ΛΑΡΙΣΑ
Επιτυχής ολοκλήρωση του 1ου Μαθητικού Φεστιβάλ Ρητορικής Τέχνης για μαθητές και μαθήτριες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Με σημαντική επιτυχία υλοποιήθηκε το Σάββατο 24 Μαΐου 2025, το 1ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ρητορικής Τέχνης, το οποίο διοργάνωσε η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας, σε συνεργασία με την Ιερά Μητρόπολη Λαρίσης και Τυρνάβου, τον Δήμο Λαρισαίων, το Τμήμα Ιατρικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και το Ινστιτούτο Ρητορικών και Επικοινωνιακών Σπουδών Ελλάδας (Ι.Ρ.Ε.Σ.Ε.), στο πλαίσιο του προγράμματος «Παιχνίδια Ρητορικής Τέχνης στο Σχολείο: Σκέφτομαι… Εκφράζομαι… Επικοινωνώ: Μιλώντας για τα παιχνίδια του χθες και του σήμερα». Το Φεστιβάλ διεξήχθη στις εγκαταστάσεις του Τμήματος Ιατρικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (συγκρότημα “Βιόπολις”) και συμμετείχαν μαθητές και μαθήτριες των Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ Τάξεων δέκα οχτώ (18) Δημοτικών Σχολείων της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας.
Η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας, κ. Καραγιώργου Αικατερίνη, κατά την κήρυξη έναρξης του 1ου Μαθητικού Φεστιβάλ Ρητορικής Τέχνης, ανέφερε μεταξύ άλλων:
«Στόχος της παρούσας εκπαιδευτικής δράσης, είναι η -με σύγχρονο τρόπο και μεθόδους-, παιδαγωγική αξιοποίηση της ρητορικής τέχνης και η αποτελεσματική ενσωμάτωσή της στην εκπαιδευτική διαδικασία, ως ένα παιχνίδι δημιουργίας και έκφρασης. Μέσα από τη μαθητική βιωματική συμμετοχή, καλλιεργείται ο προφορικός λόγος, καθώς και οι κοινωνικές και επικοινωνιακές δεξιότητες, η κριτική σκέψη, και ένα σύνολο από ήπιες δεξιότητες των ενεργών πολιτών του αύριο. Με τα ρητορικά παιχνίδια και αγωνίσματα προσφέρεται, ακόμη, η δυνατότητα στα παιδιά να εισαχθούν στο πνεύμα της υγιούς άμιλλας και να ανακαλύψουν τις διανοητικές και εκφραστικές τους ικανότητες, αποκτώντας σταδιακά ευχέρεια και ετοιμότητα στον προφορικό λόγο, τόσο σε προσωπικές συζητήσεις, όσο και ενώπιον ακροατηρίου.
Η άσκηση, όμως, της ρητορικής τέχνης από μαθητές/τριες σχολικής ηλικίας, και η συμμετοχή σε Φεστιβάλ όπως αυτό, προϋποθέτει ιδιαίτερη προετοιμασία. Το σχολείο ως ο
κατεξοχήν χώρος παιδαγωγίας και εκπαίδευσης έχει τη δυνατότητα να προσφέρει μέσα από τη διαθεματική προσέγγιση της ρητορικής, το κατάλληλο πλαίσιο που αφορά στην καλλιέργεια της γλωσσικής ικανότητας των μαθητών και των μαθητριών και η –μέσω αυτής– απελευθέρωση της έκφρασης και της σκέψης τους. Ευχαριστώ θερμά, τους φορείς που συνεργάστηκαν μαζί μας για την υλοποίηση της δράσης αυτής, το Τμήμα Ιατρικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας για τη φιλοξενία, και εκφράζω τα θερμά μου συγχαρητήρια στους μαθητές και στις μαθήτριες που συμμετέχουν, στους/στις Διευθυντές/ντριες και τους/τις υπεύθυνους/ες εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων και στους γονείς και κηδεμόνες τους».
Στο Φεστιβάλ παραβρέθηκαν και τίμησαν με την παρουσία τους ο εκπρόσωπος του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη Λαρίσης και Τυρνάβου, π. Ευάγγελος Παπαδημητρίου, ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Παιδείας και Ισότητας της Περιφέρειας Θεσσαλίας, κ. Σίμος Βασίλειος, ο Αντιδήμαρχος Παιδείας και Άθλησης του Δήμου Λαρισαίων, κ. Γερογιώκας Ηρακλής, η Πρόεδρος του Ινστιτούτου Ρητορικών και Επικοινωνιακών Σπουδών Ελλάδας, κ. Εγγλέζου Φωτεινή, η Επιστημονική Διευθύντρια του Λαογραφικού Ιστορικού Μουσείου Λάρισας, κ. Καλοκαιρινού Φανή, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Νεολαίας Δήμου Λαρισαίων, κ. Τσάτσος Αλέξανδρος, η Αναπληρώτρια της Δ/ντριας Π.Ε. Λάρισας, κ. Σίσκου Θωμαή, καθώς επίσης και Διευθυντές/ντριες, Προϊστάμενοι/ες σχολικών μονάδων, εκπαιδευτικοί, καθώς και γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών.
Εισηγήσεις πραγματοποίησαν, η Επίκουρη Καθηγήτρια Κοινωνιογλωσσολογίας, του Τμήματος Γλωσσικών και Διαπολιτισμικών Σπουδών Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, κ. Κίτσιου Ρούλα, με θέμα: «Παιχνίδι για/με όλα τα παιδιά», όπως επίσης και η Επίκουρη Καθηγήτρια Νεοελληνικής Γλώσσας και Διδασκαλίας, του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Κρήτης, κ. Τσάμη Βάσια, με θέμα «Ρητορικά παιχνίδια: Η ανάπτυξη του επιχειρηματολογικού λόγου μαθητών/τριών Δημοτικού».
Οι μαθητές/τριες συμμετείχαν εξής κατηγορίες ρητορικών αγωνισμάτων: α) εκφραστικής ανάγνωσης (τάξεις Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄), β) αυθόρμητου λόγου (τάξεις Δ΄, Ε και ΣΤ΄), γ) επιχειρηματολογίας μέσα από το ρητορικό παιχνίδι «Η Κολοκυθιά των Επιχειρημάτων» (Ε΄ τάξη) και δ) επιχειρηματολογίας μέσα από το ρητορικό παιχνίδι «Η Σκυταλοδρομία των Επιχειρημάτων» (ΣΤ΄ τάξη).
Οι σχολικές μονάδες, οι οποίες συμμετείχαν ήταν οι εξής: 1ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας, 2ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας, 4ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας, 6ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας, 13ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας, 14ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας – Ιπποκράτης, 18ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας, 24ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας, 33ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας, 36ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας, 39ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας, 44ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας, Ελληνική Παιδεία
Δημοτικό Γυμνάσιο ΜΙΚΕ – Σχολή Καραβάνα, Εκπαιδευτήρια Μπακογιάννη, Εκπαιδευτήρια M.N. Ράπτου, Δημοτικό Σχολείο Λουτρού Ελασσόνας, Δημοτικό Σχολείο Νίκαιας και Δημοτικό Σχολείο Πυργετού.
Δείτε φωτογραφίες:
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις