ΛΑΡΙΣΑΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ

Ακόμη περιμένουν τα λεφτά τους πλήθος καταναλωτών από το Λαρισινό e-shop – Έβγαλε σύσταση και ο Συνήγορος του Καταναλωτή

Διαστάσεις χιονοστιβάδας λαμβάνουν καθημερινά στα μέσα ενημέρωσης οι καταγγελίες κατά του Λαρισινού e-shop perishop.gr, το οποίο ως γνωστό δέχθηκε βαρύ πρόστιμο από το υπουργείο Ανάπτυξης αλλά και «λουκέτο» στη λειτουργία του, για σωρεία παραβάσεων, με κυριότερη το γεγονός πως εισέπραττε χρήματα αλλά δεν παρέδιδε προϊόντα!

Ήταν Τρίτη 2 Απριλίου το υπουργείο Ανάπτυξης ανακοίνωσε την επιβολή προστίμου ύψους 120.000 στο perishop.gr και την εταιρεία που το λειτουργεί (την «Αθανάσιος Πεφάνης και Σία Ο.Ε.») για παραβάσεις της νομοθεσίας περί προστασίας των καταναλωτών. Το πρόστιμο, που συνοδεύτηκε από την εντολή να διακοπεί η πρόσβαση προς το συγκεκριμένο site επιβλήθηκε διότι διαπιστώθηκαν:

– Μη παράδοση των παραγγελιών προϊόντων στον συμφωνημένο χρόνο παράδοσης και η μη ενημέρωση των καταναλωτών σχετικά με τον οριστικό χρόνο εκτέλεσης της παραγγελίας μετά την παρέλευση της προθεσμίας.

– Μη επιστροφή των χρημάτων που κατέβαλαν οι καταναλωτές για την αγορά των αγαθών τα οποία ουδέποτε παρέλαβαν μετά από καταγγελία της σύμβαση και την ακύρωση της παραγγελίας.

– Παραπλάνηση των καταναλωτών σχετικά με τη διαθεσιμότητα των αγαθών ενώ στην πραγματικότητα η επιχείρηση δεν ήταν σε θέση να εκτελέσει τις παραγγελίες.

– Δυσχερής έως αδύνατη επικοινωνία με την επιχείρηση.

ΜΕΤΑ ΤΟ ΠΡΟΣΤΙΜΟ, ΑΝΟΙΞΕ ΔΥΟ ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ E-SHOPS

Απτόητη η εταιρεία όμως, άνοιξε νέο e-shop λίγες μόλις ώρες μετά τη δημοσιοποίηση του προστίμου, στη διεύθυνση peristore.gr το οποίο έπαψε να λειτουργεί, για ανοίξει στη συνέχεια και τρίτο με την επωνυμία peristores.gr το οποίο δέχεται κανονικά… παραγγελίες. Όπως  δε, τονίζουν καταγγέλλοντες, το φυσικό κατάστημα στη Λάρισα έχει κατεβάσει ρολά!

«ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΑΝΕΛΕΗΤΟ ΠΟΛΕΜΟ» ΛΕΕΙ Η ΚΑΤΑΓΓΕΛΟΜΕΝΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ

Η ίδια η εταιρεία μέσα από σελίδα της στο facebook έδωσε στις 9 Απριλίου απάντηση στη σωρεία των καταγγελιών μιλώντας για… «ανελέητο πόλεμο» που δέχεται από «διάφορα κέντρα», ενώ ζητά… κατανόηση χωρίς ωστόσο να δεσμεύεται ξεκάθαρα για το πώς θα διευθετήσει όλες τις εκκρεμείς παραγγελίες, παρά μόνον ότι θα… «ενημερώσει για την εξέλιξή τους».

Διαβάστε την ανάρτηση της εταιρείας: «Σχετικά με τις εκκρεμείς σας παραγγελίες μπορείτε να αποστέλλετε e-mail στο perishopgr@gmail.com για να ενημερωθείτε σχετικά με την εξέλιξη τους.

Βασικό μας μέλημα μέσα στον ανελέητο πόλεμο που δεχόμαστε από διάφορα κέντρα, είναι η εξυπηρέτηση όλων όσων μας τίμησαν, πραγματοποιώντας τις αγορές τους. Ζητούμε συγγνώμη για την ταλαιπωρία και σας ευχαριστούμε για την κατανόηση!»

