ΘΕΣΣΑΛΙΑ
ΔΕΥΑΜΒ σε κακοπληρωτές: «Η ανοχή τελείωσε – Συνεχίζονται οι διακοπές νερού»

Στο επίκεντρο της δημόσιας συζήτησης βρίσκεται ξανά η ΔΕΥΑΜΒ, μετά τη νέα φάση διακοπών υδροδότησης που εφαρμόζει από την Τετάρτη 12 Νοεμβρίου, στο πλαίσιο του Κανονισμού Ύδρευσης. Η υπηρεσία έχει ήδη προχωρήσει σε εκτεταμένες αναστολές υδροδότησης για καταναλωτές που έχουν δύο ή περισσότερους ληξιπρόθεσμους λογαριασμούς ή αντίστοιχα ανεξόφλητες δόσεις διακανονισμού.
Η διοίκηση της επιχείρησης υπογραμμίζει ότι το μέτρο δεν αποτελεί τιμωρητική τακτική, αλλά ζήτημα δικαιοσύνης και ισονομίας απέναντι στους πολίτες που είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους. Παράλληλα, τονίζει ότι οι δαπάνες παραγωγής και διανομής νερού δεν μπορούν να επιβαρύνουν διαρκώς τους συνεπείς καταναλωτές, την ώρα που χιλιάδες άλλοι αφήνουν συστηματικά απλήρωτους λογαριασμούς.
Οι αντιδράσεις που εκφράστηκαν από ορισμένους πολίτες και μέσα ενημέρωσης οδήγησαν τη ΔΕΥΑΜΒ στην έκδοση αναλυτικής ανακοίνωσης, η οποία ξεκαθαρίζει σειρά ζητημάτων — από τις καταγγελίες περί μη παραλαβής λογαριασμών, μέχρι τις αιτιάσεις για διακοπές σε ευάλωτα άτομα.
Η υπηρεσία καλεί τους καταναλωτές να προσέλθουν, να ρυθμίσουν τις οφειλές τους και να ενημερώσουν τα στοιχεία επικοινωνίας τους, τονίζοντας ότι παραμένει στη διάθεση όσων αντιμετωπίζουν πραγματικές δυσκολίες. Παράλληλα, αποκαλύπτει ότι μόλις το 25% όσων τους κόπηκε το νερό προσήλθαν για τακτοποίηση, γεγονός που καταδεικνύει – όπως υποστηρίζει – το υψηλό ποσοστό αυθαίρετης επανασύνδεσης, η οποία θεωρείται παράνομη.
Η διαδικασία αναστολών συνεχίζεται και την επόμενη εβδομάδα, ενώ η ΔΕΥΑΜΒ απευθύνει έκκληση στους οφειλέτες να ρυθμίσουν έγκαιρα τα χρέη τους για να αποφύγουν νέες διακοπές
Ολόκληρη η ανακοίνωση της ΔΕΥΑΜΒ
Όπως είχαμε ανακοινώσει, την Τετάρτη 12 Νοεμβρίου η υπηρεσία προχώρησε σε αναστολές υδροδότησης, σύμφωνα με τον Κανονισμό Ύδρευσης (ΦΕΚ Β΄/14-06-2010), δηλαδή στους καταναλωτές που έχουν δυο ή περισσότερους ληξιπρόθεσμους λογαριασμούς ή και δυο ή περισσότερες ανεξόφλητες δόσεις διακανονισμού οφειλών.
Σημειώνουμε ότι η μη πληρωμή του λογαριασμού νερού από έναν καταναλωτή, σημαίνει ότι οι δαπάνες παραγωγής, αποθήκευσης και διανομής του νερού που φθάνει στην κατοικία του, καλύπτονται από τους καταναλωτές που ανταποκρίνονται στις οικονομικές τους υποχρεώσεις έναντι της ΔΕΥΑΜΒ.
Πρωτίστως λοιπόν, η διαδικασία της επιβολής αναστολής υδροδότησης, αφορά στην απόδοση δικαίου και ισονομίας στους καταναλωτές, καθώς για την ΔΕΥΑΜΒ δεν υπάρχουν πολίτες δύο κατηγοριών στην απόληψη του νερού.
Εμφανίστηκαν μια σειρά παραπόνων στα ΜΜΕ της πόλης, από τα ίδια τα ΜΜΕ και από καταναλωτές στους οποίους εφαρμόστηκε διακοπή νερού. Πέραν της γενικής παρατήρησης, ότι διαμαρτύρονται πολίτες οι οποίοι δεν έχουν ανταποκριθεί στις οικονομικές τους υποχρεώσεις, για ορισμένα παράπονα ισχύουν τα ακόλουθα:
Ισχυρίζονται ορισμένοι πολίτες ότι δεν έλαβαν λογαριασμό.
Οι ισχυρισμοί αυτοί διατυπώνονται χωρίς κανένα αποδεικτικό στοιχείο. Πέραν αυτού, όμως, η ΔΕΥΑΜΒ έχει παρακαλέσει επανειλημμένως τους καταναλωτές να επικαιροποιήσουν τα στοιχεία τους, καταθέτοντας e-mail ή αριθμό κινητού τηλεφώνου, ώστε απολύτως άμεσα να ειδοποιούνται για την έκδοση λογαριασμών. Μέχρι σήμερα περίπου 35.000 καταναλωτές έχουν ανταποκριθεί. Η διαμαρτυρία δηλαδή περί μη λήψης λογαριασμού (στην περίπτωση που ευσταθεί) αποτελεί προϊόν της παράλειψης του καταναλωτή και όχι της υπηρεσίας.
Υπήρξε ισχυρισμός ότι «κόψαμε» νερό σε ασθενείς συμπολίτες μας.
Σύμφωνα με τον κανονισμό, αν δηλωθούν κάποιες κατηγορίες ασθενειών που προβλέπει ο νόμος, δεν προβαίνουμε σε διακοπές νερού. Από τον έλεγχο των στοιχείων μας δεν προέκυψαν συμπολίτες μας που έχουν δηλώσει την αδυναμία της υγείας τους και στους οποίους να διακόπηκε η υδροδότηση. Ο τίτλος «κόβουν νερό σε άρρωστους συμπολίτες μας» δυστυχώς για αυτούς που το διαδίδουν δεν ευσταθεί.
Υπάρχει διαμαρτυρία ότι δεν ειδοποιήθηκαν προσωπικώς οι καταναλωτές πριν τη διακοπή του νερού.
Πέραν του ότι ο Κανονισμός Ύδρευσης δεν το προβλέπει, πώς είναι δυνατόν να προβούμε σε ειδοποίηση όταν δεν έχουμε – με ευθύνη του καταναλωτή – κανένα στοιχείο επικοινωνίας; Είναι προφανές ότι αυτό είναι αδύνατο. Ωστόσο, υπήρξαν ανακοινώσεις και δελτία Τύπου στα μέσα μαζικής ενημέρωσης.
Υπάρχει διαμαρτυρία ότι προβαίνει η υπηρεσία σε διακοπές για μικρά ποσά.
Δηλαδή, παρ’ ότι το ποσό οφειλής είναι μικρό και ευλόγως αντιμετωπίσιμο, αυτό γίνεται επιχείρημα ανοχής της παρατυπίας.
Κλείνοντας, επισημαίνουμε ότι η υπηρεσία είναι διαθέσιμη για την εξέταση κάθε ιδιαίτερου προβλήματος του καταναλωτή, με την προσέλευσή του στην υπηρεσία. Και αυτό συμβαίνει καθημερινά.
Σημείωση: Από τις μέχρι σήμερα διακοπές υδροδότησης, μόνο το 25% των καταναλωτών στους οποίους επιβλήθηκε διακοπή προσήλθαν για τακτοποίηση των οφειλών. Αυτό σημαίνει ότι σε πολλές περιπτώσεις παραβιάστηκε αυθαίρετα η αναστολή υδροδότησης με την παράνομη άρση της φραγής/διακοπής.
Το πρόγραμμα αναστολής υδροδότησης θα συνεχιστεί και την ερχόμενη εβδομάδα, γι’ αυτό παρακαλούνται οι καταναλωτές προς τακτοποίηση των οφειλών τους.
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις





