ΕΛΛΑΔΑ
K. Kυρανάκης: Ο νέος ΚΟΚ εισάγει την έννοια της υποτροπής – Οι παραβάσεις θα έρχονται μέσω των καμερών

«Είναι καλό που ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) αυστηροποιείται» δήλωσε στο ΕΡΤΝews o αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, επισημαίνοντας ότι πλέον εισάγεται η έννοια της υποτροπής ενώ εστίασε και στη λειτουργία των καμερών που θα εντοπίζουν και θα καταγράφουν τους παραβάτες.
«Το βασικό που αλλάζει από φέτος είναι η εισαγωγή καμερών στους ελληνικούς δρόμους, κυρίως Αττικής και Θεσσαλονίκης» σημείωσε ο κ. Κυρανάκης. Μιλώντας στην εκπομπή «Συνδέσεις» και στους δημοσιογράφους Κώστα Παπαχλιμίντζο και Κατερίνα Δούκα δήλωσε ότι εκτός από την χρήση των ηλεκτρονικών μέσων θα συνεχιστούν και οι έλεγχοι της Τροχαίας.
Παράλληλα, όπως είπε «το νέο νομοσχέδιο εισάγει μια βασική έννοια που δεν υπήρχε, αυτή της υποτροπής» που θα ελέγχει την συμπεριφορά των οδηγών σε βάθος πενταετίας.
«Από την τελευταία σου παράβαση θα πρέπει να είσαι “καθαρός” για πέντε χρόνια για να μην μετράει στην επόμενη» εξήγησε διευκρινίζοντας ότι «η δεύτερη παράβαση ουσιαστικά σε καθιστά ως ύποπτο τέλεσης νέων παραβάσεων».
Όπως είπε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών η δεύτερη και η τρίτη παράβαση του ΚΟΚ θα έχει ως συνέπεια να διπλασιάζονται τα πρόστιμα και οι ημέρες αφαίρεσης της άδειας οδήγησης.
«Για όσους οδηγούν “δολοφονικά” με πάνω από 200χλμ./ώρα το πρόστιμο από την πρώτη παράβαση είναι 1.200 ευρώ και αφαίρεση άδειας για ένα χρόνο», σημείωσε. Παράλληλα, όπως τόνισε σε όλες τις υπόλοιπες παραβάσεις υπάρχει μια κλιμάκωση των προστίμων διευκρινίζοντας ότι μπορεί να φτάσει η αφαίρεση της άδειας μέχρι και 8 χρόνια.
Μιλώντας για τις υψηλές ταχύτητες που αναπτύσσουν ορισμένοι οδηγοί τόνισε ότι η κλήση που θα καταγράφουν οι κάμερες στους δρόμους θα πηγαίνει στην ηλεκτρονική θυρίδα του πολίτη. «Να νιώθεις ότι υπάρχει μια άμεση σχέση Πολιτείας με την τάξη που πρέπει να μπει στους δρόμους», πρόσθεσε.
Όσον αφορά την χρήση καμερών στους δρόμους ο κ. Κυρανάκης διευκρίνισε ότι αυτή τη στιγμή γίνονται οι πρώτες δοκιμές στις λεωφορειολωρίδες και από Σεπτέμβριο που θα είναι έτοιμο το πληροφοριακό σύστημα θα έρχεται η κλήση μέσω του gov.gr
Τι είπε για τα ΤΑΧΙ και τις λεωφορειολωρίδες
Αναφορικά με το πώς θα κινούνται τα TAXI στις λεωφορειολωρίδες διευκρίνισε: «Για τα κανονικά TAXI επιτρέπεται μόνο η επιβίβαση και η αποβίβαση. Επιτρέπουμε τα ειδικού τύπου ΤAXI για ΑμεΑ (όσα έχουν πτυσσόμενη ράμπα) και τα μηδενικών ρύπων». Όσον αφορά τις διαμαρτυρίες των οδηγών TAXI για την απαγόρευση κίνησης τους στις λεωφορολωρίδες και το εάν υφίστανται αθέμιτο ανταγωνισμό σε σχέση με τους οδηγούς των ηλεκτρικών οχημάτων απάντησε αρνητικά. «Είναι κίνητρο για να έχουμε έναν στόλο TAXI που θα μας επιτρέπει να αναπνέουμε περισσότερο οξυγόνο και λιγότερο καυσαέριο, να μην “γκριζάρουν” τα κτήριά μας, να έχουμε μια πόλη στην οποία αναπνέεις καθαρό αέρα».
Κείμενο σε εξέλιξη…
Πηγή: ertnews.gr
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις