ΕΙΚΟΝΕΣΛΑΡΙΣΑ

Αυτά είναι τα μονοπάτια που πρέπει οπωσδήποτε να εξερευνήσετε – Μαγική λαρισινή φύση (φωτο)

Μονοπάτια για πεζοπορία στην περιοχή της Λάρισας που γοητεύουν. Απίστευτη φυσική ομορφιά που πολλοί Λαρισαίοι δεν έχουν γευτεί ακόμη.

Αυτή είναι η ευκαιρία να τα γνωρίσετε για να εκτιμήσετε ακόμη περισσότερο τον τόπο μας.

Μονοπάτι Σκλήθρου

Το μονοπάτι ξεκινάει από τον οικισμό του Σκλήθρου και διερχόμενο από την θέση Ισιώματα καταλήγει στη θέση Μεταλλείο στην ακτή Μύλος Γλυμένη, με συνολικό μήκος 5 χλμ.,εκτείνεται δε στο κοινοτικό δάσος Σκλήθρου.

Kατά μήκος του μονοπατιού δημιουργήθηκαν υποδομές ανάπαυσης και αναψυχής (τραπεζοπάγκοι, κιόσκια, παγκάκια, πέτρινες βρύσες) στις θέσεις «Άγιοι Ταξιάρχες» και «Προφήτης Ηλίας» για τους περιπατητές.Οι επισκέπτες μπορούν κατά τον περίπατο τους να απολαύσουν την χλωρίδα του Κισσάβου.

Πληροφορίες μονοπατιού Σκλήθρου

Μονοπάτι Σκλήθρο – Ισιώματα – Γλυμένη Μύλος

Χωριό Σκλήθρο

ΑΠΟΣΤΑΣΗ:

5 χιλιόμετρα

1 ώρα περίπου

Μονοπάτι Βελίκας Μελιβοίας

Η Βελίκα είναι ένα από τα ομορφότερα παραθαλάσσια θέρετρο του Νομού Λάρισας, που λούζετε, στα βαθιά γαλάζια νερά του Αιγαίου, μέσα σε περιβόλια από μηλιές, κερασιές, κάτω από το πράσινο δάσος του βουνού.

Περιοχή ιδανική για ήρεμες οικογενειακές διακοπές αλλά και για ζωηρές διασκεδάσεις και εξορμήσεις, όπως στον Κίσσαβο, στο Πολυδένδρι, στο Μαυροβούνι. Είναι συνέχεια του Αγιοκάμπου και Κάτω Σωτηρίτσας.

Το μονοπάτι περνάει μέσα από την καρδιά του ρέματος της Βελίκας, με υπέροχα τοπία με δάση από πλατάνια, καρυδιές, καστανιές και πυκνές φτέρες. Η διαδρομή είναι πολύ εύκολη ακόμη και για σχολικές εκδρομές.Υπάρχουν πολλά ξύλινα γεφυράκια και δεν μπαίνουμε μέσα στο νερό. Υπάρχουν σε πολλά σημεία της διαδρομής παγκάκια, ξύλινα τραπεζάκια και βρύση με νερό.

Το μονοπάτι ξεκινά σχεδόν από τη θάλασσα δίπλα από την πολυκατοικία των Ηλεκτρολόγων στην Βελίκα, σε χωματόδρομο έως την διασταύρωση αριστερά για την Αγία Τριάδα, απ’ όπου αρχίζει το μονοπάτι, μετά το κιόσκι.Περνάμε την διασταύρωση αριστερά προς την παλιά Σωτηρίτσα και φθάνουμε στις δύο βρύσες.

Πιο επάνω μία διασταύρωση αριστερά, οδηγεί και αυτή στην παλιά Σωτηρίτσα. Μετά από λίγο φθάνουμε σε μια ξύλινη γέφυρα και ένα μονοπάτι που οδηγεί σ’ ένα μικρό καταρράκτη με τη λιμνούλα που σχηματίζει και τους ωραίους γκριζοπράσινους λείους βράχους.

Σε λίγο βρίσκουμε μία βρύση με νερό και αμέσως μετά παγκάκια για ξεκούραση. Περνάμε την μεγάλη ξύλινη γέφυρα και ανηφορίζουμε για λίγο σε καλντερίμι έως έξω από το χωριό. Εκεί πάμε στο δρόμο αριστερά και πιο επάνω έχοντας το ρέμα αριστερά μας φθάνουμε στην άσφαλτο, στο κέντροτου χωριού Μελιβοία.

Πληροφορίες μονοπατιού Βελίκας – Μελιβοίας

Βελίκα – Μελιβοία 8 Χιλιόμετρα Μέσα σε ρέμα με πλατάνια

400 μέτρα

Ρέμα Βελίκας Κεντρικός δρόμος, οικήματα Ηλεκτρολόγων

2:30 ώρες

Μονοπάτι Αγίας Μεγαλόβρυσου

Παλιό μονοπάτι-καλντερίμι που διασχίζει πανέμορφο δάσος δίπλα σε ρέμα το οποίο συνέδεε στο παρελθόν την Αγιά με το Μεγαλόβρυσο. Υπάρχει σήμανση με τα περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά της διαδρομής και έχει εκδοθεί χάρτης. Πάνω ή δίπλα στο μονοπάτι υπάρχουν σημαντικά μεταβυζαντινά μνημεία όπως ο
Άγιος Νικόλαος Κερασάς, οι Δώδεκα Απόστολοι, η Αγία Τριάδα, η Μονή της Παναγίας κ.ά.

Το Μεγαλόβρυσο (παλιότερη ονομασία Νιβόλιανη = ουράνια πόλη στα σλαβικά) έχει ανακηρυχθεί παραδοσιακός οικισμός και τα σπίτια του (χτισμένα από ντόπιους και Ηπειρώτες μαστόρους) χαρακτηρίζονται από την ομοιομορφία ως προς το χρώμα τους.

Πληροφορίες μονοπατιού Αγιάς – Μεγαλόβρυσου

ΔΙΑΔΡΟΜΗ:

Αγιά – Μεγαλόβρυσο σε καλντερίμια και μονοπάτια.

450 μέτρα

Γέφυρα Αγιάς δίπλα από εκκλησία Αγ.Νικολάου

1 ώρα

Μονοπάτι κορυφή Κισσάβου

Από το χωριό Σπηλιά ακολουθώντας τις πινακίδες μετά από λίγα χιλιόμετρα άσφαλτο φτάνουμε στο καταφύγιο του Κισσάβου.

Λίγα μέτρα πάνω από το καταφύγιο υπάρχει βρύση με ποτίστρα. Από εδώ ξεκινάει το μονοπάτι για την κορυφή. Με νοτιοανατολική κατεύθυνση αρχικά κινούμαστε πάνω στα απομεινάρια του παλιού λιφτ που υπήρχε και στη συνέχεια σε γιδόστρατα. Ο προσανατολισμός μας είναι εύκολος αφού για στόχο έχουμε
το εγκαταλειμμένο κτίριο του ΟΤΕ στο τέρμα της πλαγιάς. Πρόβλημα με τον προσανατολισμό θα υπάρξει μόνο σε περίπτωση ομίχλης (πολύ συχνό φαινόμενο στην περιοχή).Τότε θα πρέπει να ακολουθούμε συνεχώς τα κόκκινα σημάδια στις πέτρες.

Το μονοπάτι καταλήγει σε χωματόδρομο κάτω από το κτίριο του ΟΤΕ και εμείς κατευθυνόμαστε στην αρχή της χαρακτηριστικής ράχης που οδηγεί στην κορυφή. Ακολουθώντας πια τη ράχη σε μισή ώρα καταλήγουμε στην κορυφή του βουνού με το υπόγειο εκκλησάκι του Πρ. Ηλία. – Καταγραφή διαδρομής: Δασκαλούδης
Θανάσης

Πληροφορίες μονοπατιού καταφύγιο – κορυφή Κισσάβου

Μονοπάτι 3 χιλιόμετρα από καταφύγιο έως κορυφή Προφήτης Ηλίας

500 μέτρα

Καταφύγιο Κισσάβου

1 ώρα και 30 λεπτά

Μονοπάτι Πολυδενδρίου

Δάσος του Πολυδενδρίου, όπου τα κυνηγητικά κτίσματα, και το εξωκλήσι Παναγιά.

Η διαδρομή ξεκινά δεξιά από τη γέφυρα του ρέματος της Μπουρμπουλήθρας που βρίσκεται στον παραλιακό δρόμο του Αγιοκάμπου, που πάει προς το λιμάνι. Προχωρούμε δυτικά στο δεξιό μέρος του ρέματος, σε άσφαλτο, έως τη γέφυρα του δρόμου Αγιοκάμπου Πολυδενδρίου. Περνάμε την άσφαλτο και εξακολουθούμε τώρα σε αγροτικό χωματόδρομο, έχοντας αριστερά μας το ρέμα με τα τρεχούμενα νερά και δεξιά, κτήματα με οπωροφόρα δένδρα και σποραδικές αγροικίες. Προχωρώντας φθάνουμε σ’ ένα σημείο, όπου πρέπει να περάσουμε το ρέμα μέσα από το νερό.Εξακολουθούμε τον χωματόδρομο, προσπερνάμε έναν δρόμο που κατηφορίζει δεξιά στο ρέμα και σε μικρό χρονικό διάστημα φθάνουμε σε μία διασταύρωση. Εκεί ένας δρόμος πάει δεξιά κάτω στο ρέμα και ο άλλος αριστερά. Το μονοπάτι αρχίζει ακριβώς επάνω αριστερά στην ανηφόρα πριν τη διασταύρωση, νότια μέσα σε πυκνή βλάστηση.

Μετά από ένα χρονικό διάστημα πορείας, συναντούμε έναν δασικό δρόμο, τον οποίο ακολουθούμε δεξιά. Στα 200 μ. αριστερά του δρόμου εξακολουθεί το μονοπάτι σε μία μικρή ανηφόρα. Σε δέκα λεπτά περίπου απ’ αυτό το σημείο και ενώ βρισκόμαστε σε ανατολική πορεία, βρίσκουμε ένα μικρό ρεματάκι, το περνάμε και πάμε αριστερά επάνω ανηφορίζοντας σε πυκνή βλάστηση. Εδώ χρειάζεται λίγο προσοχή διότι δεν υπάρχει καθαρό μονοπάτι. Είμαστε όμως ακριβώς κάτω από την εκκλησία, της Παναγιάς. Βόρεια της εκκλησίας υπάρχει ένας δασικός δρόμος απέναντι του οποίου εξακολουθεί το μονοπάτι για 1000 μ. έως την κορυφή Πρ. Ηλίας 380 μ., με εξαιρετική θέα προς τη Σκήτη και τη Βελίκα. Επιστρέφοντας, στην διασταύρωση πάμε αριστερά προς τα πρώην βασιλικά οικήματα, απ’ όπου ο δασικός δρόμος δεξιά, μας οδηγεί στην εκκλησία της Παναγιάς.

Πληροφορίες μονοπατιού Πολυδενδρίου

Μονοπάτι δάσους Πολυδενδρίου

ΑΦΕΤΗΡΙΑ:

Γέφυρα του ρέματος της Μπουρμπουλήθρας, στον παραλιακό δρόμο του Αγιοκάμπου.

Μονοπάτι της Σκήτης

Μια εξαιρετική Διαδρομή είναι αυτή που μας προσφέρει το μονοπάτι της Σκήτης. Ξεκινώντας από το χωριό της Σκήτης ανηφορίζουμε προς τον λόφο του προφήτη Ηλία όπου υπάρχει διαμορφωμένος χώρος αναψυχής και παιδική χαρά.

Στην συνέχεια οδεύοντας προς Ποταμιά διασχίζουμε τα χωράφια με τις καστανιές και καταλήγουμε στο Παρατηρητήριο του Δασαρχείου απολαμβάνοντας την πανοραμική θέα που μας προσφέρει. Κατηφορίζοντας παράλληλα με το ρέμα Μπουρμπουλήθρας συνεχίζουμε ώσπου να καταλήξουμε και πάλι στο χωριό της Σκήτης.

Πληροφορίες μονοπατιού Σκήτης

ΔΙΑΔΡΟΜΗ:

Μονοπάτι Σκήτη – Πρ. Ηλίας – Παρατηρητήριο δασαρχείου – Ρέμα Μπουρμπουλήθρας – Σκήτη

Χωριό Σκήτη

• Με πληροφορίες και φωτογραφίες από το larissa-beach.gr
Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις