετων αξόνων Λάρισας–Βόλου και Παλαιοφάρσαλου–Καλαμπάκας, έτσι ώστε να εξυπηρετούνται οι πολίτες με όρους ασφάλειας, αξιοπρέπειας, τακτικής πληροφόρησης και πραγματικής πρόσβασης στις σιδηροδρομικές μετακινήσεις.

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις
Ετικέτες