ΛΑΡΙΣΑ
Λιακούλη στη Βουλή για τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων: «Άφησαν τη ΡΑΣ ένα «αδειανό κέλυφος» – Καμία εγγύηση μέχρι σήμερα, για ασφάλεια στο σιδηρόδρομο»

Κρίσιμα ερωτήματα για το μέλλον της σιδηροδρομικής ασφάλειας στην Ελλάδα, έθεσε η Τομεάρχης Δικαιοσύνης Θεσμών και Διαφάνειας και Βουλευτής Λάρισας του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Ευαγγελία Λιακούλη, ως εισηγήτρια στην αρμόδια επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας, που συνεδρίασε για την επιλογή των νέων μελών του Διοικητικού Συμβουλίου της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (Ρ.Α.Σ)
Η κ. Λιακούλη αναφέρθηκε καταρχήν στην θέση του ΠΑΣΟΚ σχετικά με την στελέχωση των διοικήσεων των Ανεξάρτητων Αρχών, που όπως τόνισε χαρακτηριστικά «πρέπει να επιλέγονται με διαφανή και αξιοκρατικό τρόπο και όχι με πρόταση του υπουργού και απλή γνώμη της Επιτροπής της Βουλής και θα αναλάβουμε και αυτή την πρωτοβουλία, την οποία ήδη επεξεργαζόμαστε, όπως ακριβώς αναλάβαμε την πρωτοβουλία για την επιλογή των δικαστών στα ανώτατα δικαστήρια».
Στη συνέχεια η εισηγήτρια βουλευτής αναφέρθηκε στην επίσκεψη που πραγματοποίησε η ίδια με αντιπροσωπεία του ΠΑΣΟΚ στη Ρ.Α.Σ. τον Φεβρουάριο του 2025, προκειμένου να διαπιστωθεί από κοντά η επιχειρησιακή ετοιμότητα της Αρχής και να αξιολογηθεί η συμβολή της στην πρόληψη και διερεύνηση της τραγωδίας των Τεμπών.
Με αιχμηρό ύφος, τόνισε ότι η κυβέρνηση εξακολουθεί να υποβαθμίζει τον ρόλο των Ανεξάρτητων Αρχών, αφήνοντας τη Ρ.Α.Σ. αποψιλωμένη σε προσωπικό και πόρους, με αποτέλεσμα να αδυνατεί να ανταποκριθεί στον ρόλο της ως Εθνικής Αρχής Ασφάλειας.
«Μιλάμε για έναν Οργανισμό με μόλις 19 εργαζόμενους και 4 μηχανικούς, τη στιγμή που το εγκεκριμένο οργανόγραμμα προβλέπει 50 θέσεις, και με έναν πενιχρό προϋπολογισμό 400.000 ευρώ. Πώς είναι δυνατόν να ελέγξει ουσιαστικά τη
λειτουργία και την ασφάλεια του σιδηροδρόμου;» αναρωτήθηκε η Λαρισαία βουλευτής.
Στο ίδιο πλαίσιο, κατήγγειλε την καθυστέρηση της Κυβέρνησης στην αντικατάσταση των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου που έχουν παραιτηθεί, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Αν αυτό δεν είναι θεσμική «ζούγκλα»- για να χρησιμοποιήσω μια προσφιλή έκφραση του κ Πρωθυπουργού- , τότε τι είναι;».
Η Ευαγγελία Λιακούλη έθεσε σειρά τεκμηριωμένων ερωτημάτων προς τους υποψήφιους για τη νέα διοίκηση της Ρ.Α.Σ., ζητώντας συγκεκριμένες απαντήσεις για:
– Τον σχεδιασμό νέου σχεδίου ασφάλειας σε συνεργασία με τον ΟΣΕ. – Τη δυνατότητα προσωρινών μέτρων ασφαλείας σε περιπτώσεις σοβαρού κινδύνου.
– Τη στάση τους απέναντι στην άποψη ότι η Ρ.Α.Σ. περιορίζεται στον έλεγχο διαδικασιών, χωρίς δυνατότητα παρέμβασης στην πραγματική κατάσταση του δικτύου.
– Την επικαιροποίηση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του ΟΣΕ μετά τα Τέμπη
– Τα πρόστιμα προς την Hellenic Train και τη στάση της Ρ.Α.Σ. σε ζητήματα όπως το μη εφαρμοσμένο οργανόγραμμα του ΟΣΕ.
«Η Ρ.Α.Σ. οφείλει να «αποκτήσει δόντια». Χωρίς εξουσίες, χωρίς ανθρώπους, χωρίς χρηματοδότηση, δεν μπορούμε να μιλάμε για ασφαλή σιδηρόδρομο στη χώρα», υπογράμμισε η κ. Λιακούλη, επισημαίνοντας ότι η τραγωδία των Τεμπών δεν μπορεί να επαναληφθεί και πως η Πολιτεία οφείλει να θωρακίσει θεσμικά και επιχειρησιακά τον ρυθμιστικό της μηχανισμό.
Η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ κατέληξε με μία αιχμηρή διαπίστωση: «Αν η ΡΑΣ δεν μπορεί να εφαρμόσει ούτε όσα προβλέπει η ίδια η ευρωπαϊκή και εθνική νομοθεσία, τότε πώς μπορούμε να πείσουμε τους πολίτες ότι κάτι έχει αλλάξει;».
Το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής, όπως τόνισε, θα συνεχίσει να παρεμβαίνει ουσιαστικά και θεσμικά σε κάθε στάδιο, για να μη μείνει το ζήτημα της ασφάλειας στους σιδηροδρόμους άλλο ένα πεδίο μόνο επικοινωνιακής διαχείρισης.
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις