ΛΑΡΙΣΑ

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Λάρισας «Κωνσταντίνος Κούμας» και τις δηλώσεις του Πρωθυπουργού για το «βελτιωμένο σχολείο»

Σε ανακοίνωση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Λάρισας «Κωνσταντίνος Κούμας» επισημαίνονται τα εξής:

«Ο Πρωθυπουργός και η ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ συνεχίζουν προκλητικά στον ίδιο αδιέξοδο δρόμο, η εικονική τους πραγματικότητα βλέπει «βελτιωμένο σχολείο» ενώ εντείνουν τις απειλές και τον αυταρχισμό

Το ΔΣ του συλλόγου μας καταγγέλλει τις πρόσφατες δηλώσεις του Πρωθυπουργού, κατά την επίσκεψή του στο ΥΠΑΙΘΑ, με τις οποίες ισχυρίστηκε ότι, ούτε λίγο ούτε πολύ, όλα βαίνουν καλώς στο δημόσιο σχολείο, ότι υπάρχει βελτίωση και πρόοδος στα σχολεία και ότι το μόνο θέμα που δεν έχει τα «προσδοκώμενα αποτελέσματα» είναι η εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης. Μάλιστα κατέφυγε σε απαράδεκτες απειλές, μην έχοντας κανένα άλλο σοβαρό επιχείρημα για τα αδιέξοδα που έχει οδηγήσει σχολεία, εκπαιδευτικούς και μαθητές η εφαρμοζόμενη κυβερνητική πολιτική.

Η δήλωση Μητσοτάκη, όπως και η πρόσφατη σχετική δήλωση της Υπουργού Παιδείας για μεγάλο αριθμό πειθαρχικών που δεν είναι «διαχειρίσιμος», αποτελεί δημόσια παραδοχή αποτυχίας της κυβέρνησης να επιβάλλει την αξιολόγηση στο εκπαιδευτικό σώμα. Παρά τις δικαστικές αποφάσεις – εξπρές, παρά τις εγκυκλίους τρομοκράτησης, τον αυταρχισμό, τους εκβιασμούς, τις μεθόδους παραπλάνησης, εκφοβισμού και βομβαρδισμού από τα συστημικά ΜΜΕ, το εκπαιδευτικό κίνημα στέκεται όρθιο και επί πέντε ολόκληρα χρόνια ακυρώνει τα σχέδιά τους για την κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, τη διάλυση του δημόσιου δωρεάν σχολείου.

Η δήλωση Μητσοτάκη με τις απειλές για απόλυση όσων εκπαιδευτικών αρνούνται «επί της αρχής» την αξιολόγηση αποτελεί αντιδημοκρατική εκτροπή που επιχειρεί να τρομοκρατήσει τους εκπαιδευτικούς. Διότι η φράση «επί της αρχής» παραπέμπει στο φρόνημα

και όχι σε πράξεις και το φρόνημα εδώ και 51 συναπτά έτη δε διώκεται σε αυτή τη χώρα. Από τη στιγμή που θα αρχίσει να διώκεται θα έχουμε, έστω και σιωπηλά, αλλάξει πολίτευμα. Διότι η συμμετοχή σε νόμιμα κηρυγμένη απεργία δεν αποτελεί αδίκημα ούτε μπορεί να κριθεί η νομιμότητα αυτής σε αναρμόδια πειθαρχικά συμβούλια. Είναι βαθιά γελασμένοι όσοι νομίζουν ότι θα επιβάλουν νέο «ιδιώνυμο» εν έτει 2025 με βάση τις απόψεις και τις πεποιθήσεις επάνω σε εκπαιδευτικά και κοινωνικά ζητήματα, για τα οποία υπάρχει εκ των πραγμάτων διαπάλη ιδεών.

Οι απειλές για «απολύσεις» καμία δυνατότητα πρακτικής εφαρμογής δεν έχουν εάν δεν νομοθετηθεί νέος νόμος, ο οποίος προφανώς θα είναι αντισυνταγματικός, αφού θα πρέπει να παραβιάζει το δικαίωμα στην απεργία. Όπως επιβεβαιώνουν και τα φερέφωνα του Υπουργείου που βγήκαν εντός 48 ωρών να δημοσιεύσουν «διαρροές», χωρίς νέο νομοθετικό πλαίσιο, υπάρχει μόνο το περίφημο άρθρο 56 το οποίο δεν προβλέπει τέτοιες ποινές ακόμα και στην ακραία αντιδημοκρατική περίπτωση που η συμμετοχή στην απεργία-αποχή αγνοηθεί από κάποιο πειθαρχικό συμβούλιο. Άρα, καμία συζήτηση περί απολύσεων δεν έχει έρεισμα ούτε νόημα αυτή τη στιγμή.

Οι δηλώσεις αυτές συνιστούν ξεκάθαρη επίθεση στους εκπαιδευτικούς και αποκαλύπτουν τις πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης: την επιβολή ενός αυταρχικού και τιμωρητικού μηχανισμού, μακριά από τις ανάγκες του σχολείου και της κοινωνίας. Η κυβέρνηση προσπαθεί για ακόμα μια φορά να εξαπατήσει την κοινωνία, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς εμφανίζοντας μια επίπλαστη «εικονική πραγματικότητα» για την κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία. Επιδιώκει να κρύψει τα τεράστια και εκρηκτικά προβλήματα που έχει δημιουργήσει η πολιτική που εφαρμόζει, να υποβαθμίσει την πραγματική κατάσταση και τα προβλήματα που βιώνουμε οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία.

Την ίδια στιγμή ο πρωθυπουργός πρόβαλε την πολυτυπία, δηλαδή την κατηγοριοποίηση των σχολείων και τα Ωνάσεια σχολεία ως θετική εξέλιξη και ως μια ευκαιρία, ένα «ασανσέρ» όπως το χαρακτήρισε κοινωνικής κινητικότητας για τα παιδιά που θα «εργαστούν» και θα «προσπαθήσουν». Η μεγάλη πλειοψηφία των παιδιών σχεδιάζεται να καταδικαστεί στην όλο και πιο υποβαθμισμένη πραγματικότητα του δημόσιου σχολείου με τα 25ρια τμήματα, τα ταβάνια που θα πέφτουν, τις ανύπαρκτες υποδομές, το ελλιπές, κακοπληρωμένο και υπόδουλο εκπαιδευτικό προσωπικό. Τα υπόλοιπα περί μείωσης της ύλης κάθε άλλο παρά επιβεβαιώνονται από τα νέα προγράμματα σπουδών του ΙΕΠ.

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι

Οι εκπαιδευτικοί δίνουμε ένα μεγάλο αγώνα για να μην περάσει η κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών, για τη διατήρηση της παιδαγωγικής μας υπόστασης. Αυτός ο αγώνας έχει «αποκαλύψει» τα σχέδιά της κυβέρνησης, που στρέφονται ενάντια στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

Οι εκπαιδευτικοί δεν έχουμε υποπέσει σε κανένα πειθαρχικό παράπτωμα, ούτε αρνούμαστε κάποιο υπηρεσιακό καθήκον, αλλά συμμετέχουμε στις συλλογικές αποφάσεις της Ομοσπονδίας και ασκούμε το απεργιακό μας δικαίωμα.

Τη θέση μας στο δημόσιο σχολείο δεν μας τη χάρισε κανείς, την κερδίσαμε με σπουδές και κόπους ετών και την κερδίζουμε κάθε μέρα που δίνουμε και την ψυχή μας για τα παιδιά. Οι εκπαιδευτικοί ήμασταν, είμαστε και θα είμαστε στο χώρο που αγαπάμε στα σχολεία μας. Οι πρωθυπουργοί και οι υπουργοί Παιδείας έρχονται και παρέρχονται, οι εκπαιδευτικοί είμαστε σταθερά στη θέση μας υπερασπίζοντας έμπρακτα το δικαίωμα όλων των παιδιών στη μόρφωση

Συνεχίζουμε τον αγώνα συσπειρωμένοι στις αποφάσεις του κλάδου για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου, για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά των εκπαιδευτικών!

Η ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ Ο ΑΥΤΑΡΧΙΣΜΟΣ ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ

Παρατήρηση: Η απόφαση πάρθηκε κατά πλειοψηφία 6 ΥΠΕΡ-3 ΛΕΥΚΑ».

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις
Ετικέτες