Τεχνολογία

Ρόμπιν Φίσερ (Salesforce): Οι AI Agents διαμορφώνουν το μέλλον των επιχειρήσεων

«Όλοι θα έχουν στο μέλλον AI agents όπως έχουμε σήμερα τα smartphone, ενώ θα υπάρχουν agents για ποικιλία εργασιών και θα μας βοηθούν στην διεκπεραίωσή τους» είπε ο Ρόμπιν Φίσερ, Senior VP για την περιοχή EMEA Growth Markets της Salesforce σε δημοσιογραφική ενημέρωση στο περιθώριο του Salesforce Innovation Day Athens.

Μιλώντας για την πορεία της Salesforce, από την ίδρυσή της έως σήμερα, ο Ρόμπιν Φίσερ τόνισε ότι η εταιρεία έχει καθορίσει πρότυπα στην τεχνολογική εξέλιξη των επιχειρήσεων, ξεκινώντας ως ηγέτιδα στο CRM με απόλυτη έμφαση στον πελάτη. Πρωτοπόρος αργότερα στο cloud, η Salesforce αντιμετώπισε το πρόβλημα έλλειψης εμπιστοσύνης στη διαχείριση δεδομένων με τη μετάβαση σε ασφαλή συνδρομητικά μοντέλα, αφήνοντας πίσω τις εσωτερικές υποδομές, σημείωσε.​

Σήμερα συνεχίζει με έναν νέο άξονα: οι Agents ως βασικό τεχνολογικό συστατικό της επιχειρησιακής εμπειρίας, με διαρκή επέκταση σε λύσεις πληροφορικής, πωλήσεων και διαχείρισης δεδομένων.​

Ό,τι χτίστηκε ώστε να εμπιστευθεί ο πελάτης το συνδρομητικό μοντέλο, επεκτείνεται πλέον στο επίπεδο των AI agents: εγγύηση ασφάλειας, governance (διακυβέρνηση), προστασία δεδομένων και ανοιχτή διασύνδεση με τρίτους (Google, Microsoft κ.ά.), είπε ο Ρόμπιν Φίσερ σημειώνοντας ότι όλα αυτά είναι τα στοιχεία που συνθέτουν το Agentforce 360.

Ο customer zero

«Κάναμε την τεχνολογία από πρόβλημα του πελάτη, δικό μας πρόβλημα», ανέφερε ο Ρόμπιν Φίσερ ενώ τόνισε ότι η ίδια η Salesforce αποτελεί τον μεγαλύτερο πελάτη των προϊόντων της. «Είμαστε ο customer zero», είπε. «Πλέον δουλεύουμε στο Agentforce Voice», κατέληξε.

Ως «customer zero» η Salesforce βλέπει ήδη μετρήσιμα αποτελέσματα και επιχειρηματική αξία: ετήσια εξοικονόμηση κόστους υποστήριξης που ξεπερνά τα 100 εκατ. δολάρια, διοχέτευση αξίας 60 εκατ. δολαρίων από την πρώιμη χρήση των agents, αύξηση 15% στη διοχέτευση στο marketing, 68.000 εργαζόμενοι υποστηρίζονται μέσω agents στο Slack, 427% περισσότερη διαχείριση leads στους στόχους πωλήσεων​ ενώ 106 εγκαταστάσεις υποστηρίζονται σε 24/7 λειτουργία.

Σημειώνεται ότι χθες, κατά τη διάρκεια του Salesforce Innovation Day Athens, ανακοινώθηκε ότι το Agentforce είναι πλέον διαθέσιμο και στα ελληνικά σηματοδοτώντας μια καθοριστική αλλαγή στην εξέλιξή του.

«Επεκτείνουμε την παρουσία μας σε όλο το πλαίσιο της επιχειρηματικής μας δραστηριότητας», συμπλήρωσε ο Σινάν Ερκινέρ, RVP ΕΜΕΑ της Salesforce.

Ο Ρόμπιν Φίσερ αναφέρθηκε επίσης στην ενεργή παρουσία της εταιρείας στην Ελλάδα, όπου «μετρά» πάνω από 100 πελάτες ενώ η ανάπτυξη από έτος σε έτος είναι διψήφια, χωρίς φυσικά να μπορεί να γίνει πιο συγκεκριμένος. Όπως είπε χαρακτηριστικά, η Salesforce επεκτείνει συνεχώς τις βιομηχανικές εφαρμογές της – από τα καύσιμα και την ενέργεια της Motor Oil μέχρι τον ΟΠΑΠ – ενθαρρύνοντας παράλληλα την ισορροπημένη και στρατηγική υιοθέτηση της AI.​

«Όλες οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα δοκιμάζουν το Agentforce», είπε ο Ρόμπιν Φίσερ ενώ ΟΠΑΠ και Motor Oil έχουν επίσημα υιοθετήσει λύσεις, σημειώνοντας παράλληλα ότι το project της τελευταίας λειτούργησε μέσα σε 10 ημέρες.

Ρόμπιν Φίσερ: «Τα data είναι το νέο πετρέλαιο»

Αναφερόμενος στη διαχείριση των δεδομένων, ο Ρόμπιν Φίσερ σημείωσε ότι αυτή πλέον λειτουργεί σε ενοποιημένη βάση και με ενσωματωμένη κρυπτογράφηση, καθώς απαιτείται εναρμόνιση πληροφοριών από πολλαπλές, ασύνδετες πλατφόρμες. Οι agents ενσωματώνονται σε κάθε στάδιο: επιτυγχάνουν αυτόνομη επίλυση αιτημάτων, βελτιστοποιούν τις ομάδες και προσφέρουν εξατομικευμένες προτάσεις για κάθε πελάτη ή φάση της δραστηριότητας, αναβαθμίζοντας τον ορισμό της επιχειρησιακής λειτουργίας.​

«Τα data είναι το νέο πετρέλαιο» είπε ο Ρόμπιν Φίσερ, για να συμπληρώσει ότι πλέον θα υπάρχουν βάσεις δεδομένων χωρίς δομή καθώς τα αρχεία βρίσκονται σε πολλαπλές πλατφόρμες. «Το ζητούμενο πλέον θα είναι η εναρμόνιση των δεδομένων, προερχόμενων από διαφορετικές πλατφόρμες, τα οποία διακινούνται κρυπτογραφημένα», κατέληξε.

Η Salesforce αναδεικνύει το μοντέλο B2A (Business to Agents): οι επιχειρήσεις πλέον αλληλεπιδρούν με agents, όχι στα παραδοσιακά κανάλια B2B ή B2C, με στόχο την επιχειρησιακή αναβάθμιση και έξυπνες, data-driven αποφάσεις. Σε αυτό το πλαίσιο, το Slack (η πλατφόρμα επικοινωνίας για επιχειρήσεις που συγκεντρώνει μηνύματα, αρχεία, εργαλεία και εφαρμογές σε ένα μέρος για να βελτιώσει τη συνεργασία και την παραγωγικότητα) εξελίσσεται σε «λειτουργικό σύστημα» συνεργασίας και συντονισμού των agents, φέρνοντας σε μια ενιαία πλατφόρμα ανθρώπους, δεδομένα και ψηφιακούς βοηθούς – με απόλυτη διαφάνεια και έλεγχο στα δεδομένα, τόνισε ο Ρόμπιν Φίσερ.​

«Το Slack αποτελεί ένα εργαλείο συνεργασίας», τόνισε ο Ρόμπιν Φίσερ.

Ανταγωνιστές και συνεργάτες

Σε ερώτηση σχετικά με τη σύνθετη εικόνα που δημιουργούν ο ανταγωνισμός και οι συνεργασίες στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης, ο senior VP για την περιοχή EMEA Growth Markets της Salesforce είπε ότι η συνεργασία με τους λεγόμενους Big Tech και τους hyperscalers αποτελούν μέρος της στρατηγικής της εταιρείας: αξιοποιούνται, εξελίσσονται και ωθούν περαιτέρω την καινοτομία, πάντα προς όφελος της ανοιχτής αγοράς.

Όπως είπε χαρακτηριστικά, υπάρχει συνεργασία σε πολλούς τομείς με Google, Microsoft και άλλες μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες, αλλά συγχρόνως σε επιμέρους πεδία παραμένουν ανταγωνιστές με αυτές τις ίδιες εταιρείες. «Ο ανταγωνισμός είναι καλοδεχούμενος: μας κάνει να θέλουμε περισσότερα και να διεκδικούμε περισσότερα», είπε.

Ρόμπιν Φίσερ: Απαιτήσεις και ετοιμότητα

Η Salesforce ανέδειξε στο Innovation Day Athens το κενό μεταξύ των σύγχρονων απαιτήσεων των πελατών και της ετοιμότητας των επιχειρήσεων, υπογραμμίζοντας ότι το 95% των πιλοτικών προγραμμάτων AI αποτυγχάνει πριν φτάσει στην παραγωγή, κυρίως εξαιτίας κακής ποιότητας δεδομένων, ελλιπούς διακυβέρνησης και λανθασμένων προτεραιοτήτων. Την ίδια στιγμή, εκτιμάται ότι έως το 2029 το 40% του έργου στις εταιρείες Fortune 1000 θα έχει αναβαθμιστεί μέσω AI.​

Κλείνοντας ο Ρόμπιν Φίσερ συμπλήρωσε ότι πολλά προϊόντα AI αποτυγχάνουν γιατί υπάρχει βιασύνη στην υιοθέτηση, σε αυτό αντιπρότεινε ότι «πρέπει να υπάρχει ισορροπημένη υιοθέτηση της AI από τις επιχειρήσεις».

ot.gr

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις