ΛΑΡΙΣΑ

H Δραστηριότητα Κατάρτισης Εκπαιδευτικών Προσχολικής Εκπαίδευσης απο την Innovation Hive στο Πλαίσιο του Έργου Ready4School

Στη σημερινή εποχή, η ένταξη παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) στο σχολικό περιβάλλον εξακολουθεί να αποτελεί μία από τις πιο κρίσιμες προκλήσεις για τα εκπαιδευτικά συστήματα. Παρά τη συνεχή πρόοδο σε θέματα συμπερίληψης και την ευρύτερη αναγνώριση των αναγκών των παιδιών με ΔΑΦ, εξακολουθεί να υπάρχει ένα μεγάλο κενό στη συστηματική αξιολόγηση και προετοιμασία αυτών των παιδιών για τη μετάβαση από την προσχολική εκπαίδευση στο δημοτικό σχολείο. Η έλλειψη κατάλληλων εργαλείων αξιολόγησης, εξατομικευμένων μεθόδων υποστήριξης και εξειδικευμένης κατάρτισης των εκπαιδευτικών δημιουργεί εμπόδια στην πλήρη ένταξη των παιδιών και επηρεάζει τόσο τη μαθησιακή τους πορεία όσο και την ψυχοκοινωνική τους εξέλιξη.

Απαντώντας σε αυτή την ανάγκη, το ευρωπαϊκό έργο Ready4School της Innovation Hive, που υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ (ΚΑ2), στοχεύει στην ενίσχυση της σχολικής ετοιμότητας των παιδιών με ΔΑΦ. Το έργο επιδιώκει να αναπτύξει πρακτικά εργαλεία για εκπαιδευτικούς, ειδικούς και γονείς, ενισχύοντας την ικανότητά τους να αξιολογούν, να υποστηρίζουν και να προετοιμάζουν αυτά τα παιδιά για μια ομαλή και επιτυχημένη ένταξη στο εκπαιδευτικό σύστημα.

Στο πλαίσιο του έργου, στις 24 Ιουνίου 2025, πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η Τοπική Δραστηριότητα Κατάρτισης Εκπαιδευτικών Προσχολικής Εκπαίδευσης στις εγκαταστάσεις της Innovation Hive στη Λάρισα. Η εκδήλωση αποτέλεσε μια σημαντική ευκαιρία διάχυσης και εφαρμογής των αποτελεσμάτων του έργου και συγκέντρωσε προσχολικούς εκπαιδευτικούς, ειδικούς παιδαγωγούς και επαγγελματίες που εργάζονται με παιδιά με ΔΑΦ.

Κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας, παρουσιάστηκε το Εκπαιδευτικό Πακέτο Σχολικής Ετοιμότητας, καθώς και το Εργαλείο Αξιολόγησης Σχολικής Ετοιμότητας, τα οποία έχουν αναπτυχθεί στο πλαίσιο του έργου. Τα εργαλεία αυτά βασίζονται σε στρατηγικές της Εφαρμοσμένης Ανάλυσης Συμπεριφοράς (ABA) και καλύπτουν τρεις βασικούς τομείς:

🔹 Βασικές Δεξιότητες: Καθορίζουν το σημείο εκκίνησης για τη μάθηση και την ενεργό συμμετοχή.

🔹 Δεξιότητες Κοινωνικής Αλληλεπίδρασης: Ενισχύουν τις θετικές σχέσεις με συνομηλίκους και ενήλικες.

🔹 Δεξιότητες Αυτορρύθμισης και Υποστήριξης Εαυτού: Υποστηρίζουν τη συναισθηματική ευημερία του παιδιού και την ικανότητά του να διαχειρίζεται προκλήσεις.

Η εκπαίδευση πραγματοποιήθηκε από εκπαιδευτικούς που είχαν προηγουμένως συμμετάσχει στην αντίστοιχη διακρατική δραστηριότητα στη Βόρεια Μακεδονία, όπου και καταρτίστηκαν πάνω στις βασικές αρχές της μεθοδολογίας ABA και τη χρήση του εκπαιδευτικού υλικού στην τάξη. Ως εισηγητές, μετέφεραν τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους στους συναδέλφους τους στην Ελλάδα, προσφέροντας μία πλήρη εισαγωγή τόσο στις θεωρητικές βάσεις όσο και στις πρακτικές εφαρμογές.

Η δραστηριότητα αποτέλεσε έναν ανοιχτό διάλογο πάνω στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί και οι οικογένειες παιδιών με ΔΑΦ στην προσπάθεια αξιολόγησης και ενίσχυσης της σχολικής ετοιμότητας. Μέσα από βιωματικές παρουσιάσεις και παραδείγματα, τονίστηκε η σημασία της στοχευμένης υποστήριξης και της συνεργασίας όλων των εμπλεκόμενων φορέων.

Η Innovation Hive, ως εταίρος του έργου Ready4School, εκφράζει την ικανοποίησή της για την επιτυχία της εκδήλωσης και δεσμεύεται να συνεχίσει να προωθεί την ένταξη και την ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση για όλα τα παιδιά. Καθώς το έργο πλησιάζει την ολοκλήρωσή του, η ομάδα εργάζεται πυρετωδώς για τη μετάφραση όλων των υλικών στις γλώσσες των χωρών εταίρων (ελληνικά, τσέχικα, μακεδονικά, κροατικά, ουκρανικά), ενισχύοντας έτσι τη διάχυση και την αξιοποίηση των αποτελεσμάτων του έργου σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Μπορείτε να παρακολουθείτε την εξέλιξη του έργου και να αποκτήσετε πρόσβαση σε όλο το υλικό μέσω της ιστοσελίδας του έργου: https://ready4school.eu

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις
Ετικέτες