ΛΑΡΙΣΑ

2ο Γυμνάσιο Φαρσάλων: «Μια Μέρα Ενσυναίσθησης στο Σχολείο μας» (φώτο)

Ανακοίνωση του 2ου Γυμνασίου Φαρσάλων αναφορικά με δράσεις που έλαβαν χώρα στο σχολείο για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία.

Δείτε αναλυτικά:

Σήμερα, 3 Δεκεμβρίου 2025, στο σχολείο μας – 2ο Γυμνάσιο Φαρσάλων και στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία, υλοποιήθηκαν δράσεις ενημέρωσης με σκοπό την ευαισθητοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και ευρύτερα της κοινωνίας για την ισότιμη πρόσβαση των ατόμων με αναπηρία στην εκπαίδευση.

Σκοπός των δράσεων ήταν να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές/τριες πόσο σημαντική είναι προάσπιση του δικαιώματος των μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση αλλά και η καταπολέμηση στερεοτύπων και προκαταλήψεων στη σχολική κοινότητα καθώς και η αναγκαιότητα σεβασμού της μαθητικής ετερογένειας.

Α. Αρχικά, οι μαθητές/τριες ενημερώθηκαν για την παγκόσμια ημέρα στα τμήματά τους και τη σημασία της αναδεικνύοντας την ανάγκη σεβασμού της διαφορετικότητας. Κατόπιν, αντάλλαξαν απόψεις, είδαν ταινίες μικρού μήκους, αξιοποίησαν τις ΤΠΕ. Η κύρια δράση όλης της σχολικής κοινότητας ήταν να διατυπώσουν ο καθένας μαθητής και η καθεμιά μαθήτρια ένα μήνυμα προς έναν/μία συμμαθητή ή συμμαθήτρια, φίλο ή φίλη με αναπηρία. Ολοκλήρωσαν τη δράση τοποθετώντας τα μηνύματά τους στο «Δέντρο της Αποδοχής», μια εικαστική δημιουργία στον χώρο του Σχολείου, Ενα δέντρο στολισμένο με τα μηνύματά τους που δείχνει ότι το σχολείο μας είναι ένας χώρος ανοιχτός, φιλικός και συμπεριληπτικός.

Β. Παράλληλα, μια όμορφη δράση υλοποιήθηκε στα Τμήματα Β1, Β2 και Γ1 τα οποία συμμετείχαν στον «Διάδρομο Ενσυναίσθησης», ζώντας μια εμπειρία που τους έφερε πιο κοντά στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν άτομα με αναπηρίες. Τα παιδιά δοκίμασαν να περπατήσουν με δεμένα μάτια και πόδια, ώστε να αισθανθούν για λίγο πώς είναι η καθημερινότητα ενός ατόμου με προβλήματα όρασης ή κινητικότητας. Παρακολούθησαν επίσης ένα βίντεο για τον αυτισμό, γνωρίζοντας μέσα από εικόνες και ήχους πώς μπορεί να αντιλαμβάνεται το περιβάλλον ένα παιδί στο φάσμα. Η δράση συνεχίστηκε με το τραγούδι «We Are the World», που άκουσαν στον διαδραστικό πίνακα, υπενθυμίζοντας ότι η δύναμη βρίσκεται στη συνεργασία και στην αγάπη. Στη συνέχεια, κάθε μαθητής και μαθήτρια έγραψε μια σκέψη ή υπόσχεση και την τοποθέτησε στο «Κουτί της Υπόσχεσης».

Γ. Αξιοσημείωτη είναι και η βιωματική δράση στο Τμήμα ΖΕΠ με σκοπό την κατανόηση των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρίες και την προώθηση της συνεργασίας. Η δράση περιελάμβανε: α. Προσομοίωση τύφλωσης κατά την οποία ένας μαθητής ανέλαβε τον ρόλο ενός ατόμου χωρίς όραση. Στάθηκε όρθιος και εκτέλεσε οδηγίες βασιζόμενος αποκλειστικά στις λεκτικές κατευθύνσεις ενός συμμαθητή του που είχε πλήρη όραση. Στόχος ήταν να κατανοήσουν οι μαθητές/-τριες πόσο σημαντική είναι η αμοιβαία εμπιστοσύνη και ο σεβασμός στις ανάγκες ενός ατόμου με οπτική αναπηρία. β. Προσομοίωση κώφωσης κατά την οποία μία μαθήτρια υποδύθηκε το άτομο με πρόβλημα ακοής. Οι συμμαθητές/τριές της προσπάθησαν να επικοινωνήσουν μαζί της αξιοποιώντας κινήσεις χεριών και εκφράσεις προσώπου. Μέσα από αυτή τη διαδικασία οι μαθητές/-τριες αντιλήφθηκαν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα κωφά άτομα. Στην επικοινωνία, αλλά και τη σημασία της εναλλακτικής γλώσσας επικοινωνίας (νοηματική γλώσσα). Στο τέλος, συζήτησαν και μοιράστηκαν τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους.

Οι μαθητές/τριες συμμετείχαν στις δραστηριότητες με διάθεση, ανταποκρίθηκαν με προθυμία και στη συζήτηση των τμημάτων τους ελεύθερα, δυναμικά ενισχύοντας το κλίμα συνεργασίας εντός και εκτός τάξης ενώ κατανόησαν βαθύτερα τη σημασία της ισότητας, της ενσωμάτωσης και του σεβασμού.

Η αποτίμηση των δράσεων ήταν θετική, αφού όλοι/όλες (μαθητές/τριες και εμψυχωτές/-τριες) ευχαριστήθηκαν, εκφράστηκαν, κινητοποιήθηκαν, ενώθηκαν και κατανόησαν τη σπουδαιότητα της ημέρας αυτής καθώς και πόσο σημαντικό είναι να θυμόμαστε στην πράξη καθημερινά την ποικιλομορφία και τη συμπερίληψη θεμελιώδεις αξίες με τις οποίες δημιουργούμε ένα περιβάλλον με ισότητα, σεβασμό και εκτίμηση, ένα καλύτερο αύριο για όλους/όλες.

Στις δράσεις συμμετείχαν όλοι/όλες οι εκπαιδευτικοί του Σχολείου ενώ τον συντονισμό είχαν οι: κ. Τασιοπούλου Π.-Διευθύντρια (ΠΕ02), η κ. Μουχτή Ζ. –Υπεύθυνη Σχολικής Ζωής (ΠΕ02) και η κ. Κωνσταντίνου Α.- Διδάσκουσα καθηγήτρια ΖΕΠ (ΠΕ02).

Δείτε φωτογραφίες:

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις
Ετικέτες