ΛΑΡΙΣΑΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ
Κυκλοφοριακό και πάρκινγκ: Το μεγάλο «αγκάθι» στην καθημερινότητα της Λάρισας – Ποια η εικόνα σήμερα, 3 μήνες αφότου μπήκε στη ζωή μας το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης

Ο Σεπτέμβριος μπήκε στο τελευταίο του δεκαήμερο και η καθημερινότητα έχει πια επέλθει στη Λάρισα. Ένα από τα πιο καίρια ζητήματα που απασχολούν τους Λαρισαίους είναι αναμφίβολα το κυκλοφοριακό. Η θέση της δημοτικής αρχής είναι ξεκάθαρη και διατρανώνεται συχνά: Γίνονται παρεμβάσεις και αναζητούνται συνεχώς λύσεις που θα εξυπηρετήσουν τόσο τους κατοίκους όσο και τους επισκέπτες της πόλης, δίνοντας έμφαση σε τρεις άξονες: την ελεγχόμενη στάθμευση, την ενίσχυση των υποδομών για τα ποδήλατα, τη δημιουργία οργανωμένων χώρων στάθμευσης για τα μηχανάκια και γενικότερα την προαγωγή εναλλακτικών μορφών μετακίνησης.
Την ίδια ώρα, τα έργα που γίνονται σε κεντρικούς δρόμους της Λάρισας, όπως για παράδειγμα η έναρξη των εργασιών για τη διαμόρφωση του κυκλικού κόμβου στη συμβολή των οδών Ηρώων Πολυτεχνείου – Παναγούλη – Φαρσάλων, η διαμόρφωση των οδών μετά τις παρεμβάσεις αλλά και το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης εξακολουθούν να αποτελούν πεδίο συζήτησης και σε αρκετές περιπτώσεις και αντιδράσεων.
«Πετάει» το Flowbird
Αναφορικά με το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης, το οποίο μπήκε στις ζωές των Λαρισαίων και των επισκεπτών από τις 2 Ιουνίου, η δημοτική αρχή «βλέπει» θετικό πρόσημο, με τον αντιδήμαρχο Δημοτικής Αστυνομίας και Κυκλοφοριακών Παρεμβάσεων κ. Ευάγγελο Παπαλέξη να αναφέρει χαρακτηριστικά στο onlarissa.gr: «Συμπληρώθηκαν ήδη τρεις μήνες από την εφαρμογή του νέου συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης και των ζωνών μονίμων κατοίκων στο κέντρο της πόλης. Τα πρώτα αποτελέσματα είναι ορατά: στους κεντρικούς δρόμους υπάρχουν πλέον διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης, ενώ οι μόνιμοι κάτοικοι σταδιακά βρίσκουν πιο εύκολα να παρκάρουν στις περιοχές που τους αντιστοιχούν. Ωστόσο, χρειάζεται συνεχής έλεγχος από τη Δημοτική Αστυνομία, αλλά και αλλαγή κουλτούρας μετακίνησης από όλους μας· μια διαδικασία που απαιτεί χρόνο και μεγάλη προσπάθεια. Στόχος μας παραμένει μια πόλη πιο λειτουργική και ανθρώπινη για όλους”.
Παράλληλα διευκρινίζει πως το αμέσως επόμενο διάστημα οι πολίτες θα μπορούν να προμηθεύονται κάρτες στάθμευσης από σημεία λιανικής πώλησης και περίπτερα, ώστε να γίνει ακόμα πιο εύκολη η χρήση του συστήματος, επισημαίνοντας πως καθημερινά υπάρχουν αρκετές ελεύθερες θέσεις στα περιφερειακά πάρκινγκ, τα οποία βρίσκονται σε απόσταση λίγων λεπτών με τα πόδια από το κέντρο της Λάρισας.
«Ανάσα» στους πεζοδρόμους
Στο πλαίσιο της «τακτοποίησης» της άναρχης κατάστασης που καταγράφεται σήμερα σε διάφορα σημεία πεζοδρόμων στο κέντρο της Λάρισας, με μηχανάκια και σκούτερ να καταλαμβάνουν δημόσιο χώρο και να αποτελούν κάποιες φορές μέχρι και κίνδυνο για τους πεζούς, η δημοτική αρχή προχώρησε, με πρόσφατη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου- στην οριοθέτηση 19 σημείων περιορισμένης και διέλευσης και στάθμευσης διανομέων στις εισόδους του πεζοδρομημένου κέντρου της πόλης. Στόχος, σύμφωνα με τον κ. Παπαλέξη είναι οι οδηγοί των δίκυκλων να σταθμεύουν με ασφάλεια, αλλά και να διευκολύνεται η εργασία των διανομέων, ενώ θα υπάρχει αυστηρή αστυνόμευση. Την απόφαση βλέπουν με καλό μάτι και οι διανομείς, με τον πρόεδρο του Σωματείου Διανομέων Λάρισας κ. Αλμπέρτο Μπέγα να εκφράζει την ελπίδα ότι η συνεργασία θα προχωρήσει προς όφελος πεζών και δικυκλιστών.
Ποδηλατώντας…
Οι ποδηλατόδρομοι που έχουν αναπτυχθεί σε κεντρικούς δρόμους και πέριξ του κέντρου της πόλης ενθαρρύνουν αρκετούς να χρησιμοποιούν το ποδήλατο ως εναλλακτικό μέσο μετακίνησης. Φαίνεται όμως πως μένουν πολλά ακόμη να γίνουν, τόσο στη διεύρυνση του δικτύου ποδηλατοδρόμων, όσο και στην απόκτηση ποδηλατικής κουλτούρας, στο πώς μετακινούμαστε με το ποδήλατο, στο πώς οι οδηγοί αυτοκινήτων σέβονται τον ποδηλάτη, ακόμη και οι πεζοί, μιας και οι περιπτώσεις πεζών που περπατούν στον ποδηλατοδρόμο είναι καθημερινά ουκ ολίγες.
Τα νέα ποδηλατοστάσια που τοποθετήθηκαν σε σημεία του κέντρου, τα 70 ηλεκτρικά ποδήλατα που ήδη υπάρχουν σε οκτώ σταθμούς φόρτισης στο κέντρο και σε συνοικίες αλλά και ο σχεδιασμός για την τοποθέτηση για δωρεάν χρήση συμβατικών ποδηλάτων ενθαρρύνουν την εναλλακτική μετακίνηση.
Ζητείται λύση…
Σε κάθε περίπτωση, το ζήτημα της κυκλοφορίας στη Λάρισα παραμένει μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την πόλη και “ζητεί” παρεμβάσεις σε πολλές παραμέτρους, μιας και καθημερινά δεν είναι λίγοι εκείνοι που “δοκιμάζονται”, επιχειρώντας να μετακινηθούν. Ευκαιρία για προβληματισμό και συζήτηση και οι πρωτότυπες δράσεις που και σήμερα Κυριακή πραγματοποιούνται στην πόλη, για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας.
Βιβή Ζαχοπούλου
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις