ΕΛΛΑΔΑ

Επίθεση Ανδρουλάκη στην Κυβέρνηση για κυκλοφοριακό και ΜΜΜ — Έρχονται βελτιώσεις, λέει ο Κυρανάκης

Επίθεση στην κυβέρνηση για τα ζητήματα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και το κυκλοφοριακό στην Αττική εξαπέλυσε ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Ν. Ανδρουλάκης.

Ο επικεφαλής της αξιωματικής αντιπολίτευσης κατηγόρησε την κυβέρνηση πως «τα έργα σέρνονται».

«Έξι χρόνια τώρα, η κυβέρνηση σπαταλά χρόνο και σπατάλησε και την εμβληματικότερη ευκαιρία, το Ταμείο Ανάκαμψης. Η προχειρότητα του Υπουργείου Υποδομών είναι πλέον κανόνας. Το Υπουργείο καθυστερεί τις απαλλοτριώσεις και οι καθυστερήσεις αυτές πληρώνονται από τους πολίτες», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Ανδρουλάκης.

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ έκανε λόγο για παροιμιώδη αναξιοπιστία του Πρωθυπουργού: «Τον Νοέμβριο του 2023, με στόμφο, ότι για το κυκλοφοριακό ‘απαιτείται μια νέα πολιτική αστικής βιώσιμης κινητικότητας’. Πέρασαν, όμως δύο ολόκληρα χρόνια, χωρίς σχεδιασμό και χωρίς παρεμβάσεις» τόνισε.

Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης ανέφερε πως το 2024 χάθηκαν 500.000 δρομολόγια λεωφορείων υπογραμμίζοντας πως το κυκλοφοριακό δεν λύνεται με αποσπασματικές κινήσεις. Στη συνέχεια ανέφερε αναλυτικά τις προτάσεις του ΠΑΣΟΚ οι οποίες μεταξύ άλλων περιλάμβάνουν:

  • Την εγκατάσταση έξυπνων συστημάτων διαχείρισης της κυκλοφορίας στις εισόδους του Κηφισού
  • Την εφαρμογή δυναμικών ορίων ταχύτητας στις λωρίδες
  • Την δημιουργία ενός έξυπνου μηχανισμού ταχείας απομάκρυνσης ακινητοποιημένων οχημάτων, με σταθμούς επέμβασης ανά 4 χιλιόμετρα
  • Την δημιουργία ενός μητροπολιτικού φορέα με εταίρους την τοπική και περιφερειακή αυτοδιοίκηση, ο οποίος θα προχωρήσει σε αναδιάρθρωση του δικτύου των λεωφορειακών γραμμών.
  • Τον ενιαίο συντονισμό όλων των φωτεινών σηματοδοτών από ένα κέντρο ελέγχου για όλη την Αττική
  • Ένα διαφοροποιημένο ωράριο προσέλευσης δημοσίων υπαλλήλων και δυνατότητα τηλεργασίας σε ζώνες κορεσμού
  • Και την μεταφορά δημόσιων οργανισμών και υπουργείων εκτός του κέντρου, δίνοντας παράλληλα ισχυρά κίνητρα σε επιχειρήσεις να μετακινηθούν στην περιφέρεια.

«Στόχος μας είναι μια Ελλάδα για όλους τους Έλληνες και όχι μόνο για τους λίγους και τους ισχυρούς. Αυτούς που εσείς δίνετε εκατομμύρια ευρώ αποζημιώσεις. Γι’ αυτό πρέπει επιτέλους και γρήγορα να έρθει η πολιτική αλλαγή», κατέληξε ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ.

Η απάντηση της Κυβέρνησης

Η Αθήνα όντως ταλαιπωρείται από το κυκλοφοριακό, το οποίο επιβαρύνει την καθημερινότητα των κατοίκων αλλά επηρεάζει και το ΑΕΠ και την παραγωγικότητα της χώρας, δήλωσε απαντώντας στον κ. Ανδρουλάκη ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κ. Κυρανάκης.

Ο αναπληρωτής Υπουργός δήλωσε πως δεν ισχύει ότι από το 2019 έως σήμερα χάσαμε 500.000 δρομολόγια. «Έχουμε μείωση δρομολογίων λόγω συνταξιοδοτήσεων οδηγών αλλά από το Μάιο όμως έχουμε αύξηση ξανά των δρομολογίων», δήλωσε.

Ο κ. Κυρανάκης είπε ότι ήδη πραγματοποιούνται προσλήψεις, ενώ από το νέο έτος θα δοθούν και αυξήσεις στους οδηγούς. Επιπλέον ανέφερε πως πρόκειται να δημιουργηθεί σχολή οδηγών της ΟΣΥ, η οποία θα αναλαμβάνει το κόστος της εκπαίδευσης με τον όρο ότι για 5 χρόνια οι οδηγοί θα παραμένουν στην υπηρεσία.

Σε ότι αφορά στο Μετρό και τον Ηλεκτρικό, ο αναπ. Υπουργός Μεταφορών δήλωσε πως οι χρονοκαθυστερήσεις θα μειωθούν. Στη γραμμή 2 του Μετρό αναμένεται να «πέσουν» στα 3.45 και στη γραμμή 3 στα 3.20. Στον Ηλεκτρικό, από τις αρχές του 2027, θα έχουμε χρονοαπόσταση μεταξύ δρομολογίων που αναμένεται να «πέσει» στα 5 λεπτά από τα 8 που καταγράφονται τώρα.

Αναφερόμενος, συγκεκριμένα, στην επέκταση του μετρό στη Γλυφάδα, σημείωσε πως η μελέτη του έργου εκκινεί στις αρχές του 2026, επισημαίνοντας τη σημασία υλοποίησής του, δεδομένου ότι θα υπάρξει πολύ μεγάλη αύξηση της κυκλοφορίας στην περιοχή, λόγω Ελληνικού.

«Ο σχεδιασμός είναι συμφωνημένος με την τοπική αυτοδιοίκηση και εμφανίζει μια διακλάδωση. Φεύγει από το Ελληνικό, καταλήγει με τερματικό σταθμό στον Άγιο Κωνσταντίνο. Η πάνω διακλάδωση φτάνει και στην Ανω Γλυφάδα, στη Γούναρη και καταλήγει στη Βουλιαγμένης. Είναι πάρα πολύ σημαντικό έργο, όποια και εάν είναι η κυβέρνηση θα πρέπει να το συνεχίσει», ανέφερε.

Σε ό,τι αφορά το κυκλοφοριακό, ο κ. Κυρανάκης ανέφερε ως πρωταρχικούς επιβαρυντικούς παράγοντες για την κίνηση στους δρόμους της πόλεις, την αυξημένη τουριστική κίνηση αλλά και την αυξημένη κυκλοφορία φορτηγών και οχημάτων τροφοδοσίας.

«Καθοριστικός παράγοντας είναι η δωδεκάμηνη τουριστική περίοδος της Αθήνας. 600.000-700.000 επισκέπτες κάθε μήνα στην Αθήνα να επιβαρύνουν σημαντικά τις μετακινήσεις στην πόλη. Ο 2ος παράγοντας είναι οι εμπορικές μεταφορές. Καθημερινά τα φορτηγά επιβαρύνουν τον Κηφισό και τις μεγάλες οδικές οδούς», δήλωσε χαρακτηριστικά ο υπουργός.

Γι’ αυτό ανέφερε πως η επικείμενη σύνδεση Ελευσίνας – Θήβας θα αποσυμφορήσει σημαντικά την πρωτεύουσα. Ο κ. Κυρανάκης δήλωσε πως το έργο επανασχεδιάστηκε, ώστε από αποκλειστικά σιδηροδρομικό να γίνει και οδικό και σιδηροδρομικό.

«Αυτό το έργο με την κανονική λειτουργία του Θριασίου ως κέντρο logistics θα μπορέσει να βγάλει όλη την κίνηση από τον Κηφισό», τόνισε.

Ρεπορτάζ: Νίκος Τσιμπίδας

ertnews.gr

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις