ΘΕΣΣΑΛΙΑ

Με ορίζοντα τετραετίας ο σχεδιασμός για το λιμάνι Βόλου και τις προοπτικές του

Με ορίζοντα τετραετίας θα γίνει ο σχεδιασμός, για να οραματιστούμε το λιμάνι του 2030 και να σχεδιάσουμε τα εργαλεία και τις λύσεις, ώστε το οικοσύστημα του λιμανιού του Βόλου να πάρει μια ώθηση. Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου PortAbility, υπάρχει συνεργασία με 27 φορείς της ΕΕ και λιμάνι άλλων χωρών μεταξύ των οποίων και του Αμβούργου, από τα οποία θα μπορούσαμε να υιοθετήσουμε τομείς όπως η τεχνολογία, η αυτοματοποίηση, η ενσωμάτωση της ψηφιακής και της πράσινης οικονομίας.

Ο Γιώργος Κουκλάκης, υπεύθυνος του Ευρωπαϊκού Έργου PortAbility, μίλησε στο Ράδιο ΕΝΑ και στον Δημήτρη Καρεκλίδη, με αφορμή εκδήλωση με θέμα «Το Λιμάνι του Βόλου ως Κόμβος Βιώσιμης Ανάπτυξης και Πράσινης Μετάβασης», που θα πραγματοποιηθεί στο Επιμελητήριο Μαγνησίας σήμερα το απόγευμα.

Ο κ. Κουκλάκης είπε ότι το PortAbility είναι ένα από τα πιο σημαντικά έργα που τρέχουν στην Ευρώπη και υλοποιείται στο πλαίσιο των Πανευρωπαϊκών Κέντρων Αριστείας. Είναι ένα από τα λίγα έργα που έχουν εγκριθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο και στην Ελλάδα το οικοσύστημα που συμμετέχει είναι γύρω από το λιμάνι του Βόλου, με τη συμβολή του Επιμελητηρίου Μαγνησίας, του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, της Περιφέρειας Θεσσαλίας και του εκπαιδευτικού οργανισμού «Δήμητρα».

Ο υπεύθυνος του έργου, τόνισε ότι για να υλοποιηθεί το έργο πρέπει να δούμε μπροστά, να οραματιστούμε το λιμάνι του 2030 και να σχεδιάσουμε τα εργαλεία και τις λύσεις, ώστε το οικοσύστημα να πάρει μια ώθηση.

«Στο πλαίσιο αυτό, το Επιμελητήριο Μαγνησίας μαζί με τους άλλους φορείς, συνεργάζονται με 27 φορείς στην ΕΕ και με τα λιμάνια της Κύπρου, της Ιταλίας, της Ισπανίας και της Γερμανίας, με το λιμάνι του Αμβούργου», τόνισε ο κ. Κουκλάκης.

Ο ίδιος είπε ότι το λιμάνι του Αμβούργου είναι το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι στον ευρωπαϊκό χάρτη, οπότε μόνο οφέλη έχουμε από αυτή τη συνεργασία, από την οποία προσβλέπουμε τη μεταφορά τεχνογνωσίας σε εμάς.

Οι τομείς που θα μπορούσαμε να υιοθετήσουμε για το λιμάνι του Βόλου είναι η τεχνολογία, η αυτοματοποίηση, η ενσωμάτωση της ψηφιακής και της πράσινης οικονομίας.

Όπως εξήγησε, το λιμάνι είναι ένα ολόκληρο σύστημα, που αποτελούν οι επιχειρήσεις που έχουν να κάνουν με τις εμπορικές και τις λιμενικές δραστηριότητες, τις μεταφορές, logistics, ενώ εμάς μας ενδιαφέρει πολύ και ο τουρισμός μέσω της κρουαζιέρας. «Οπότε θέλουμε να πάρουμε την τεχνογνωσία και να τη μεταφέρουμε σε μας», τόνισε ο υπεύθυνος του έργου.

Ο κ. Κουκλάκης είπε ότι η διάρκεια του έργου είναι τέσσερα χρόνια, οπότε έχουμε ένα σημαντικό περιθώριο να κάνουμε όλο αυτό τον σχεδιασμό. Για να γίνει σωστός σχεδιασμός έχουμε δομήσει το δικό μας οικοσύστημα που περιλαμβάνει και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, που θα μας πει που βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή ερευνητικά, την Περιφέρεια, που αγκαλιάζει το εγχείρημα, καθώς και ο εκπαιδευτικός οργανισμός «Δήμητρα» που έχει την τεχνογνωσία να υποστηρίξει τις νέες δεξιότητες που πρέπει να αναπτυχθούν, αλλά και το Επιμελητήριο Μαγνησίας που εκπροσωπεί τον επιχειρηματικό κόσμο, επισήμανε.

Πηγή: magnesianews.gr

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις
Ετικέτες