ΘΕΣΣΑΛΙΑ
Λαϊκή Συσπείρωση Θεσσαλίας: «Και η διοίκηση Κουρέτα, αναμασά τις ίδιες “δικαιολογίες” για τη μη κατασκευή του “Παραμεγδόβιου” δρόμου Καρδίτσας-Καρπενησίου-Αγρινίου»

«Και η διοίκηση Κουρέτα, αναμασά τις ίδιες «δικαιολογίες» για την μη κατασκευή του «Παραμεγδόβιου» δρόμου Καρδίτσας-Καρπενησίου-Αγρινίου», επισημαίνει σε ανακοίνωση της η Λαϊκή Συσπείρωση Θεσσαλίας.
Ειδικότερα και σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση:
«Απαντώντας η περιφερειακή αρχή Κουρέτα, στην ερώτηση που κατέθεσε για πολλοστή φορά στις 18.5.25, η Λαική Συσπείρωση Θεσσαλίας, για την μη κατασκευή του Παραμεγδόβιου δρόμου Καρδίτσα-Καρπενήσι-Αγρίνιο και της γέφυρας επι του Μέγδοβα, αντι να δώσει συγκεκριμένες απαντήσεις για το πότε θα τον κατασκευάσει, αναμασά τις ίδιες δικαιολογίες που έλεγε και η περιφερειακή αρχή Αγοραστού, προσθέτοντας και ορισμένες ανακρίβειες.
1. Στο ερώτημά μας αν παρέλαβε την οριστική μελέτη του έργου με τίτλο “Ολοκλήρωση Μελετών Επαρχιακής Οδού Καρδίτσας – Καρπενησίου», που η διακήρυξη είχε όρο να παραδοθεί μέχρι τον Δεκέμβριο του 2022, απαντά ότι δεν την παρέλαβε, μάλιστα έδωσε και 2η παράταση μέχρι στις 31/7/2025 (μετά την 1η παράταση της διοίκησης Αγοραστού μέχρι τον Οκτώβρη του 2023), γιατί το ιδιωτικό μελετητικό γραφείο που την εκτελεί, χρειάστηκε κι άλλο χρόνο για γεωλογικές μελέτες!
Δεν μιλάμε για ένα δρόμο και μια γέφυρα που θα ενώσουν κάποια χωριά, αλλά για την ολοκλήρωση του Παραμεγδόβιου δρόμου, που θα ενώνει την Καρδίτσα, γενικότερα την Θεσσαλία, με το Καρπενήσι και το Αγρίνιο, ο οποίος σχεδιάστηκε και ξεκίνησε να κατασκευάζεται απο την κυβέρνηση Τρικούπη το 1880 και δεν ολοκληρώθηκε ακόμα, γιατί όλες οι κυβερνήσεις, οι περιφερειακές και νομαρχιακές αρχές δεν κατασκεύασαν ένα τμήμα 18,7 χλμ του δρόμου (7,7 χλμ απο την πλευρά της Καρδίτσας και 10,1 χλμ απο την πλευρά της Ευρυτανίας), καθώς και την γέφυρα επι του Μέγδοβα ποταμού !!!
Για να δούμε θα παραλάβει η περιφερειακή αρχή Κουρέτα την οριστική μελέτη του έργου στις 31/7/2025 ή θα δώσει και νέα παράταση;
Στην απάντησή της η περιφερειακή αρχή, αναφέρει ότι στην σύμβαση προβλέπεται η εκπόνηση οριστικής μελέτης οδοποιίας και λοιπών υποστηρικτικών μελετών κατόπιν εκτέλεσης γεωτεχνικών ερευνών και εκπόνηση γεωτεχνικής μελέτης.
Ισχυρίζεται επίσης ότι για την εκτέλεση γεωτεχνικών ερευνών, απαιτήθηκε από το μελετητικό γραφείο επιπρόσθετος χρόνος από τον αρχικά προβλεπόμενο, εξαιτίας της δυσκολίας προσπέλασης στα σημεία ερευνών σε συνδυασμό με τις επικρατούσες τότε καιρικές συνθήκες θέτοντας θέματα ασφάλειας των εργαζομένων.
Αυτό είναι ένα ψέμα. Οι γεωτρήσεις (35 τον αριθμό) αυτών των «γεωτεχνικών ερευνών» έχουν γίνει ήδη από τις 19.5.22 έως τις 17.6.22 από την ΓΕΩΤΕΡ, δηλαδή πριν 3 χρόνια! Επιπρόσθετα σημειώνουμε ότι καμία δυσκολία προσπέλασης ΔΕΝ υπήρξε, ούτε σήμερα υπάρχει, καθώς ο δρόμος είναι ανοιχτός και καθαρός στα 8 χλμ από το χωριό Νεράϊδα μέχρι τον Μέγδοβα ποταμό. Μας κοροιδεύουν; 3 ολόκληρα χρόνια χρόνια (2022 – 2025) εμπόδιζαν οι «καιρικές συνθήκες»;
Ισχυρίζεται ότι μετά την εκπόνηση της γεωτεχνικής μελέτης επισημάνθηκε η κακή γεωτεχνική κατάσταση της μελετούμενης χάραξης, που εκδηλώνεται με σημαντική έκταση κακής ποιότητας βραχομάζας, επιφάνειες υφιστάμενων πρανών με εκτεταμένες κατολισθήσεις και καταπτώσεις βράχων, αστοχίες μελλοντικών πρανών κλπ, θέτοντας παράλληλα θέματα εφικτότητας και σκοπιμότητας.
Αλήθεια αυτά τα 8 χλμ, είναι το μόνο μέρος της Ελλάδας με «βραχομάζα» κακής ποιότητας; Ο δρόμος από την Καρδίτσα μέχρι το χωριό Νεράϊδα στο έδαφος έχει πιο πολύ «βραχομάζα», αλλά είναι ασφαλτοστρωμένος εδώ και 20 χρόνια! Εξ’ άλλου απόδειξη της
ποιότητας του εδάφους (των 8 χλμ) είναι ότι όλο το χειμώνα ο δρόμος αυτός δεν έκλεισε πουθενά, ούτε από κατολίσθηση, ούτε από πτώσεις βράχων και όποιος αμφιβάλει μπορεί να πάει να τον δεί!
Η περιφερειακή αρχή Κουρέτα, μας ενημερώνει ότι για την οριστική μελέτη οδοποιίας, της οποίας η τελική παράδοση στάλθηκε ηλεκτρονικά στην υπηρεσία στις 18/5/2025, ημέρα Κυριακή (;) έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος και έχουν ζητηθεί διορθώσεις με το έγγραφό της υπηρεσίας με αρ. 196519/23-5-2025. Μπράβο ταχύτητα! Αυτές οι διορθώσεις απο ποιόν έχουν ζητηθεί και πότε θα κατατεθούν;
Ισχυρίζεται επίσης ότι για την ολοκλήρωση της σύμβασης υπολείπεται η μελέτη κτηματολογίου που θα επιτρέψει τη διενέργεια της αναγκαίας απαλλοτρίωσης και η μελέτη σήμανσης ασφάλισης.
Σε ποιές απαλλοτριώσεις αναφέρεται;
Οπως μας διαβεβαιώνουν οι κάτοικοι της Νεράιδας, δεν υπάρχουν ουσιαστικά χωράφια για απαλλοτρίωση σε αυτά τα 8 χλμ, στα όρια του Νομού Καρδίτσας!
Δυο χωράφια που υπήρχαν, έχουν να καλλιεργηθούν από το 1960 περίπου και σήμερα γέμισαν με δέντρα του δάσους και δεν είναι κανένα δηλωμένο στο κτηματολόγιο!
Ας μας πεί δημόσια, ποιά είναι τα χωράφια που είναι προς απαλλοτρίωση και σε ποιούς ανήκουν; Αλλιώς είναι ψευτοδικαιολογία.
Σε ότι αφορά την τοποθέτηση γέφυρας επί του Μέγδοβα ποταμού, που οι μελέτες της είναι έτοιμες από το 2015 και το έργο ώριμο χωρίς να έχει κατασκευαστεί, απαντά ότι θα γίνει μαζί με τον δρόμο, όταν…… γίνει αυτός.
Να σημειώσουμε ότι δρόμος υπάρχει με πρόσβαση στο σημείο, αλλά δεν είναι ασφαλτοστρωμένος, ούτε καν χαλικοστρωμένος.
2. Στο ερώτημά μας πότε σκοπεύει να κάνει τα τεχνικά στα ρέματα και να χαλικοστρώσει τα 7,7 χλμ χωματόδρομου από την Νεράϊδα μέχρι την γεφύρωση Μέγδοβα, έως ότου γίνει κανονικά ο δρόμος με άσφαλτο, δεν δόθηκε ουσιαστικά απάντηση.
3. Οπως επίσης δεν υπάρχει καμία ουσιαστική και συγκεκριμένη απάντηση στο ερώτημά μας απο που θα γίνει η χρηματοδότηση του έργου.
Η απάντηση της περιφερειακής αρχής είναι πως για την ένταξη σε χρηματοδότηση απαιτείται η ολοκλήρωση της πλήρους μελέτης, την οποία όμως η σημερινή και προηγούμενη περιφερειακή αρχή δεν έχουν παραλάβει και δίνουν παρατάσεις επι ενάμισι χρόνο τώρα.
Όλα αυτά που «απαντά» η περιφερειακή αρχή, είναι υπεκφυγές και ανακρίβειες όπως έκανε και η προηγούμενη περιφερειακή αρχή, για να δικαιολογήσει το γεγονός ότι δεν προχωρά τόσα χρόνια η κατασκευή γέφυρας επι του Μέγδοβα ποταμού και αντίστοιχα η ασφαλτόστρωση των 7,7 χλμ. του «παραμεγδόβιου» δρόμου από την πλευρά του Νομό Καρδίτσας, ώστε να συνδεθεί με τους Νομούς Ευρυτανίας και Αιτωλοακαρνανίας.
Η Λαική Συσπείρωση Θεσσαλίας, δεν θα πάψει να αναδεικνύει και να διεκδικεί την κατασκευή του τμήματος του Παραμεγδόβιου δρόμου, της γέφυρας επι του Μέγδοαβα ποταμού, όπως και την προσωρινή χαλικόστρωση του τμήματος αυτού, που αξιώνουν εδώ και δεκαετίες οι κάτοικοι της περιοχής και όχι μόνο».
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις