ΕΛΛΑΔΑ

Λ. Κιοσές (ΙΕΛΚΑ) στο ΕΡΤnews Radio 105,8: Κατά μέσο όρο, περίπου το 12 με 15% του εισοδήματος πηγαίνει στα σούπερ μάρκετ (audio)

Το τι γίνεται με τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ, κλήθηκε να σχολιάσει μιλώντας στο ΕΡΤnews Radio 105,8 και στην εκπομπή «Πρωινές Διαδρομές» με τους Βασίλη Αδαμόπουλο και Μαρία Γεωργίου, ο Λευτέρης Κιοσές, Γενικός Διευθυντής του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ). 

Ο κ. Κιοσές υπογράμμισε “Το 0,6% είναι η μέση τιμή που καταγράφουμε στα σούπερ μάρκετ σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά (…), έχουμε 1% (πάνω) σε σχέση με πέρσι. Δεν έχουμε δηλαδή, κάτι πολύ μεγάλο σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Τώρα, την τελευταία τριετία πάλι μεσοσταθμικά είμαστε περίπου στο 25 με 30%, αυξημένη. Δηλαδή, από το 2022, ίσως από το ’21 μέχρι σήμερα είμαστε περίπου στο 25 με 30%. Η αύξηση, ήταν κυρίως τα πρώτα χρόνια, δηλαδή το ’22 και το ’23, ενώ το ’24, πολύ λιγότερο και προφανώς επίσης, το ’25, όπως είπαμε πολύ λιγότερο. Άρα, υπάρχει μία διαφοροποίηση εκεί πέρα σίγουρα και πρέπει να πούμε ότι είχαν αύξηση τα εισοδήματα την ίδια περίοδο. Μεγάλη είναι η αλήθεια ποσοστιαία και λόγω των πληθωριστικών πιέσεων αλλά και των μέτρων που έχουν ληφθεί. Παρόλα αυτά, όπως καταλαβαίνετε, είναι μια αύξηση, μια προβληματική κατάσταση την οποία, όπως είπαμε με το παράδειγμα του Ευρωπαίου ότι οποιαδήποτε αύξηση, όσο μικρή κι αν είναι, μας πονάει πολύ περισσότερο σε σχέση με τον μέσο Ευρωπαίο, γιατί τα εισοδήματά μας δεν είχαν την ίδια πορεία με τον μέσο Ευρωπαίο”.

Και συμπλήρωσε “Κατά μέσο όρο πάντα περίπου το 12 με 15% πηγαίνει από το εισόδημα στα σουπερμάρκετ. Άρα, προφανώς είναι το 10 με 15% του εισοδήματος. Ακόμα και αν αυτό αυξηθεί στο 12 με 18%, προφανώς δεν φτάνει στο επίπεδο ενός μισθού. Είναι μια μεγάλη και σημαντική αύξηση, αλλά είναι κάτι που προφανώς δεν φτάνει σε αυτό το επίπεδο. Όμως, είναι κάτι που σίγουρα είναι μετρήσιμο και είναι και κάτι που σίγουρα μας επηρεάζει πάρα πολύ”.

Δείτε περισσότερα στο ertflix.gr | Ακούστε περισσότερα στο ertecho.gr

Παράλληλα, τόνισε “Αποκλιμάκωση συνολικά, δεν μπορεί να γίνει. Σε μεμονωμένες όμως, κατηγορίες γίνεται και θα γίνεται. Δηλαδή ας πούμε, το ελαιόλαδο είχε πάει πολύ ψηλά, βελτιώθηκε η κατάσταση. Αυτή τη στιγμή, πέφτει στο 25, πέφτει 30% κάτω. Σε μεμονωμένες κατηγορίες λοιπόν, αυτό μπορεί να συμβεί.Συνολικά να δούμε τις τιμές στα ράφια των καταστημάτων, να μειωθούν 25% με 30% κάτω, δεν είναι κάτι που είναι εφικτό. Θα πρέπει να συμβεί κάποια οικονομική κρίση ή κάτι πολύ δυσμενές φαινόμενο για να συμβεί κάτι τέτοιο με τόσο μεγάλο αποπληθωρισμό (…). Αυτό που ξοδεύουμε στην πραγματικότητα είναι αυτό που είναι διαθέσιμο στο ράφι και τι έχουμε διαθέσιμο στην τσέπη μας. Το τι είναι διαθέσιμο στο ράφι δεν είναι εντός του ελέγχου μας, όπως είπαμε σε πολλές κατηγορίες προϊόντων και αυτό που μπορούμε να δούμε περισσότερο είναι το τι υπάρχει στην τσέπη μας. Οπότε με τη βελτίωση των εισοδημάτων να βελτιωθεί η κατάσταση. Αυτό είναι το ιδανικό σενάριο“.

Τέλος, ως προς το τι γίνεται με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, αν δηλαδή υπάρχει αύξηση των πωλήσεων, ο κ. Κιοσές απάντησε το εξής “Έχουμε αύξηση αλλά όχι κάτι εντυπωσιακό (…). Είναι οικονομικότερα, μπαίνουν όντως μέσα στο καλάθι που είχε οριστεί από την πολιτεία κτλ. Είναι προϊόντα τα οποία έχουν διαφορετικά στατιστικά, είναι ποιοτικά, πλέον δεν είναι ακριβώς ιδιωτικής ετικέτας. Πλέον μιλάμε για ιδιωτικές μάρκες. Πολλές μάρκες, επωνυμίες που αγοράζει ο καταναλωτής πλέον είναι προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και δεν το γνωρίζει και ο ίδιος, διότι έχουν αλλάξει και πολιτική οι επιχειρήσεις και τα προϊόντα δεν χτυπάνε πάντα την τιμή με την ιδιωτική ετικέτα τους, αλλά χτυπάνε και την ποιότητα 

ertnews.gr

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις