ΛΑΡΙΣΑ

Στο πρόγραμμα DISC με θέμα τα έμφυλα στερεότυπα στην φροντίδα μετείχαν οι μαθητές του 5ου Γυμνασίου Λάρισας (φωτο)

Στην πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος DISC με θέμα τα έμφυλα στερεότυπα στην φροντίδα μετείχαν οι μαθητές του 5ου Γυμνασίου Λάρισας.

Συγκεκριμένα το συγκεκριμένο πρόγραμμα ξεκίνησε στο 5ο Γυμνάσιο Λάρισας πιλοτικά, ως μοναδικό σχολείο στη Θεσσαλία, τον Φεβρουάριο και ολοκληρώθηκε τον Μάϊο. Συμμετείχαν 27 μαθητές/τριες του τμήματος Γ3 με υπεύθυνες εκπαιδευτικούς τις: Δεληζώνα Ζωή, Δντρια και Κανάκη Βικτωρία, Υποδιευθύντρια, οι οποίες και παρακολούθησαν μαζί με τα παιδιά το βιωματικό εργαστήρι. Υπεύθυνες για το πρόγραμμα DISC οι: Νάκα Αγλαϊα, θεατρολόγος, θεατροπαιδαγωγός, Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Ντάβα Σόνια, χορεύτρια, χορογράφος, εκπαιδεύτρια, Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και η Κατερίνα Σεργίδου, Εκπαιδεύτρια- Ερευνήτρια Φύλου και Φεμινισμού, Κέντρο ΔΙΟΤΙΜΑ

Επισημαίνεται ότι το DISC (Drama-based Interventions challenging gender Stereotypes and encouraging Care sharing) είναι ένα διετές πρόγραμμα που υλοποιείται σε συνεργασία με το Θέατρο στην Εκπαίδευση και το Κέντρο Διοτίμα.

Η σημαντικότητα του προγράμματος έγκειται στο ότι αξιοποιεί το θέατρο ως εργαλείο και με αυτό τον τρόπο μεταφέρει τα μηνύματα και τη γνώση βιωματικά. Ειδικότερα το πρόγραμμα:

  • Αποσκοπεί στην ευαισθητοποίηση των παιδιών γύρω από τις έμφυλες ανισότητες, στον τομέα της φροντίδας.
  • Επιδιώκει να αμφισβητήσει τα έμφυλα στερεότυπα, προωθώντας μια πιο ισότιμη κατανομή των ευθυνών φροντίδας.
  • Έχει σκοπό να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για ενεργή αντιμετώπιση των προβλημάτων που σχετίζονται με την άνιση συμμετοχή των φύλων στη φροντίδα.

Μέσα από αυτό το εργαστήρι τα παιδιά έφηβοι ενδυναμώθηκαν ώστε να διερευνήσουν:

  • Ποιο άτομο αναλαμβάνει τη φροντίδα και γιατί
  • Πώς οι κοινωνικές αντιλήψεις επηρεάζουν την κατανομή της
  • Πώς μπορούμε να αναγνωρίσουμε τη φροντίδα ως δυναμική διαδικασία που μας αφορά όλες, όλους και όλα και να συνειδητοποιήσουν πως η φροντίδα είναι σχέση ευθύνης και συνειδητής επιλογής και πως μέσα από την τέχνη, μπορούμε να την ξανασκεφτούμε και να την εφαρμόζουμε… αλλιώς. Η εμπειρία για τα παιδιά ήταν μοναδική, όπως προκύπτει από την αξιολόγηση του προγράμματος.

Την επόμενη σχολική χρονιά οι μαθητές θα πάρουν μέρος σε παραστάσεις Θεάτρου Φόρουμ. Παράλληλα από σήμερα Παρασκευή, ξεκινά το βιωματικό εργαστήρι πάνω στα έμφυλα στερεότυπα για τη φροντίδα για γονείς και εκπαιδευτικούς και θα διαρκέσει από 30-31 Μαίου και 1 Ιουνίου.

Τέλος στην ανακοίνωση του σχολείου σημειώνεται πως: “Είναι πολύ σημαντικό να συνειδητοποιήσουν οι ενήλικες (εκπαιδευτικοί και γονείς) τα στερεότυπα που τυχόν ακολουθούν ή βιώνουν πάνω στη φροντίδα, να αποδομήσουν την έμφυλη ανισότητα και μέσα από τους ρόλους που καλούνται να αναλάβουν ως φροντιστές στα παιδιά τους να τα βοηθήσουν να αποκτήσουν σωστή στάση και συμπεριφορά, πάνω από όλα να αναγνωρίζουν συμπεριφορές που δεν τους αξίζουν, ώστε ως ολοκληρωμένες προσωπικότητες να συνυπάρχουν ασφαλή και στη θέση που αξίζουν στο κοινωνικό σύνολο. Κι όλα αυτά με την αξιοποίησης θεατροπαιδαγωγικών παρεμβάσεων.”

Δείτε περισσότερες φωτογραφίες:

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις
Ετικέτες