ΛΑΡΙΣΑ
«Πέτρες και Πολιτισμός» στο 6ο Γυμνάσιο Λάρισας

Από το 6ο Γυμνάσιο Λάρισας ανακοινώνεται ότι:
«Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2024-2025 οι μαθητές του Α3 υλοποίησαν πολιτιστικό πρόγραμμα με θέμα «Πέτρες και Πολιτισμός» με συντονίστρια καθηγήτρια την κ. Εξάρχου Ασημίνα (Φιλόλογος) και τη συμμετοχή των καθηγητριών κ. Κυριάκου Μαγδαληνής (Φιλόλογος) και Σιμογιάννη Σταματίας (Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας). Ακολουθήθηκε ο αρχικός σχεδιασμός όσον αφορά τη φιλοσοφία του προγράμματος και το χρονοδιάγραμμα των δράσεων.
Ο Βασικός στόχος του προγράμματος ήταν να ερευνήσουν οι μαθητές και να ανακαλύψουν τη σχέση της πέτρας με την ιστορία, την τέχνη, την αρχιτεκτονική, την ποίηση και γενικά τον πολιτισμό. Επιτεύχθηκαν οι επιμέρους στόχοι του προγράμματος που ήταν η εξοικείωση με την ιστορία της πέτρας στην τέχνη και την αρχιτεκτονική, η καλλιέργεια αισθητικής αντίληψης, η ανάπτυξη καλλιτεχνικών δεξιοτήτων.
Για την υλοποίηση του προγράμματος ακολουθήθηκαν τα παρακάτω βήματα:
α) Επισκέψεις σε διάφορους τόπους και ευαισθητοποίηση των μαθητών για το σκοπό και την αξία του προγράμματος.
β) Συλλογή πληροφοριών.
γ) Συζητήσεις και ανταλλαγή απόψεων.
δ) Φωτογράφιση.
ε) Εικαστικές δημιουργίες.
Πραγματοποιήθηκαν οι παρακάτω επισκέψεις:
· -Επίσκεψη στο Μουσείο Γεωλογικών Σχηματισμών στα Μετέωρα με στόχο τη γνωριμία με τη γεωλογική ιστορία των Μετεώρων, τη δημιουργία των πετρωμάτων και των ορυκτών.
· -Επίσκεψη στη Ναύπακτο-Καλάβρυτα- Αγία λαύρα και Μέγα Σπήλαιο με στόχο τη γνωριμία με αντιπροσωπευτικά δείγματα αρχιτεκτονικής (οχυρωματικά έργα, κατοικίες, μοναστήρια).
· -Επίσκεψη στη Δημοτική Πινακοθήκη Λάρισας-Μουσείο Κατσίγρα και πιο συγκεκριμένα στην έκθεση γλυπτικής «Φιλόλαος» με στόχο την καλλιέργεια της αισθητικής αντίληψης.
Η συλλογή πληροφοριών ανέδειξε:
– τη σχέση της πέτρας με την Ιστορία. Με βάση τις πέτρες διακρίνονται τα διάφορα στάδια του πολιτισμού: Παλαιολιθικός και Νεολιθικός πολιτισμός. Από την κατασκευή εργαλείων και την παραγωγής φωτιάς ως την πολιτιστική έκφραση (σπηλαιογραφίες στη Γαλλία και την Ισπανία) η πέτρα αποτέλεσε τη βάση πάνω στην οποία χτίστηκε η ζωή και η εξέλιξη των πρώτων ανθρώπινων κοινωνιών. Και στη συνέχεια, Εποχή του Χαλκού και Εποχή του Σιδήρου. Ο χαλκός και ο σίδηρος αποτελούν συστατικά πετρωμάτων.
-τη σχέση της πέτρας με την αρχιτεκτονική και την τοπική Ιστορία.
Η Θεσσαλία είναι γεμάτη ιστορικά πέτρινα γεφύρια που αποτελούν μνημεία αρχιτεκτονικής και πολιτιστικής κληρονομιάς.
-τη σχέση της πέτρας με τη Λογοτεχνία
Η ποίηση εμπνέεται από τα θαύματα της πέτρας στο δημοτικό τραγούδι «Το γιοφύρι της Άρτας». «Η πρώτη χαραγμένη στην πέτρα ευχή του ανθρώπου» γράφει ο Οδυσσέας Ελύτης. Και «αυτές οι πέτρες δε βολεύονται με λιγότερο ουρανό» θα διαβάσουμε στη «Ρωμιοσύνη» του Γ. Ρίτσου.
-τη σχέση της πέτρας με την καθημερινή ζωή
Με τις πέτρες παλεύει ο αγρότης, με τις πέτρες χτίζουμε τα σπίτια και στολίζουμε τις αυλές μας.
Η διάχυση των αποτελεσμάτων πραγματοποιήθηκε με την παρουσίαση του προγράμματος σε άλλους μαθητές, με ανάρτηση στην ιστοσελίδα του σχολείου και με έκθεση εικαστικών δημιουργιών στο χώρο του σχολείου.
Σχετικά links:
Schoolpress Η Φωνή του Σχολείου μου sch.gr ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ schoolpress.sch.gr Η Φωνή του Σχολείου μου Τι Νέα Λάρισα; Larissanet.gr Schoolpress Η Φωνή του Σχολείου μου Onlarissa.gr Larissanet.gr Τι Νέα Λάρισα; THE NEWSPAPER».
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις