ΘΕΣΣΑΛΙΑ

Βόλος – Σποράδες: Εισιτήρια από χρυσάφι – Με πόσα χρήματα θα ταξιδέψει μία οικογένεια

Το σοβαρό θέμα της αύξησης των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων που έχει προκαλέσει η άνοδος του λειτουργικού κόστους των πλοίων και των εταιρειών, εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης, προκαλεί «πονοκέφαλο» σε τουριστικούς πράκτορες, ξενοδόχους και στην ίδια την Κυβέρνηση.

Οι αυξήσεις “φωτιά” στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια έχουν επισημανθεί από κάθε πλευρά ως ένα ζήτημα ιδιαιτέρως κρίσιμο, το οποίο όχι μόνον επηρεάζει σημαντικά τη ζωή των ίδιων των κατοίκων των νησιών, αλλά δεν αποκλείεται να φέρει συνέπειες και στην επισκεψιμότητα στο πεδίο του τουρισμού.Πόσα θα χρειαστεί μία οικογένεια για το δρομολόγιο Βόλος – Σκιάθος – Βόλος

Η Σκιάθος αποτελεί παραδοσιακά έναν όμορφο και κοντινό προορισμό για μία οικογένεια από τον Βόλο. Λόγω της εγγύτητας με το λιμάνι του Βόλου θεωρείται ένας οικονομικός προορισμός. Φέτος όμως, τα πράγματα δε φαίνονται καθόλου έτσι.

Το TheNewspaper.gr αναζήτησε το κόστος για τη μετακίνηση μίας τετραμελούς οικογένειας (2 ενήλικες και 2 παιδιά) από το λιμάνι του Βόλου προς το λιμάνι της Σκιάθου και αντιστρόφως, μαζί με ένα ΙΧ αυτοκίνητο.

Επιλέγοντας τον φθηνότερο και τον ακριβότερο ναύλο με τα πλοία “ΠΡΩΤΕΥΣ” της ΑΝΕΣ και ” SPORADES STAR” της SeaJets, το κόστος μετακίνησης εκτινάσσεται στα 314,30 ευρώ, ενώ αντίστοιχα για τη Σκόπελο στα 376,00 ευρώ!

Μέτρα ζήτησε ο ΣΕΕΝ

Υπενθυμίζεται πως ο ΣΕΕΝ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας) προσφάτως είχε καταθέσει υπόμνημα προς το Υπουργείο Ναυτιλίας, επισημαίνοντας μεταξύ άλλων πως, “η αυξανόμενη οικονομική απειλή που προκαλείται από τη συνεχή άνοδο της τιμής του ναυτιλιακού καυσίμου, πρέπει να αντιμετωπισθεί άμεσα και αποφασιστικά ώστε να αποτραπεί η δημιουργία θέματος βιωσιμότητας των ακτοπλοϊκών εταιρειών και η εμφάνιση δυσχερειών στην εξυπηρέτηση της νησιωτικής Ελλάδος που θα επιφέρει προσκόμματα στην οικονομική και τουριστική ανάπτυξη των νησιών”.

Συγκεκριμένα, ο ΣΕΕΝ κατέθεσε επτά συγκεκριμένες προτάσεις για την προσωρινή στήριξη του κλάδου. Αυτές έχουν ως εξής: “Τα μέτρα αφορούν στη επιβολή ενός είδους πλαφόν στις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων στη βάση της μέσης τιμής του προηγούμενου Δεκεμβρίου, την προσωρινή μείωση του ΦΠΑ στα επίπεδα του 6% και την επιστροφή του στο 13% εάν οι τιμές των καυσίμων πέσουν στα επίπεδα του Δεκεμβρίου, την επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών όπως είχε γίνει κατά την διάρκεια  της πανδημίας, την προκήρυξη επιπλέον γραμμών δημόσιας υπηρεσίας όπως έγινε κατά την περίοδο της πανδημίας, την αύξηση των μισθωμάτων για τις υφιστάμενες άγονες γραμμές μονοετούς διάρκειας κατά 30% τουλάχιστον, την προσωρινή αναστολή των υποχρεωτικών εκπτώσεων που υλοποιούν σε διάφορες κατηγορίες επιβατών οι ακτοπλοϊκές εταιρείες , την ενίσχυση της ρευστότητας με τη άμεση καταβολή του μεγαλύτερου μέρους των 42 εκατ. ευρώ που οφείλει το Υπουργείο στις ακτοπλοϊκές εταιρείες για δρομολόγια αγόνων γραμμών που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί”.

Φόβος για συνέπειες στη νησιωτική οικονομία

Επιπλέον, ενδιαφέρον παρουσιάζει το περιεχόμενο της ανακοίνωσης του ΣΕΕΝ σχετικά με τη μελέτη που ανακοίνωσε το Ίδρυμα Οικονομικών & Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) με τίτλο “Επίδραση της δέσμης προτάσεων Fit for 55 στην επιβατηγό ναυτιλία και τη νησιωτική οικονομία της Ελλάδος, που παρουσιάστηκε στην ημερίδα που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας με θέμα “Μετάβαση στην ”πράσινη” ακτοπλοΐα”, την Πέμπτη 14 Απριλίου 2022. Η ενημέρωση έχει ως εξής: “Ο σκοπός της μελέτης περιλαμβάνει την εκτίμηση των επιδράσεων της δέσμης προτάσεων “Fit for 55” στη λειτουργία της εγχώριας επιβατηγού ναυτιλίας και κατά επέκταση στα οικονομικά μεγέθη των νησιωτικών περιοχών της χώρας. Ειδικότερα, στη μελέτη αναδεικνύονται οι προτεινόμενες ρυθμιστικές αλλαγές και οι μεταβολές που θα επιφέρουν στον τρόπο λειτουργίας της επιβατηγού ναυτιλίας, προσδιορίζονται οι επιδράσεις τους στο κόστος λειτουργίας, τις τιμές των εισιτηρίων, τη μεταφορική κίνηση και την οικονομική συμβολή του κλάδου και εξετάζονται οι διαθέσιμες επιλογές για μετριασμό αυτών των επιπτώσεων.

Όπως προκύπτει από τη μελέτη, η υλοποίηση των προτεινόμενων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή πολιτικών για το κλίμα (δέσμη μέτρων Fit for 55) εκτιμάται ότι μπορεί να οδήγησε σε αυξημένο κόστος λειτουργίας της εγχώριας ακτοπλοΐας κατά €207 εκατ. το 2026 (σε σύγκριση με σενάριο μη εφαρμογής των μέτρων), εάν δεν ληφθούν κατάλληλα μέτρα προσαρμογής. Αυτή η επιβάρυνση μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση των τιμών των εισιτηρίων κατά περίπου 30% και μείωση της ακτοπλοϊκής κίνησης κατά 28% το ίδιο έτος. Η μειωμένη δραστηριότητα του κλάδου και ο χαμηλότερος αριθμός επισκεπτών στα νησιά της χώρας μπορεί να επιφέρει μείωση του ΑΕΠ κατά περισσότερο από €900 εκατ. το 2026, ενώ σε όρους απασχόλησης η απώλεια των θέσεων εργασίας εκτιμάται σε 29 χιλ. θέσεις εργασίας στο σύνολο της ελληνικής οικονομίας (νησιωτικές περιοχές και ηπειρωτική χώρα)”.

Πηγή: thenewspaper.gr

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις
Ετικέτες