ΛΑΡΙΣΑΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ
Η σύγκριση μεταξύ Λάρισας και Βόλου του συστήματος στάθμευσης – Δείτε τις διαφορές και τις τιμές

Διαφορετικής φιλοσοφίας με αυτή του Δήμου Βόλου είναι το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης στο κέντρο της Λάρισας, με χαμηλότερη τιμή, από το 1 €/ώρα που κοστίζει στον Βόλο, χωρίς περιορισμό των ωρών στάθμευσης, ενώ το κυριότερο είναι ότι περιμετρικά του κέντρου υπάρχουν χώροι στάθμευσης 650 θέσεων, όπου οι πρώτες δύο ώρες είναι δωρεάν.
Επειδή στόχος του Δήμου Λαρισαίων είναι να αλλάξει η φιλοσοφία της μετακίνησης κατοίκων και επισκεπτών στο κέντρο της πόλης, από τον Σεπτέμβριο θα τοποθετηθούν από τον Δήμο, δωρεάν συμβατικά ποδήλατα που θα μπορεί κάποιος να χρησιμοποιήσει για 4 ώρες, για να κάνει τη δουλειά του.
Ο Βαγγέλης Παπαλέξης αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας Λάρισας, μίλησε στο Ράδιο ΕΝΑ και τον Δημήτρη Καρεκλίδη, κάνοντας σύγκριση του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης του Δήμου Λαρισαίων, σε σύγκριση με τον Βόλο. Με την εφαρμογή του συστήματος και μετά από έναν μήνα λειτουργίας, σε πολλούς κεντρικούς δρόμους της Λάρισας υπάρχουν διαθέσιμοι χώροι στάθμευσης όλη τη διάρκεια της μέρας, ενώ μειώθηκε η κίνηση και το κυκλοφοριακό πρόβλημα που υπήρχε.
Ο αντιδήμαρχος τόνισε ότι η εφαρμογή του μέτρου ελεγχόμενης στάθμευσης, που είναι ένα μέτρο που εφαρμόζεται παγκοσμίως, για να αλλάξει τη φιλοσοφία μετακίνησης των ανθρώπων και της στάθμευσης στο κέντρων των πόλεων, στην αρχή μπορεί να προκαλεί αναστάτωση και διαμαρτυρίες, από την άλλη όμως δημιουργεί εναλλασσόμενες και ανοιχτές θέσεις στάθμευσης, τονώνει το εμπορικό κέντρο, αλλάζει τη φιλοσοφία των ανθρώπων που εργάζονται πολλές ώρες στο κέντρο και δίνει δυνατότητες εναλλακτικής μετακίνησης.
Ο ίδιος είπε ότι ο δρόμος είναι κοινός για όλους και η εφαρμογή του μέτρου ελεγχόμενης στάθμευσης είναι απαραίτητη και κάθε πόλη, ανάλογα με τις ανάγκες που έχει, διαφοροποιεί και τους κανόνες που βάζει.
«Στην πόλη τη Λάρισας, όπου το κέντρο συγκεντρώνει πολλές διοικητικές υπηρεσίες, υπάρχει ένα μεγάλο εμπορικό κέντρο, ξεκινήσαμε με τους μόνιμους κατοίκους και δώσαμε κάρτες στο μεγαλύτερο κομμάτι του αστικού κέντρου της πόλης, για να προστατέψουμε την οικία και τη στάθμευση των ανθρώπων που κατοικούν στο κέντρο της πόλης, ώστε να μπορούν να βρουν πιο εύκολα χώρο στάθμευσης», τόνισε ο αντιδήμαρχος.
Ο κ. Παπαλέξης είπε ότι στη Λάρισα οι θέσεις στάθμευσης των μονίμων κατοίκων είναι 9.700 περίπου, ενώ εδώ και πέντε μήνες που ξεκίνησαν οι διαδικασίες των αιτήσεων εκδόθηκαν 5.500 κάρτες, ενώ τώρα που ξεκίνησε το μέτρο και υπάρχει αστυνόμευση γίνονται συνεχώς αιτήσεις από τους δικαιούχους, που θα πάρουν όλοι κάρτες, αν και όσοι διαθέτουν πάρκινγκ σε πυλωτές πολυκατοικιών δεν μπορούν να πάρουν κάρτα μόνιμου κατοίκου.
Όσον αφορά στο κόστος του νέου συστήματος στάθμευσης, ο αντιδήμαρχος ανέφερε ότι είχε ενταχθεί πριν από δύο χρόνια σε πρόγραμμα του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής που ήταν χρηματοδοτούμενο από το Ταμείο Ανάκαμψης, όπως ο Βόλος και τα Τρίκαλα. Όπως είπε κάθε πόλη είχε ξεχωριστό προϋπολογισμό, αλλά στους δημότες δεν κόστισε κάτι, ενώ ο προϋπολογισμός για το ΣΕΣ του Δήμου Λαρισαίων ήταν 1,8 εκ. € με τη λειτουργία και τη συντήρηση για ένα έτος.
Ο κ. Παπαλέξης τόνισε ότι η Δημοτική Αρχή τους πρώτους τρεις μήνες εφαρμογής του συστήματος δέχεται παρατηρήσεις και υποδείξεις από τους πολίτες, τους επιχειρηματίες και τους φορείς, κυρίως συγκοινωνίες και ταξί, ενώ είναι διατεθειμένη να προχωρήσει σε αλλαγές, αν διαπιστωθούν λάθη στο σύστημα.
Περιμετρικοί χώροι στάθμευσης με δωρεάν 2 ώρες
Ο κ. Παπαλέξης είπε ότι ο Δήμος Λάρισας έχει δημιουργήσει έξι χώρους στάθμευσης περιμετρικά του κέντρου όπου οι δύο πρώτες ώρες είναι δωρεάν. Όπως είπε οι χώροι αυτοί βρίσκονται περιμετρικά του κέντρου και ένας οδηγός μπορεί σε 5-10 λεπτά με τα πόδια να φτάσει σε όποιο σημείο θέλει για να εξυπηρετηθεί.
Τα περιμετρικά πάρκινγκ μπορούν να εξυπηρετήσουν 650 αυτοκίνητα, ενώ από την τρίτη ώρα η χρέωση είναι 0,80 € ανά ώρα.
Όπως εξήγησε, αν κάποιος θέλει να σταθμεύσει σε χώρο περιμετρικά του κέντρου, δηλώνει πόση ώρα θέλει να σταθμεύσει. Αν είναι δύο ώρες, το παρκόμετρο, με βάση τη δήλωση της πινακίδας του αυτοκινήτου, αναγράφει ότι η στάθμευση είναι δωρεάν. Εάν θέλει κάποιος για τρεις ώρες, θα πληρώσει 0,80 € για την τρίτη ώρα. Επίσης υπάρχει δυνατότητα να επεκτείνει κάποιος την παραμονή του μέσω εφαρμογής.
Ο αντιδήμαρχος ανέφερε ότι από Σεπτέμβριο ξεκινάει μια πιλοτική ενέργεια στα περιμετρικά παρκινγκ, με την τοποθέτηση δωρεάν δημόσιων κοινόχρηστων ποδηλάτων του Δήμου Λαρισαίων, ώστε να τα χρησιμοποιεί όποιος δεν θέλει να περπατήσει και με κανόνα να επιστρέψει το ποδήλατο από τη θέση που το πήρε. Η δε χρήση των ποδηλάτων θα οριστεί μέχρι 4 ώρες, είπε ο κ. Παπαλέξης.
Στα 0,80 € ανά ώρα η τιμή
Στους επί πληρωμή δρόμους που είναι οι κεντρικοί δρόμοι, ο αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας είπε ότι μπήκε ένας κανόνας όπου ο επισκέπτης ή όποιος μένει σε άλλη συνοικία εκτός κέντρου, είπε ότι πληρώνει 0,80 € ανά ώρα και δεν υπάρχει περιορισμός ότι σε κάποιες ώρες πρέπει να φύγει – όπως γίνεται στον Βόλο, που κάποιος πρέπει να αλλάξει θέση στάθμευσης κάθε τρεις ώρες – γιατί η τιμή και μόνο είναι ασύμφορη να παρκάρει κάποιος για πολλές ώρες στην ίδια θέση.
«Από τις πρώτες μέρες λειτουργίας του συστήματος, φαίνεται ότι ο μέσος όρος στάθμευσης σε κάθε θέση, είναι περίπου 2,5 ώρες και διαπιστώνεται ότι υπάρχουν εναλλαγές θέσεων.
Όσον αφορά στη βεβαίωση των παραβάσεων, ο αντιδήμαρχος είπε ότι αυτό γίνεται με ηλεκτρονικά μέσα από τη Δημοτική Αστυνομία και αν σκαναριστεί η πινακίδα ενός αυτοκινήτου μέσω ενός PDA ακόμη και 30 δευτερόλεπτα να έχει ξεπεραστεί ο χρόνος, το σύστημα βγάζει το αυτοκίνητο εκτός ορίου και βεβαιώνει παράβαση.
Για περιπτώσεις παραβάσεων σε μόνιμους κατοίκους, που το πρόστιμο είναι μεγαλύτερο, στα 40 €, ο αντιδήμαρχος τόνισε ότι αν κάνουν αίτηση και διαγράφεται η κλήση.
Δωρεάν ποδήλατα σε διάφορα σημεία
Ο ίδιος είπε ότι ο Δήμος ήδη έχει τοποθετήσει αρκετά ηλεκτρικά ποδήλατα που είναι κοινόχρηστα και η χρήση τους είναι δωρεάν σε πολλές πλατείες και συνοικίες της πόλης, με ρεκόρ συμμετοχών, ενώ τα ποδήλατα που θα τοποθετηθούν στους χώρους πάρκινγκ περιμετρικά του κέντρου θα είναι συμβατικά, γιατί αυτή είναι η τάση που επικρατεί στην Ευρώπη.
Σύμφωνα με τον κ. Παπαλέξη, αυτή είναι η φιλοσοφία του Δήμου Λαρισαίων, αναζητούνται και άλλοι διαθέσιμοι χώροι, αλλά δεν είναι εύκολο να βρεθούν και στόχος είναι να πολλαπλασιαστούν αυτοί οι περιμετρικοί χώροι και να αλλάξει η φιλοσοφία των ανθρώπων που μετακινούνται στο κέντρο.
Επίσης τόνισε ότι πρέπει να χρησιμοποιούμε εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης, ενώ είπε ότι ακόμη και τα πατίνια, που είναι δαιμονοποιημένα, γιατί χρησιμοποιούνται από εφήβους ανεξέλεγκτα και χωρίς να τηρούν τους κανόνες του ΚΟΚ, είναι ένας τρόπος μετακίνησης, αν και απαραίτητη προϋπόθεση είναι ο τρόπος χρήσης των εναλλακτικών μέσων, δηλαδή της μικροκινητικότητας, θα πρέπει να γίνεται με ασφαλή τρόπο.
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις