Πολιτική κουζίναΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ
Ο «άγνωστος» Λαρισαίος – έκπληξη που βρέθηκε… πρώτο τραπέζι πίστα στο βιβλίο του Τσίπρα

Με τους αγρότες να βρίσκονται για ακόμη μία φορά στα μπλόκα και τον κάμπο να βράζει από αγανάκτηση, εντύπωση προκαλεί η εκκωφαντική σιωπή των κυβερνητικών βουλευτών της περιοχής. Σε μια περίοδο που ο πρωτογενής τομέας δοκιμάζεται και οι αγρότες ζητούν ξεκάθαρες απαντήσεις, αρκετοί εκπρόσωποι της ΝΔ στη Θεσσαλία εμφανίζονται «εξαφανισμένοι» από τη δημόσια συζήτηση. Άλλοι έχουν αφήσει τα κοινωνικά τους δίκτυα αδρανή επί ημέρες, ενώ άλλοι κινούνται σε έναν παράλληλο επικοινωνιακό κόσμο, με ατζέντα που δείχνει να μην αγγίζει τις πιεστικές ανάγκες του τόπου.
Μοιραία, στο επίκεντρο βρίσκεται ο Λαρισαίος υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Χρήστος Κέλλας, ο οποίος τελεί υπό αυξημένη πίεση, καθώς οι αγρότες στρέφονται ευθέως προς την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΑΤ. Σε πρόσφατη ανάρτησή του, επιχειρώντας να στείλει μήνυμα κατευνασμού, ο κ. Κέλλας σημείωσε μεταξύ άλλων: «Αντιλαμβάνομαι πλήρως πως η φετινή χρονιά ήταν δύσκολη και ‘πλήγωσε’ τους τίμιους παραγωγούς μας. Είμαστε εδώ, να συζητήσουμε μαζί τους, να βελτιώσουμε καταστάσεις και να δώσουμε βιώσιμες λύσεις.»
Παρότι το μήνυμα είχε στόχο να δείξει διάθεση διαλόγου, στον κάμπο πολλοί θεωρούν πως δεν αρκεί. Οι παραγωγοί ζητούν συγκεκριμένες απαντήσεις για το εισόδημά τους, τις καταστροφές στη Θεσσαλία, το κόστος παραγωγής και τον ρόλο του κράτους στις αποζημιώσεις και τις ενισχύσεις — και όχι γενικόλογες δεσμεύσεις.
Την ίδια ώρα, η εικόνα της «σιωπής» των υπόλοιπων κυβερνητικών βουλευτών τροφοδοτεί την κριτική πως η Θεσσαλία μένει χωρίς ισχυρή πολιτική φωνή σε μια από τις πιο κρίσιμες αγροτικές συγκυρίες των τελευταίων ετών.
@@@@@@@@@@
Στη βιβλιοπαρουσίαση του Αλέξη Τσίπρα οι θέσεις στα καθίσματα μίλησαν πιο πολύ κι από τα λόγια. Οι παλιές δόξες της κυβέρνησής του όμως δεν βρέθηκαν εκεί που πάντα τους άρεσε, πρώτο τραπέζι πίστα, αλλά ψηλά στο θεωρείο, σχεδόν δίπλα από το WC.
Και σαν μικρό θαύμα της επαρχίας, στις πρώτες σειρές βρέθηκε και ο Λαρισαίος πολιτικός μηχανικός και μέλος της διοίκησης του Εμπορικού Επιμελητηρίου Παναγιώτης Μπουζούκης. Μικρή λεπτομέρεια; Μάλλον όχι. Σαν να λέει: «Κι εμείς μπορούμε να έχουμε θέση στα μεγάλα σαλόνια, αν ξέρουμε πού να καθίσουμε».
Κι εκεί που κοιτάς τις φωτογραφίες, καταλαβαίνεις ότι κάθε κάθισμα έχει τη δική του πολιτική βαρύτητα. Ποιος ψιθυρίζει, ποιος κοιτάζει δεξιά ή αριστερά, ποιος σηκώνει το κεφάλι ψηλά. Τα θεωρεία έγιναν σκηνικό σάτιρας. Η πραγματική παράσταση δεν ήταν στα λόγια του βιβλίου, αλλά στον χορό των ματιών και των θέσεων. Και ναι, ένας Λαρισαίος κατάφερε να βρεθεί μπροστά. Στο τέλος της μέρας, αυτό μετράει πιο πολύ από οποιοδήποτε κεφάλαιο ή πρόλογο. Στο θέατρο της πολιτικής, μερικές φορές αρκεί ένα καλό κάθισμα για να είσαι πρωταγωνιστής.
@@@@@@@@@@
Στην παρουσίαση όμως βρέθηκαν δύο ακόμη Λαρισαίοι, περισσότερο «επώνυμοι» (επώνυμα έχουμε όλοι, που λέει κι ένας φίλος μου που εκνευρίζεται με τον όρο). Ο πρώην υφυπουργός της κυβέρνησης «πρώτη φορά αριστερά» Βασίλης Κόκκαλης (σας είχαμε ενημερώσει εγκαίρως) και ο συμπρόεδρος του «Κόσμος» και ιδιοκτήτης των Εκπαιδευτηρίων Μ. Ράπτου, Νίκος Ράπτης. Προφανώς κανείς εκ των δύο δεν περνούσε απ’ έξω, είδε φως και μπήκε. Προσεχώς θα μάθουμε και τον λόγο…
@@@@@@@@@@
Στην ΑΕΛ η αγωνιστική κατρακύλα έχει ξεπεράσει τα όρια του αστείου, αλλά ένας μόνο δεν γελάει: Ο Αχιλλέας Νταβέλης. Ή μάλλον… δεν ξέρουμε αν γελάει, γιατί έχει εξαφανιστεί τόσο καιρό που αν τον δούμε σε καμιά φωτογραφία θα χρειαστούμε ταυτότητα για επιβεβαίωση. Ο άνθρωπος που μέχρι χθες έκανε καθημερινό δελτίο τύπου τον πόλεμό του με τον Πηλαδάκη για το AEL FC Arena, τώρα εφαρμόζει πρόγραμμα detox από τη δημοσιότητα — και το τηρεί πιο πιστά κι από δίαιτα πριν το καλοκαίρι.
Η σιωπή του, όμως, δεν έμεινε χωρίς «παρενέργειες», καθώς γέννησε μια φάμπρικα σεναρίων που θα ζήλευε και ο Netflix. Από «διπλωματικές αποστολές» μέχρι Ρώσο μεγιστάνα της Πάφου που θέλει να επενδύσει στη Βασίλισσα — ο κάμπος έχει ακούσει τα πάντα. Μόνο που ο Λαρισαίος φίλαθλος δεν τσιμπάει εύκολα πλέον. Και πώς να το κάνει, όταν ακόμη θυμάται Τσάκα, πρίγκιπες και… καμήλες που δεν έφτασαν ποτέ στην Αθήνα. Το μόνο σίγουρο —και δεν χωράει ούτε φήμη ούτε UFO— είναι ότι η ΑΕΛ πάει για τρίτο προπονητή φέτος. Με τον ρυθμό που αλλάζουν τεχνικούς, σε λίγο θα έχουμε μηνιαία συνδρομή «Προπονητής του Μήνα». Αν μη τι άλλο, τουλάχιστον να βάλουν κάρτα πόντων.
@@@@@@@@@@
Ο Δημήτρης Κουρέτας, ανάμεσα στα μπλόκα και στις ευθείες βολές προς την κυβέρνηση, βρήκε χρόνο να υπενθυμίσει ότι δεν έχει επαγγελματικό προφίλ στο Facebook και ότι «γράφει μόνος του» — με κάτι βραδινές αναρτήσεις που πιάνουν 500.000 προβολές.
Και να σου πω; Καλά κάνει και το λέει. Γιατί την ώρα που άλλοι χρειάζονται στρατό επικοινωνιολόγων για να πουν τρεις λέξεις χωρίς να ιδρώσουν, ο Κουρέτας βγάζει μισό εκατομμύριο views γράφοντας ιδιοχείρως. Άλλοι έχουν γραφεία τύπου, αυτός έχει… κοινό.
Και το καλύτερο; Επαναλαμβάνει πως θα είναι με τον αγροτικό κόσμο «μέχρι τέλους». Την ώρα που αρκετοί κυβερνητικοί παράγοντες κυκλοφορούν με GPS για να αποφύγουν τα μπλόκα, ο Περιφερειάρχης πάει μόνος του και μιλάει δημόσια — χωρίς να φοβάται το πολιτικό κόστος.
Ας μην κοροϊδευόμαστε. Αν συνεχίσει έτσι, στο τέλος δεν θα χρειάζεται να μετρά προβολές. Θα μετρά… αποστάσεις από όσους δεν τολμούν ούτε να πλησιάσουν τον κάμπο.
@@@@@@@@@@
Στη Λάρισα, λοιπόν, οι ράγες δεν είναι απλώς ράγες, είναι αγκυλώσεις. Τριάντα χρόνια συζητάμε πώς θα «ενωθεί η πόλη» και τελικά το μόνο που ενώνεται σταθερά είναι οι επιτροπές, οι μελέτες και τα… νεύρα των κατοίκων. Και τώρα, το ΤΕΕ μάς ενημερώνει επίσημα για κάτι που όλοι ξέραμε ανεπίσημα. Ότι ο σιδηρόδρομος κόβει τη Λάρισα στα δύο. Όχι ότι χρειαζόμασταν υψηλή τεχνογνωσία για να διαπιστώσουμε ότι τα 280 στρέμματα ΟΣΕ στη μέση του χάρτη δεν είναι… πάρκο τσέπης.
Στο μεταξύ, οι προτεινόμενες λύσεις θυμίζουν λίγο τα διλήμματα των εκλογών: Θέλετε υπογειοποίηση, παράκαμψη, ημιπαράκαμψη, ή απλώς να συνεχίσουμε να λέμε ότι «θα το δούμε»;
Γιατί, μεταξύ μας, αν οι γραμμές ήταν πολιτικό θέμα και όχι συγκοινωνιακό, θα τις είχαν μετακινήσει μέσα σε ένα βράδυ. Αλλά είναι… τεχνικό, άρα το αφήνουμε για άλλη μελέτη. Μέχρι τότε, η Λάρισα παραμένει «πρωταθλήτρια» στα σιδηροδρομικά συμβάντα. Τουλάχιστον κάτι κερδίζουμε σταθερά.
O Chef
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις





