Viral
Labubu: Η μανία, η μόδα και ο αρχαίος δαίμονας από τη Μεσοποταμία

Τι κι αν μετράνε δέκα χρόνια ζωής, καθώς ο Κάσινγκ Λουνγκ εμπνεύστηκε για πρώτη φορά τις συγκεκριμένες φιγούρες το 2015; Εδώ και μερικούς μήνες τα περίεργα τερατάκια Labubu έχουν γίνει μια μανία που έχει «χτυπήσει» κατακούτελα τους ενήλικες σε όλο τον κόσμο.
Η αρχή έγινε τον Απρίλιο του 2024, όταν το αστέρι της K-pop Λίσα εθεάθει με ένα μπρελόκ Labubu στη τσάντα της. Λίγο καιρό μετά ήρθε η Ριάνα και η Ντούα Λίπα, με αποτέλεσμα τα Labubu να γίνουν μέσα σε ένα βράδυ το απόλυτο fashion item.
View this post on Instagram
Η υστερία για τις δημιουργίες του Κάσινγκ Λουνγκ είναι τέτοια, που συχνά πυκνά στα social media κάνουν την εμφάνισή τους βίντεο που δείχνουν μεγάλους ανθρώπους να έρχονται στα χέρια για μια φιγούρα.
«Εξωτερικά είναι παιχνιδιάρικα και διασκεδαστικά. Όμως σε ψυχολογικό επίπεδο, λειτουργούν ως σύμβολα. Προσφέρουν στιγμές παρηγοριάς, ελέγχου και ταυτότητας μέσα σε έναν απρόβλεπτο κόσμο» αναφέρουν οι ειδικοί, που προσπαθούν να εξηγήσουν το φαινόμενο.
View this post on Instagram
Ο αρχαίος δαίμονας της Μεσοποταμίας
Η έξαρση λατρείας των Labubu, όπως ήταν αναμενόμενο δημιούργησε και διάφορες θεωρίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Και κάποιος έτσι έκαναν την εμφάνισή τους διάφοροι συνωμοσιολόγοι που συνδέουν τις φιγούρες με έναν αρχαίο δαίμονα της Μεσοποταμίας.
Ο Παζούζου είναι ένα πλάσμα της μεσοποταμιακής μυθολογίας, που έχει υπερφυσικές δυνάμεις και σχετίζεται με τους ανέμους – ιδιαίτερα με τον δυτικό άνεμο, που πίστευαν ότι φέρνει την πανούκλα.
Όπως ήταν φυσικό αυτή η θεωρία συνωμοσίας έγινε σύντομα viral με βίντεο να δείχνουν ανθρώπους να καίνε τα Labubu που είχαν αγοράσει ή να τα ραντίζουν με αγιασμό.
Οι φιγούρες του Λουνγκ συνδέθηκαν με τον Παζούζου εξαιτίας του κοινού τους χαμόγελου – ο δαίμονας συχνά απεικονίζεται με ένα έντονο χαμόγελο από φαίνονται τα μυτερά του δόντια.
View this post on Instagram
Ενοχλεί αυτό τον Κάσινγκ Λουνγκ;
Ο δημιουργός των Labubu έχει ξεκαθαρίσει από την αρχή ότι οι φιγούρες του έχουν εμπνευστεί από τη σκανδιναβική μυθολογία. Και αυτός ο συσχετισμός με τον Παζούζου, διόλου δεν τον ενοχλεί.
Άλλωστε, όπως έγινε γνωστό, ο CEO της Pop Mart Γουάνγκ Νινγκ εκτοξεύθηκε στη 10η θέση των πλουσιότερων ανθρώπων της Κίνας με 22,1 δισ. δολάρια περιουσία εξαιτίας των Labubu.
Ενώ αυτή τη στιγμή οι φιγούρες του Λουνγκ πωλούνται από 15 δολάρια έως 170.000 δολάρια! Και παρά τις όποιες θεωρίες συνωμοσίας, θα συνεχίσουν να πουλάνε σαν ζεστά ψωμάκια.
// Κεντρική φωτογραφία: REUTERS / Evgenia Novozhenina
Πηγή: in.gr
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις