ΛΑΡΙΣΑ

Erasmus+: Το 10ο Γενικό Λύκειο Λάρισας στην καρδιά της Ευρώπης για την Εκπαίδευση του Μέλλοντος (φωτο)

Το 10ο Γενικό Λύκειο Λάρισας υλοποίησε, το καλοκαίρι του 2025, ένα φιλόδοξο πρόγραμμα επαγγελματικής ανάπτυξης του εκπαιδευτικού προσωπικού, με τη συμμετοχή έξι εκπαιδευτικών σε τέσσερα διεθνή σεμινάρια επιμόρφωσης της Europass Teacher Academy που πραγματοποιήθηκαν σετρεις ευρωπαϊκές πόλεις. Η πρωτοβουλία αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της ευρύτερης στρατηγικής της σχολικής μονάδας για την ενίσχυση της ποιότητας της εκπαίδευσης, τον εκσυγχρονισμό της διδακτικής πράξης και την ενδυνάμωση του ευρωπαϊκού προσανατολισμού, με στόχο τη δημιουργία ενός συμπεριληπτικού, υποστηρικτικού και ενεργού μαθησιακού περιβάλλοντος. Οι κινητικότητες για παρακολούθηση σεμιναρίων επιμόρφωσης αποτέλεσαν μέρος του Σχεδίου Δράσης 2024-1-EL01-KA121-SCH-000212138 που υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της Διαπίστευσης Erasmus+ 2020-1-EL01-KA120-SCH-000094731 που φέρει η σχολική μας μονάδα.

Τα Σεμινάρια και οι Συμμετέχοντες/ουσες

Νίκαια, Γαλλία (30 Ιουνίου – 5 Ιουλίου 2025): Ο κ. Τέλιος Λεωνίδας (ΠΕ01-Θεολόγος) παρακολούθησε το σεμινάριο “The Social, the Emotional, and the Digital Approach”, το οποίο επικεντρώθηκε στη διαχείριση της διαφορετικότητας στη σχολική τάξη και την ενίσχυση της συμμετοχής όλων των μαθητών/τριών. Το σεμινάριο προσέφερε πρακτικά εργαλεία για την πρόληψη και αντιμετώπιση συγκρούσεων στη σχολική καθημερινότητα, ενώ παράλληλα εξετάστηκε η αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων και εφαρμογών ως μέσων ένταξης και συμμετοχής. Οι συμμετέχοντες/ουσες είχαν την ευκαιρία να σχεδιάσουν καινοτόμα διδακτικά σενάρια που συνδυάζουν κοινωνικές, συναισθηματικές και ψηφιακές προσεγγίσεις, δημιουργώντας ένα ολιστικό πλαίσιο παρέμβασης στην τάξη.

Τάλιν, Εσθονία (7-12 Ιουλίου 2025): Οι κ.κ. Γκουβελίτσα Βασιλική και Καραμίχου Βασιλική (ΠΕ02-Φιλόλογοι) συμμετείχαν στο σεμινάριο “Motivate Your Students with Growth Mindset Feedback”, με στόχο την προώθηση της λεγόμενης «νοοτροπίας ανάπτυξης». Η φιλοσοφία αυτή βασίζεται στην πεποίθηση ότι οι γνωστικές και προσωπικές δεξιότητες δεν είναι στατικές, αλλά μπορούν να αναπτυχθούν μέσω της προσπάθειας, της ανατροφοδότησης και της επιμονής. Οι εκπαιδευτικοί εξοικειώθηκαν με στρατηγικές που ενισχύουν την αυτοπεποίθηση και την ανθεκτικότητα των μαθητών/τριών, προτρέποντάς τους/τις να αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις ως ευκαιρίες για μάθηση και όχι ως εμπόδια. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στον ρόλο της γλώσσας του/της εκπαιδευτικού και στον τρόπο που η επιλογή των λέξεων και των φράσεων μπορεί να διαμορφώσει τη νοοτροπία των μαθητών/τριών.

