ΘΕΣΣΑΛΙΑ

Ο Βόλος αλλάζει – Ποιοι δρόμοι πεζοδρομούνται και ποιοι μετατρέπονται σε «κήπους»

Ο Βόλος αλλάζει. Με αυτό το σύνθημα η δημοτική αρχή του Αχιλλέα Μπέου σχεδιάζει μία πόλη σύγχρονη, ευρωπαϊκή, δυναμική, επενδύοντας στην ποιότητα ζωής των πολιτών. Με ένα νέο πακέτο αναπλάσεων στο κέντρο του Βόλου, εγκρίθηκε ομόφωνα η μελέτη για την αναδημιουργία μέρους του κεντρικού ιστού της πόλης.

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 3,8 εκατομμύρια ευρώ, ενώ τις επόμενες ημέρες θα γίνει επισήμως η προκήρηξη ανοιχτού δημόσιου διαγωνισμού για την επιλογή αναδόχου.

Οι αλλαγές

Πρόκειται για σημαντικές αναπλάσεις:

-Των πεζοδρομημένων τμημάτων της οδού Ερμού από την οδό Μακρυνίτσης έως την οδό Ελ. Βενιζέλου, της οδού Κουταρέλια από Ερμού έως Δημητριάδος, της οδού Μεταμορφώσεως από την οδό Δημητριάδος έως την οδό Πλάτωνος.
-Του κοινόχρηστου χώρου μπροστά από το Δημοτικό Ωδείο και την Κεντρική Βιβλιοθήκη, μεταξύ 54ου Συντάγματος, Αθ. Διάκου και Δημητριάδος.
-Της οδού ήπιας κυκλοφορίας Παύλου Μελά μεταξύ των οδών Δημητριάδος και 28ης Οκτωβρίου.
Σύμφωνα με τις προτεινόμενες παρεμβάσεις Ερμού και η Μεταμορφώσεως θα μετατραπούν σε «δρόμους – κήπους» που ενσωματώνονται στους υπάρχοντες, θα είναι ευέλικτοι, προσβάσιμοι, θα σέβονται την υπάρχουσα φύτευση και θα προσφέρουν νέους πράσινους χώρους με αστικό εξοπλισμό που «παίζει» με τις λωρίδες, παίρνει διαφορετικές μορφές και διαθέτει αισθητική συνοχή.

Τα υλικά όπως το βοτσαλωτό και οι πλάκες Πηλίου επιλέγονται με σκοπό την ευκολία εφαρμογής και την ευελιξία της κίνησης.

Για τη διαμόρφωση της οδού Παύλου Μελά σε ήπιας κυκλοφορίας, από την Ερμού έως την 28ης Οκτωβρίου, το οδόστρωμα είναι συνεπίπεδο με τα πεζοδρόμια και μειώνεται το καθαρό πλάτος του στα 3,50 μέτρα με σκοπό τη μείωση της ταχύτητας, τη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων για τη διευκόλυνση της κίνησης των πεζών και τη φύτευση νέων δέντρων. Δημιουργείται μία ζώνη φύτευσης με νέα δέντρα (όπως μανόλιες) από την πλευρά των καταστημάτων όπου το πεζοδρόμιο έχει μεγαλύτερο πλάτος. Κατά μήκος της κίνησης των πεζών και στο όριο του κρασπέδου τοποθετούνται μεταλλικά προστατευτικά κολονάκια χρώματος γκρι (ιδίου με αυτό των ιστών), σύμφωνα με τα σχέδια της μελέτης.

Στο τμήμα της Π. Μελά από Δημητριάδος έως Ερμού το οδόστρωμα είναι 5 μέτρα διότι διατηρείται η πιάτσα ταξί και διαχωρίζεται από τα πεζοδρόμια με κράσπεδο 15εκ. ύψους. Το νέο οδόστρωμα είναι από κυβόλιθο φυσικών λίθων και τα πεζοδρόμια από τσιμεντόπλακες τύπου γρανίτη, με επιμελές αρμολόγημα που δεν θα επιβαρύνει τη βάδιση και την κύλιση του αναπηρικού αμαξιδίου.

Η διαπλάτυνση σε όλο το μήκος του πεζοδρομίου εξασφαλίζει ελεύθερη ζώνη όδευσης πεζών με απαραίτητο ελάχιστο πλάτος 1,50 μ. (μη συνυπολογιζόμενου του κρασπέδου) για την ασφαλή και ανεμπόδιστη κυκλοφορία κάθε κατηγορίας χρηστών. Οποιοδήποτε στοιχείο εξυπηρέτησης (λάκκοι δένδρων, παρτέρια), αστικού εξοπλισμού (κάδοι απορριμμάτων, κάλαθοι αχρήστων, επίστυλα φωτιστικά κ.ά.), θα τοποθετούνται εκτός της ελεύθερης ζώνης όδευσης πεζών. Το ελεύθερο ύψος όδευσης θα είναι 2,25 μ.

Η αξονική κλίση του πεζοδρομίου και το πεζοδρόμων κατά τη διεύθυνση της ελεύθερης ζώνης όδευσης πεζών δεν θα υπερβαίνει το 12%. Η εγκάρσια κλίση πεζοδρομίου, κατά την κάθετο διεύθυνση προς τη διεύθυνση της ελεύθερης ζώνης όδευσης πεζών δεν θα υπερβαίνει το 4%, µε επιθυμητή κλίση το 2%.
Για την κάλυψη των υψομετρικών διαφορών θα κατασκευαστούν κεκλιμένα επίπεδα (ράμπες) στις απολήξεις των πεζοδρομίων τα οποία θα είναι συνεχή, χωρίς αναβαθμό στην απόληξη, με κλίση μέχρι 5% έως και 8% όπου απαιτείται. Στο σημείο συνάντησης του κρασπέδου της ράμπας και του οδοστρώματος δεν θα πρέπει να δημιουργείται έστω και ελάχιστη υψομετρική διαφορά.

Για την ασφαλή διακίνηση των ατόμων με προβλήματα όρασης, θα κατασκευαστεί οδηγός όδευσης τυφλών, από τετράγωνες αντιολισθηρές πλάκες, πλευράς 0,40 μ. κίτρινου χρώματος, εντός της ελεύθερης ζώνης όδευσης πεζών και σε απόσταση 0,40 μ. κατ’ ελάχιστον από τη ρυμοτομική γραμμή ή προεξοχή κτιρίου σε ύψος μικρότερο των 2,20 μ., σύμφωνα με τις προαναφερθείσες προδιαγραφές.
Προτείνεται η φύτευση νέων δέντρων κατά μήκος όλης της παρέμβασης, στα σημεία που υποδεικνύονται στα σχέδια της μελέτης.

Κατά μήκος της οδού Π. Μελά δεν θα επιτρέπεται η στάθμευση, λόγω έλλειψης χώρου, εκτός από την πιάτσα ταξί.
Με βάση τα παραπάνω, οι προτεινόμενες παρεμβάσεις θα βελτιώσουν σημαντικά την προσβασιμότητα της κεντρικής αυτής περιοχής της πόλης του Βόλου, και η κίνηση των πεζών και ΑμεΑ θα γίνεται απρόσκοπτα.

Πηγή: thenewspaper.gr

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις
Ετικέτες