ΛΑΡΙΣΑ

Λιακούλη σε Δήμα: «Κλείνουν εκδοτήρια, απαξιώνεται διαρκώς ο σιδηρόδρομος στη Θεσσαλία»

Σε νέα κοινοβουλευτική παρέμβαση προς τον υπουργό Υποδομών & Μεταφορών κ. Χ. Δήμα προχώρησε η Τομεάρχης Δικαιοσύνης, Θεσμών & Διαφάνειας του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ και βουλευτής Λάρισας, Ευαγγελία Λιακούλη, σε σχέση με την εξαγγελθείσα απόφαση της Hellenic Train για το κλείσιμο δεκάδων εκδοτηρίων σε όλη τη χώρα, αλλά και ειδικότερα στο ν. Λάρισας και τη Θεσσαλία, μετά και από σχετική παρέμβαση του Δημάρχου Φαρσάλων και Αντιπροέδρου της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Θεσσαλίας κ. Μ. Εσκίογλου.

Στο δε, κείμενο της ερώτησής της η βουλευτής Λάρισας επισημαίνει τα εξής:

«Επανέρχομαι με την παρούσα μου, σε παλαιότερη ερώτησή μου (αρ. πρωτ. 3206 -10.2.2025), η οποία σχεδόν μισό χρόνο μετά την κατάθεσή της και κατά παράβαση του Κανονισμού της Βουλής τελεί ακόμη …‘’αναπάντητη’’, σε σχέση με το κλείσιμο δεκάδων εκδοτηρίων εισιτηρίων ανά την επικράτεια – και στη Θεσσαλία- με ακατανόητη ‘’απόφαση’’ της Hellenic Train, στην οποία κατά τα φαινόμενα συναινεί ‘’σιωπηρά’’ η κυβέρνηση της ΝΔ.

Ειδικότερα, εδώ και κάποιους μήνες έχει εξαγγελθεί από την εταιρία, πως στο πλαίσιο νέων ‘’εξοικονομήσεων’’ σχεδιάζεται να κλείσουν αρκετές δεκάδες επαρχιακά εκδοτήρια, ανάμεσά τους πολλά στη Θεσσαλία και τη Στερεά Ελλάδα -μια επιλογή ωστόσο η οποία δεν έρχεται χωρίς σοβαρές συνέπειες για το επιβατικό κοινό. Όπως μάλιστα επισημαίνουν οι εργαζόμενοι, νέα προβλήματα εγκυμονούνται για τους επιβάτες, όπως είναι π.χ. η αδυναμία εξυπηρέτησης των ΑμΕΑ ή η πλημμελής ενημέρωση των επιβατών σε περίπτωση καθυστερήσεων και αλλαγών δρομολογίων και ειδικότερα εκείνων που δεν έχουν πρόσβαση ή δεν είναι εξοικειωμένοι με τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες στον ιστότοπο της εταιρείας, όπως π.χ. οι ηλικιωμένοι ή άτομα με χαμηλό εισόδημα που δεν διαθέτουν ανεξάντλητα δεδομένα στο κινητό τους.

Στο ίδιο πλαίσιο, με πρόσφατη ανακοίνωσή του και ο Δήμαρχος Φαρσάλων, σε διαδικτυακή συνάντηση εκπροσώπων από Δήμους της Θεσσαλίας και της Στερεάς Ελλάδας, για το συγκεκριμένο ζήτημα, χαρακτήρισε την απόφαση ‘’αντικοινωνική και ακατανόητη’’, συμπληρώνοντας χαρακτηριστικά πως πρέπει άμεσα να ανακληθεί, αφού ‘’η εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού δεν είναι πολυτέλεια – είναι υποχρέωση της Πολιτείας και των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στις δημόσιες συγκοινωνίες’’.

Κατόπιν τούτων και δεδομένου ότι αποδεδειγμένα ο ελληνικός σιδηρόδρομος επί των ημερών της κυβέρνησης της ΝΔ διάγει περίοδο εκτεταμένης απαξίωσης και δραματικής -στα όρια της εγκληματικής- ανασφάλειας, όπως φάνηκε στην περίπτωση της τραγωδίας των Τεμπών, αλλά και συνεχούς έκπτωσης στις προσφερόμενες υπηρεσίες προς το επιβατικό κοινό, αλλά και επειδή ειδικά μετά τη θεομηνία του Daniel και τις τεράστιες καταστροφές στις υποδομές του, το σιδηροδρομικό δίκτυο της Θεσσαλίας ήδη βρίσκεται σε φάση ‘’αποσύνθεσης’’.

Επειδή, οι κυβερνητικοί ‘’διθύραμβοι’’ για δήθεν ψηφιακή μετάβαση και επερχόμενη, νέα, πλήρη ψηφιακή εποχή, που κατά τα φαινόμενα συμμερίζεται και η Hellenic Train, δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να επέλθει και ‘’ξαφνικός θάνατος’’ σε αναλογικές υπηρεσίες και δομές, από τη στιγμή που πολλοί συμπολίτες μας δεν έχουν πρόσβαση ή δεν είναι εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες, είτε λόγω ηλικίας, είτε λόγω ελλιπούς σύνδεσης με το ίντερνετ, είτε λόγω έλλειψης δικτύου σε σιδηροδρομικούς σταθμούς που βρίσκονται κυρίως σε επαρχιακές-αγροτικές περιοχές», η Ευαγγελία Λιακούλη ρωτά τον αρμόδιο υπουργό για το ‘’πως σκοπεύει να διασφαλίσει την ασφάλεια και την κατά το δυνατό καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού στις σιδηροδρομικές μεταφορές, μετά την απόφαση της Hellenic Train για κλείσιμο δεκάδων εκδοτηρίων στο σύνολο του δικτύου της χώρας, αλλά και ειδικά στο ν. Λάρισας, ο οποίος αντί να αποτελεί μεταφορικό κόμβο, λόγω θέσης, αντιθέτως ολοένα αποδυναμώνεται, με ευθύνη της κυβέρνησης;’’.

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις
Ετικέτες