Ελσίνκι, Φινλανδία (21-26 Αυγούστου 2025): Στην πρωτεύουσα της Φινλανδίας, τρεις εκπαιδευτικοί του σχολείου παρακολούθησαν δύο παράλληλα σεμινάρια. Οι κ.κ. Παπαγεωργίου Γεώργιος (ΠΕ02-Φιλόλογος) και Ράιδος Δημήτριος (ΠΕ04.01-Φυσικός) παρακολούθησαν το “Cultivating Diversity & Inclusion “, το οποίο επικεντρώθηκε στη διαχείριση της ποικιλομορφίας και την ενίσχυση της ένταξης στον σχολικό χώρο. Οι εκπαιδευτικοί εξερεύνησαν μεθόδους και τεχνικές για τη δημιουργία ενός ανοιχτού, δημοκρατικού και συμπεριληπτικού μαθησιακού περιβάλλοντος, όπου όλοι/ες οι μαθητές/τριες, ανεξαρτήτως πολιτισμικής, γλωσσικής, κοινωνικής ή άλλης ταυτότητας, νιώθουν αποδεκτοί/ές και ισότιμοι/ες και εκπαιδεύτηκαν σε πρακτικά εργαλεία για την πρόληψη και αντιμετώπιση διακρίσεων, στερεοτύπων και προκαταλήψεων στην καθημερινή διδακτική πράξη.

Παράλληλα, η Διευθύντρια του σχολείου, κα Πραντσούδη Σταυρούλα (ΠΕ86-Πληροφορικός), συμμετείχε στο καινοτόμο σεμινάριο “The Secret of Finnish Education: Phenomenon-Based Learning”, στο οποίο αναλύθηκε σε βάθος η φινλανδική προσέγγιση στη μάθηση και η γενικότερη κουλτούρα της σχολικής εκπαίδευσης στη Φινλανδία, χώρα που αναγνωρίζεται διεθνώς για τα εξαιρετικά εκπαιδευτικά της αποτελέσματα. Με επίκεντρο τη βασισμένη-σε-φαινόμενα εκπαίδευση (Phenomenon-Based Learning), η οποία προάγει τη διεπιστημονική διερεύνηση και τη σύνδεση της σχολικής γνώσης με την πραγματικότητα, οι εκπαιδευόμενοι μελέτησαν πώς σχεδιάζεται ένα πρόγραμμα που βασίζεται σε πραγματικά φαινόμενα αντί για παραδοσιακά θεματικά πεδία, πώς ενισχύεται η αυτενέργεια των μαθητών/τριών και πώς ενσωματώνεται η τεχνολογία ως εργαλείο κριτικής σκέψης και δημιουργικότητας, και όχι ως απλό μέσο μετάδοσης πληροφοριών.

Η Ευρύτερη Στρατηγική του Σχολείου

Το 10ο ΓΕΛ Λάρισας επενδύει διαχρονικά στην ποιότητα της εκπαίδευσης μέσω ευρωπαϊκών συνεργασιών και διακρατικών προγραμμάτων, υιοθετώντας καλές πρακτικές και σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις. Μέσα από τη συνεχή εξέλιξη και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του, το σχολείο διαμορφώνει ένα πρότυπο σύγχρονου δημόσιου σχολείου που συνδυάζει την επιστημονική κατάρτιση, τον κοινωνικό ρόλο και τον ευρωπαϊκό προσανατολισμό. Οι γνώσεις που αποκόμισαν οι συμμετέχοντες/ουσες θα μεταφερθούν με πολλαπλούς τρόπους στην καθημερινή διδακτική πράξη, εμπλουτίζοντας το εκπαιδευτικό έργο και λειτουργώντας πολλαπλασιαστικά για το σύνολο της σχολικής κοινότητας. Για μια ακόμη φορά, εκφράζουμε τις θερμές μας ευχαριστίες στο Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ) – Εθνική Μονάδα Συντονισμού για τη συνεχή υποστήριξη στην υλοποίηση των σχεδίων δράσης στο πλαίσιο του Erasmus+.

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις
Ετικέτες