ΛΑΡΙΣΑΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ

Κλείνουν τα συνεργεία αυτοκινήτων στη Λάρισα λόγω Ψηφιακού Πελατολογίου: «Ταφόπλακα το μέτρο – Έρχονται λουκέτα…»

Μεγάλες είναι οι αντιδράσεις και στη Λάρισα των ιδιοκτητών συνεργείων αυτοκινήτων αναφορικά με το νέο εργαλείο που εισάγεται -υποχρεωτικά από την 1ηΙουλίου- στην καθημερινότητά τους και δεν είναι άλλο από το Ψηφιακό Πελατολόγιο, το οποίο υπόσχεται βελτιωμένη διαχείριση πελατών, αυξημένες πωλήσεις και αποτελεσματικότερη επικοινωνία.

Η μετάβαση σ’ αυτό το νέο μοντέλο είναι αυτή που έχει φέρει εδώ και καιρό «στα κάγκελα» τους  ιδιοκτήτες συνεργείων, οι οποίοι αποφάσισαν να διαμαρτυρηθούν, κι έτσι από την ερχόμενη Τρίτη, πρώτη ημέρα εφαρμογής του ψηφιακού πελατολογίου μέχρι και την Παρασκευή 4 Ιουλίου τα συνεργεία και στην πόλη της Λάρισας θα μείνουν κλειστά, όπως αναφέρει στο onlarissa.gr o πρόεδρος του Σωματείου Πτυχιούχων Ιδιοκτητών Συνεργείων Επισκευής Μηχανών παντός τύπου νομού Λάρισας, κ. Γιώργος Φιλίππου, στο πλαίσιο πανελλαδικής κινητοποίησης. Έχουν προηγηθεί διαμαρτυρίες τόσο έξω από το υπουργείο Οικονομικών, όσο και έξω από τα γραφεία της ΑΑΔΕ στη Θεσσαλονίκη, την περασμένη Παρασκευή.

Τι είναι το ψηφιακό πελατολόγιο

Το ψηφιακό πελατολόγιο είναι, σύμφωνα με όσα έχουν ανακοινωθεί, το «ηλεκτρονικό βιβλίο» στο οποίο θα καταγράφονται όλες οι κινήσεις, με στόχο να διευκολύνονται οι διασταυρώσεις των συναλλαγών σε πραγματικό χρόνο.

Κάθε όχημα που εισέρχεται ή εξέρχεται από αυτές τις επιχειρήσεις θα καταγράφεται ηλεκτρονικά, ενώ τα στοιχεία του θα συσχετίζονται άμεσα με την απόδειξη που εκδίδεται. Η εφαρμογή επιτρέπει στην ΑΑΔΕ να παρακολουθεί τις συναλλαγές χωρίς φυσικούς ελέγχους. Οι επιχειρήσεις υποχρεούνται να καταγράφουν αριθμό κυκλοφορίας, στοιχεία πελάτη (όπου απαιτείται) και τις σχετικές αποδείξεις. Η εφαρμογή θα λειτουργεί αρχικά μέσω της ιστοσελίδας της ΑΑΔΕ, ενώ σύντομα θα διατεθεί και αντίστοιχη για κινητά τηλέφωνα.

Γιατί αντιδρούν

Εξηγώντας τους λόγους που οι ιδιοκτήτες συνεργείων διαφωνούν με το ψηφιακό πελατολόγιο, ο κ. Φιλίππου θέτει ως πρωταρχικό ζήτημα αυτό της διαχείρισης χρόνου, κάνοντας λόγο για μια περίπλοκη, χρονοβόρα και απαιτητική διαδικασία, καθώς τα οχήματα θα πρέπει να παραμένουν στο συνεργείο για περισσότερο χρονικό διάστημα, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά πως ένας υπάλληλος θα πρέπει να απασχολείται γι’ αυτή τη διαδικασία, γεγονός που είναι «πολυτέλεια» για τα περισσότερα συνεργεία. Ο πρόεδρος του Σωματείου αναφέρει επίσης πως το κόστος αυτό τελικά θα μετακυλιστεί στον τελικό αποδέκτη των υπηρεσιών, που είναι ο πελάτης.

Παράλληλα, ο κ. Φιλίππου επισημαίνει πως το μέτρο δεν αποσκοπεί στην πάταξη της φοροδιαφυγής, κάνοντας λόγο για «τρικλοποδιές» και προσπάθεια αφανισμού των μικρών επιχειρήσεων. Σημειώνει εξάλλου πως το μέτρο έχει εισπρακτικό χαρακτήρα, καθώς τα πρόστιμα θα είναι «τσουχτερά» για όποιον δε συμμορφώνεται, πρόστιμα που φτάνουν μέχρι και την αναστολή λειτουργίας των συνεργείων για κάποιες ημέρες.

Ο πρόεδρος του Σωματείου θέτει και το θέμα της άμεσης και συχνά δωρεάν παροχής εξυπηρετήσεων, στο πλαίσιο της επαφής που έχει οικοδομηθεί με τους πελάτες. «Μέχρι τώρα κάποιες εργασίες τις κάναμε δωρεάν, όπως μικροεπισκευές, πρόχειρες διαγνώσεις, αλλαγή μιας λάμπας κλπ. «Περίπου πέντε με επτά διελεύσεις οχημάτων την ημέρα αφορούσαν τέτοια διαδικασία, «τώρα θα πρέπει όλα να καταγράφονται», λέει ο κ. Φιλίππου.

“Κερασάκι στην τούρτα η τεκμαρτή φορολόγηση»         

«Το μέτρο αυτό είναι το «κερασάκι στην τούρτα» μετά την εφαρμογή της τεκμαρτής φορολόγησης», αναφέρει χαρακτηριστικά, τονίζοντας πως ήταν ομόφωνη η απόφαση του Σωματείου για κινητοποιήσεις από την ερχόμενη Τρίτη.

Οι ιδιοκτήτες συνεργείων ζητούν από την Πολιτεία την κατάργηση του μέτρου της εφαρμογής του Ψηφιακού Πελατολογίου και διάλογο από μηδενική βάση, έτσι ώστε να μη χαθεί ο κοινωνικός ρόλος των συνεργείων και να μην επιβαρυνθεί περαιτέρω το κόστος ζωής των καταναλωτών.

Β.Z.

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις
Ετικέτες