ΛΑΡΙΣΑ

Στην Πούλα της Κροατίας το 4o Δημοτικό Σχολείο Λάρισας όπου επιμορφώθηκε στη «Συμπεριληπτική Εκπαίδευση» μέσω προγράμματος Erasmus+ (φωτο)

Στην όμορφη και γοητευτική πόλη Πούλα της Κροατίας ομάδα εκπαιδευτικών του 4ου Δημοτικού Σχολείου Λάρισας, αποτελούμενη από τις Κυριακή Σκουλίδου, Μαρία Ζώτου, Μαρία Ζαρμπάνη και Μαρία Βακαλαθανασίου, παρακολούθησε στις 13-19 Ιουλίου σεμινάριο στον Οργανισμό Pričalica στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος Erasmus+ 2024-1-EL01-KA122-SCH-000208253 με τίτλο: «Χτίζοντας ασφαλείς γέφυρες για τάξεις χωρίς αποκλεισμούς».

Στα επιμορφωτικά μαθήματα με θέμα: «Συμπεριληπτική Εκπαίδευση – Καινοτόμες Διδακτικές Μέθοδοι για την ένταξη μαθητών με λιγότερες ευκαιρίες στην τυπική τάξη» γνωρίσαμε πρακτικές και δραστηριότητες κατάλληλες, ώστε να βοηθήσουμε τους μαθητές μας να μαθαίνουν με το δικό τους ρυθμό, να αναλαμβάνουν την ευθύνη για τη μάθησή τους και να δημιουργούμε περιβάλλοντα μάθησης χωρίς αποκλεισμούς.

Οι συμμετέχοντες από την Ελλάδα, την Πολωνία, τη Γερμανία, την Τσεχική Δημοκρατία και την Ουγγαρία αντάλλαξαν εμπειρίες και καλές διδακτικές πρακτικές και ήρθαν σε επαφή με καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας που απευθύνονται κυρίως σε μαθητές με λιγότερες ευκαιρίες μέσα στην τάξη. Μέσα από βιωματική μάθηση και παιχνίδια ρόλων που αφορούν σε συμπεριληπτικές στρατηγικές διδασκαλίας, προσεγγίσαμε τη μέθοδο διδασκαλίας Flipped Learning (Αντεστραμμένη Μάθηση) ως μια ισχυρή στρατηγική για την ένταξη — δίνοντας στους μαθητές μεγαλύτερη ευελιξία, υπευθυνότητα και πρόσβαση στο περιεχόμενο και τη φιλοσοφία Montessori, η οποία βασίζεται στον σεβασμό προς το παιδί και την ενίσχυση της αυτονομίας του.

Διαπιστώσαμε πως τα 4Cs — Κριτική Σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία και Δημιουργικότητα — παίρνουν ζωή μέσα από τη θεατρική διαδικασία, δίνοντας την ευκαιρία σε κάθε μαθητή να συμμετάσχει ενεργά, να εκφραστεί και να νιώσει ότι ανήκει σε μια ομάδα. Μέσα από δραστηριότητες όπως παιχνίδια ρόλων, αφήγηση και φανταστικά σενάρια, φάνηκε ξεκάθαρα πως το δράμα προάγει την ένταξη, ενισχύει την ενσυναίσθηση και δίνει φωνή στους μαθητές — ιδιαίτερα σε εκείνους με διαφορετικές ανάγκες.

Εμπλουτίσαμε τις επικοινωνιακές μας δεξιότητες και αποκτήσαμε διαπολιτισμική μαθησιακή εμπειρία. Γιατί η ένταξη δεν σχετίζεται μόνο με το πώς διδάσκουμε, αλλά και με το πώς συνδεόμαστε μεταξύ μας, χτίζουμε σχέσεις εμπιστοσύνης και μοιραζόμαστε τις κοινές μας εμπειρίες ως άνθρωποι.

Το σεμινάριο έκλεισε με μια κρουαζιέρα στα κρυστάλλινα νερά της Ίστρια και μια περιήγηση στη μαγευτική παραλιακή πόλη Ρόβινι, γνωστή για τα λιθόστρωτα δρομάκια της, τα πολύχρωμα κτίρια και τη φανερή ιταλική επιρροή που τη χαρακτηρίζει!

Το σχολείο μας, μέσα από τη συμμετοχή του στα ευρωπαϊκά προγράμματα Erasmus+ και eTwinning, συνεχίζει με συνέπεια την προσπάθεια για αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ενισχύοντας παράλληλα τις ψηφιακές και παιδαγωγικές δεξιότητες των εκπαιδευτικών του.

Δείτε φωτογραφίες:

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις
Ετικέτες