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ

Για την υπόθεση δημοσιοποίησε την περασμένη Τετάρτη, 17 Απριλίου, έγγραφη σύσταση και ο Συνήγορος του Καταναλωτή τονίζοντας τα εξής: Η αναφερόμενη εταιρεία, με την επωνυμία “ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΕΡΗΦΑΝΗΣ ΚΑΙ ΣΙΑ Ο.Ε.” ελέγχεται για τις παραπλανητικές πρακτικές: (α) της χορήγησης εσφαλμένων, σχετικά με τη διαθεσιμότητα των προϊόντων, πληροφοριών και (β) της πρόσκλησης για αγορά προϊόντων σε καθορισμένη τιμή και, εν συνέχεια, της συστηματικής άρνησης παράδοσής τους σε εύλογο χρόνο (περ. στ’ του άρθρου 9στ του ν.2251/1994.

Τα προβλήματα των καταναλωτών λόγω της μη εκτέλεσης των παραγγελιών τους, εντοπίζονται, κατά πρώτον, στη μη παράδοση των παραγγελθέντων αγαθών εντός του συμφωνημένου, κατά περίπτωση, χρόνου, αλλά και στις παρελκυστικές πρακτικές της εταιρείας, η οποία μετέθετε διαρκώς τον χρόνο παράδοσης σε μελλοντικές ημερομηνίες, χωρίς ωστόσο, να τηρεί τις δεσμεύσεις της απέναντι στους καταναλωτές.

Κατά δεύτερον, εφόσον τα αγαθά τελικώς δεν παραδίδονταν, γεγονός που συνιστά υπαίτια μη εκπλήρωση των συμβάσεων, τα προβλήματα εντοπίζονται στη μη ικανοποίηση πλην εξαιρέσεων αιτημάτων των καταναλωτών για την επιστροφή των χρηματικών ποσών που είχαν προκαταβάλει ταυτόχρονα με τις παραγγελίες τους προς ολοσχερή εξόφληση του τιμήματος των αγαθών, κατά πάγια πολιτικής της εταιρείας στις ηλεκτρονικές παραγγελίες.

Υπογραμμίζεται ότι η εταιρεία εφάρμοσε παρελκυστικές τακτικές, διαβεβαιώνοντας τους καταναλωτές για την επιστροφή των χρημάτων τους σε σύντομο χρόνο αλλά χωρίς, εν τέλει, να υλοποιεί αυτές τις διαβεβαιώσεις της, ενώ από κάποιο χρονικό σημείο και έπειτα διεκόπη κάθε επικοινωνία της με τους καταναλωτές που ζητούσαν, χωρίς αποτέλεσμα, πληροφόρηση σχετικά με την εξέλιξη των συναλλαγών τους.

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή, λαμβάνοντας υπόψη τον πρωτοφανή αριθμό αναφορών που έχουν υποβληθεί στην Αρχή και δεν έχουν διευθετηθεί, επιβαλλομένης δε και της ανάγκης αποτελεσματικής προστασίας του καταναλωτικού κοινού από τις παράνομες και αθέμιτες πρακτικές της εταιρείας:

Ι) Απευθύνει σύσταση προς την ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΟΜΕΝΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ με την επωνυμία “ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΕΡΗΦΑΝΗΣ ΚΑΙ ΣΙΑ Ο.Ε.”, όπως νόμιμα εκπροσωπείται να συμμορφωθεί με το  περιεχόμενο της παρούσας, να σταματήσει την παραπλάνηση των καταναλωτών περί διαθεσιμότητας των προϊόντων που προβάλλει προς πώληση και να επιστρέψει ΑΜΕΣΑ στους καταναλωτές όλα τα καταβληθέντα σε αυτή χρηματικά ποσά εφόσον αδυνατεί να παραδώσει τα παραγγελθέντα προϊόντα.

ΙΙ) Καλεί την ΕΤΑΙΡΕΙΑ να του γνωστοποιήσει εγγράφως εντός δέκα (10) ημερών, εάν αποδέχεται τα διαλαμβανόμενα στην παρούσα έγγραφη σύσταση και την παραχρήμα επιστροφή όλων των χρηματικών ποσών που έχει λάβει από το συναλλαχθέν καταναλωτικό κοινό στο οποίο δεν παρέδωσε τα παραγγελθέντα προϊόντα, αλλά και τον τρόπο και το χρονοδιάγραμμα επιστροφής στον κάθε καταναλωτή του χρηματικού ποσού που έχει λάβει από τον καθένα.

ΙΙΙ) Αποφασίζει ότι σε περίπτωση που η ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΟΜΕΝΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ δεν αποδεχθεί τα διαλαμβανόμενα στην παρούσα έγγραφη σύσταση, τότε η παρούσα σύσταση θα δημοσιοποιηθεί σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 4 παρ.5 Ν.3297/2004 (ΦΕΚ 259 Α’).”

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις
Ετικέτες