ΛΑΡΙΣΑ

Κόκκαλης σε Δένδια: «Σκοπεύετε να υποβαθμίσετε τη βαθμολογική εξέλιξη των αποφοίτων ΑΣΣΥ με τη δημιουργία “Σώματος Υπαξιωματικών”;»

Να ξεκαθαρίσει το τοπίο σχετικά με τον σχεδιασμό για δημιουργία «Σώματος Υπαξιωματικών» που υπάρχουν φόβοι ότι θα φέρει υποβάθμιση στην βαθμολογική εξέλιξη των αποφοίτων ΑΣΣΥ, ζητά ο Βουλευτής Λάρισας του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία κ. Βασίλης Κόκκαλης, με ερώτησή του προς τον αρμόδιο Υπουργό Εθνικής Άμυνας κ. Νίκο Δένδια.

Αναλυτικά η ερώτηση του κ. Κόκκαλη: «Προβληματισμό και έντονη ανησυχία έχει προκαλέσει στους κόλπους των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, ιδίως στους αποφοίτους των Σχολών Μονίμων Υπαξιωματικών (ΣΜΥ, ΣΜΥΝ, ΣΜΥΑ), και το συντονιστικό Συμβούλιο Συλλόγων Αποφοίτων ΑΣΣΥ (ΣΑΣΜΥ, ΣΑΣΜΥΝ, Σ.Α.Σ – ΣΤΥΑ), ΣΑΙΡ, ΣΑΣΥΔΑ), η ασαφής και ανεπεξέργαστη ανακοίνωση περί δημιουργίας «Σώματος Υπαξιωματικών» στο πλαίσιο του σχεδίου «Ατζέντα 2030». Ιδιαίτερα, φέρεται να σχεδιάζεται η παραμονή των αποφοίτων ΑΣΣΥ στο σώμα των Υπαξιωματικών καθ’ όλη τη διάρκεια της σταδιοδρομίας τους, με αποστρατευτικό βαθμό αυτόν του Ανθυπασπιστή, καταργώντας τη μέχρι σήμερα θεσμοθετημένη και επί 50 και πλέον έτη ισχύουσα βαθμολογική εξέλιξη μέχρι και τον βαθμό του Συνταγματάρχη. Υπενθυμίζεται ότι οι απόφοιτοι των ΑΣΣΥ εισέρχονται στις Ένοπλες Δυνάμες μέσω πανελληνίων εξετάσεων, υφίστανται τριετή εκπαίδευση και διαθέτουν μακροχρόνια εμπειρία – περίπου 19 ετών – προτού μεταπηδήσουν στο σώμα των Αξιωματικών. Το εν λόγω σχέδιο, αν υλοποιηθεί, συνιστά υποβάθμιση κατά έξι (6) βαθμούς και ισοπέδωση προσόντων, εμπειρίας και προσφοράς. Την ίδια στιγμή, η προκήρυξη για τους ΕΠΟΠ προβλέπει βαθμολογική εξέλιξη έως Αρχιλοχία και εν ανδραγαθία έως Ανθυπασπιστή, δημιουργώντας εύλογα ερωτήματα για τη σκοπιμότητα της τριετούς, σκληρής στρατιωτικής εκπαίδευσης στις Σχολές ΑΣΣΥ. Επιπλέον, η αξία του πτυχίου των ΑΣΣΥ παραμένει ένα άλυτο ζήτημα. Δεν παρέχεται καν τίτλος αναγνωρισμένος ως τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, παρά την απαγόρευση

φοίτησης σε άλλη σχολή τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους και την εισαγωγή με υψηλές βάσεις – συχνά υψηλότερες και από αντίστοιχες ΑΣΕΙ ή πολλά πανεπιστημιακά τμήματα. Ο συγκεκριμένος σχεδιασμός ενέχει τον κίνδυνο της πλήρους απαξίωσης και εν τέλει της έμμεσης κατάργησης των Σχολών ΑΣΣΥ, αφού καταργούνται θεμελιώδη κίνητρα, όπως η βαθμολογική ανέλιξη και η ακαδημαϊκή αναγνώριση. Σε αυτό το πλαίσιο, οφείλουμε να επισημάνουμε και την αδικαιολόγητη μη εναρμόνιση της αποζημίωσης των σπουδαστών των παραγωγικών σχολών ΑΣΣΥ, η οποία παραμένει πολύ χαμηλότερη σε σχέση με άλλες παραγωγικές σχολές, όπως αυτή των δοκίμων αστυφυλάκων, που ανέρχεται στα 347 ευρώ. Αυτή η οικονομική υποτίμηση λειτουργεί αποτρεπτικά για νέους υποψηφίους, σε μία περίοδο που οι Σχολές ΑΣΣΥ χρειάζονται ενίσχυση και όχι περιθωριοποίηση, δεδομένης της ιστορίας τους και της τεράστιας συνεισφοράς τους στην άμυνα της χώρας.

Επειδή, η προτεινόμενη κατάργηση της καθιερωμένης πορείας ένταξης των αποφοίτων ΑΣΣΥ στο σώμα των Αξιωματικών, αντιβαίνει στην ισχύσουσα εδώ και δεκαετίες επιχειρησιακή συνοχή των Ενόπλων Δυνάμεων.

Επειδή επίσης, πρέπει να προβείτε στην αναγνώριση των πτυχίων των ΑΣΣΥ ως τίτλων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπως ορθώς ζητείται, δεδομένων των απαιτήσεων εισαγωγής και της διάρκειας σπουδών τους.

Επειδή, πρέπει να ληφθούν μέτρα για την ενίσχυση των Σχολών ΑΣΣΥ, ώστε να καλυφθούν οι κενές θέσεις και να αποτραπεί η περαιτέρω απαξίωσή τους, ειδικά όταν ακόμα και η αποζημίωση των σπουδαστών υπολείπεται σημαντικά αυτής των άλλων παραγωγικών σχολών και απαιτείται η εναρμόνιση της αποζημίωσης των σπουδαστών ΑΣΣΥ με αυτή των δοκίμων αστυφυλάκων.

Επειδή, οι ανακοινώσεις όπως αυτή του Υπουργού σε εκδήλωση του Rotary Club δεν ενισχύουν την πειθαρχία, την εμπιστοσύνη και την επιχειρησιακή ετοιμότητα των Ενόπλων Δυνάμεων, αλλά προκαλούν σύγχυση, αναστάτωση και αποσυσπείρωση του προσωπικού.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται ο κ. Υπουργός: Ποιος είναι ο επίσημος και ολοκληρωμένος σχεδιασμός του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας για το μέλλον των αποφοίτων ΑΣΣΥ, αναφορικά με την δημιουργία ενός αυτόνομου «Σώματος Υπαξιωματικών και τη βαθμολογική τους εξέλιξη και πώς σε αυτό το σχέδιο επιλύονται τα ανωτέρω ζητήματα για την αναγνώριση των πτυχίων και την αποζημίωση των σπουδαστών;»

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις
Ετικέτες