ΛΑΡΙΣΑΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ

Κάντο στη Λάρισα όπως στην Αμερική! Ο Καθηγητής Δ. Κουρέτας πήγε βόλτα στο μπακάλικο της γειτονιάς και εμπνεύστηκε δίνοντας ιδέες

Μια βραδινή βόλτα στο μπακάλικο της γειτονιάς του στη Λάρισα ήταν αρκετή για να κάνει τον Καθηγητή Δημήτρη Κουρέτα να εμπνευστεί για να μοιραστεί με τον κόσμο τις ιδέες του σχετικά με τα μπακάλικα και πως αυτά θα επιβιώσουν έναντι των μεγάλων σούπερ μάρκετ.

Δείτε την ανάλυσή του:

Χθες βράδυ γύρισα κατά τις 9 το βράδυ Λάρισα από Θεσσαλονίκη και είδα ότι λείπανε κάποια εφόδια μιας και σήμερα θα πήγαινα μια μεγάλη απόσταση γύρω στα 100 χιλιόμετρα. Πήγα σε ένα μπακάλικο στη γειτονιά από τα λίγα που υπάρχουν πια και μάλιστα παραμένουν ανοιχτά μέχρι τις 10 το βράδυ. Σήμερα μετά το ποδήλατο άραξα και εψαχνα διάφορα για τα τοπικά μπακάλικα γιατί αξίζει να υπάρχουν.

Παρά το γεγονός ότι τα μικρά παντοπωλεία δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τις αλυσίδες στις τιμές και στην ποικιλία επιλογών, πολλοί επιτυγχάνουν με τα παρασκευασμένα τρόφιμα, τα εξειδικευμένα προϊόντα και την καλή εξυπηρέτηση, που παρέχουν στους πελάτες τους. Παράδειγμα αποτελεί το Woodlake Market, στο Kohler του Wisconsin, επιχείρηση, η οποία βλέπει ένα σταθερό ρεύμα μεσημεριανών πελατών να προσέρχονται για τα συσκευασμένα τρόφιμα, τις σούπες και τις σαλάτες, που προσφέρει το κατάστημα.

Επίσης, η αγορά κρεάτων, Ski, στο κοντινό Stevens Point, προσελκύει πελάτες με το κορυφαίο βόειο κρέας και τις μπριζόλες, που διανύουν αρκετές εβδομάδες ωρίμανσης στο ειδικό ωριμαντήριο.

OI AΝΑΛΟΓΙΕΣ ΜΕΤΑΞΥ ΜΙΚΡΩΝ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΩΝ

Τα μικρά ανεξάρτητα supermarket αντιπροσωπεύουν μόλις το 0,2% των πωλήσεων της βιομηχανίας λιανικών πωλήσεων, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της Υπηρεσίας Οικονομικών Ερευνών του Υπουργείου Γεωργίας των ΗΠΑ. Οι παραδοσιακές μορφές supermarket, όπως η Kroger και η Safeway, αντιπροσωπεύουν το 65% των πωλήσεων του κλάδου. Καθώς ο ανταγωνισμός μεταξύ των αλυσίδων αυξάνεται, οι μικροί παίκτες έχουν την ευκαιρία να αναπροσδιορίσουν τις προτεραιότητές τους, αυξάνοντας τις ιδιωτικές ετικέτες και υιοθετώντας μέτρα, που οι μεγάλοι λιανέμποροι χρησιμοποιούν. Χωρίς το επενδυτικό κεφάλαιο για να αναβαθμίσουν τα καταστήματά τους και τις επιλογές τους, πολλοί ανεξάρτητοι παίκτες κινδυνεύουν να καταστούν άνευ αντικειμένου. Έναςμικρός  παντοπώλης, που παρουσιάστηκε από το Rochester Democrat & Chronicle, δήλωσε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ότι εάν οι καταναλωτές δεν στηρίξουν το κατάστημά του, θα κλείσει. Είπε μάλιστα ότι η επιχείρησήτου παρου σίασε μια αύξηση δραστηριοτήτων τελευταία, ικανή να κρατήσει το κατάστημα ανοιχτό προσωρινά, ωστόσο θα πρέπει να στηριχθεί σε νέουςπελάτες, προκειμένου να παραμείνει ζωντανή.

Για να επιβιώσουν του αυξανόμενου ανταγωνισμού, ο οποίος τώρα περιλαμβάνει και τους discounters, oι επιχειρηματίες πρέπει να δώσουν στους αγοραστές έναν ακλόνητο λόγο για να επισκεφθούν το κατάστημά τους, εξάπτοντας το ενδιαφέρον των καταναλωτών να ενισχύσουν την τοπική αγορά, σε συνδυασμό με τη στήριξη του μικρού επιχειρηματία.

Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΝΤΟΠΙΟΤΗΤΑΣ

Για το σκοπό αυτό, τα μικρά παντοπωλεία πρέπει να χρησιμοποιούν τις τοπικές διασυνδέσεις με τους προμηθευτές τους, για να αποθεματοποιούν προϊόντα, που θέλουν οι πελάτες τους και ενδεχομένως οι μεγάλοι δεν έχουν.

Οι επιτυχημένοι ανεξάρτητοι είναι συχνά γνωστοί για ένα ή δύο προϊόντα, είτε πρόκειται για μπριζόλες A-plus, είτε για μια μεγάλη ποικιλία τοπικών προϊόντων.

Πολλοί επιτυχημένοι ανεξάρτητοι παίκτες προσφέρουν ένα signature προϊόν. Για παράδειγμα, το Dave’s Supermarket, στο Fairfield του Illinois, προσελκύει πολλούς πελάτες, προσφέροντας πρωινό με ντόνατς και παγωμένο καφέ, ενώ ο Jungle Jim, ένα υβριδικό club – παντοπωλείο στο νότιο Οhio, προσφέρει ευρεία γκάμα από διεθνή προϊόντα, μπύρα και κρασί.

Τα παραδοσιακά καταστήματα είναι αρκετά καλά τοποθετημένα σε αυτό το περιβάλλον. Έτσι, ενώ οι αλυσίδες ασχολούνται με την τιμή και την ποικιλία, αυτά τα είδη διατροφής είναι σε θέση να επιδείξουν μια βαθιά δέσμευση σε αξίες, όπως το τοπικό προϊόν, βιολογικής προέλευσης, καθώς και μια συλλογή εξειδικευμένων προϊόντων, που οι μεγαλύτεροι retailers συχνά παραβλέπουν.

Η Natural Food Merchandiser αναφέρει ότι σχεδόν τα τρία τέταρτα των καταστημάτων φυσικών προϊόντων είδαν αύξηση των πωλήσεών τους πέρυσι.

Τα μικρά παντοπωλεία έχουν την ευκαιρία να επωφεληθούν από την ποιότητα και τη διαφοροποίηση της ποικιλίας τους.

Στην Ελλάδα δεν έχουμε τέτοια μπακάλικα.

Δίνω ιδέες …..

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις
Ετικέτες