ΛΑΡΙΣΑΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ

Ο γ.γ. του υπουργείου Παιδείας στη Λάρισα: “Η κατάσταση στα σχολεία της πόλης είναι πάρα πολύ καλή – Θέλουμε ένα σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία” (βίντεο)

“Προσπαθούμε να δώσουμε μια άλλη προοπτική στην είσοδο και την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων στα σχολεία μας, αλλά παράλληλα θέλουμε να φτιάξουμε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα αφουγκράζεται τις ανάγκες της κοινωνίας” ανέφερε στην συνέντευξη τύπου που παραχώρησε το μεσημέρι της Δευτέρας στα τοπικά ΜΜΕ ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας κ. Αλέξανδρος Κόπτσης, ο οποίος βρίσκεται σήμερα στη Λάρισα.

Ο κ. Κόπτσης υπογράμμισε στις δηλώσεις του τα εξής: “Σήμερα βρισκόμαστε στη Λάρισα για τρεις λόγους: πρώτον, την εκπαίδευση των προσφύγων στην οποία δίνουμε μια άλλη προοπτική, δεύτερον για να παρουσιάσουμε το νέο μεταρρυθμιστικό νομοσχέδιο το οποίο είναι περίπλοκο και οφείλει να γνωρίζει όλη η εκπαιδευτική κοινότητα και τρίτον γιατί αφουγκραζόμαστε την εκπαιδευτική κοινότητα στη βάση της.

Θέλω να ευχαριστήσω την κ. Ζιάκα για τη συνεργασία που έχουμε και διαπιστώνω πως η κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία της Λάρισας είναι πάρα πολύ καλή, καθώς δεν υπάρχουν κενά στα σχολεία.

Κάνουμε ένα τεράστιο άλμα στην εκπαίδευση των προσφύγων και το 95% από τα 17.000 προσφυγόπουλα που βρίσκονται στην Ελλάδα τΑ έχουμε εγγράψει και πάνω από το 80% φοιτούν κανονικά στα σχολεία της χώρας μας.

Για εμάς το ελληνικό σχολείο είναι ένα σχολείο συμπεριληπτικό, Στην αγκαλιά του δέχεται όλους τους μαθητές ανεξαρτήτως από που προέρχονται”.

Όσον αφορά το μεταρρυθμιστικό νομοσχέδιο στα σχολεία ο κ. Κόπτσης ανέφερε πως “θέλουμε να φτιάξουμε ένα σχολείο που θα είναι χρήσιμο, χρηστικό και πάνω απ’ όλα ανοιχτό στη κοινωνία.Μερικές από αυτές τις δράσεις είναι τα εργαστήρια δεξιοτήτων, Το σχολείο εισάγει δεξιότητες τα παιδιά μπορούν να αποκτήσουν δεξιότητες που είναι στάση ζωής.

Επίσης εκπονήθηκαν 166 νέα προγράμματα σπουδών τα οποία αλλάζουν την φιλοσοφία του σχολείου και της διδασκαλίας. Αυτά εφαρμόζονται φέτος πιλοτικά στα 120 πρότυπα πειραματικά σχολεία. Και με το που θα τελειώσει του χρόνου η πιλοτική εφαρμογή θα ανατροφοδοτηθούμε και με βάση τα πορίσματα των εκπαιδευτικών θα συγγράφουν τα βιβλία.

Μία άλλη καινοτομία είναι ότι έχουμε για πρώτη φορά το Πολλαπλό βιβλίο, δηλαδή δεν θα υπάρχει πια ένα βιβλίο στο σχολείο, θα δημιουργηθούν Συγγραφικές ομάδες για να συγγράψουν βιβλία, μπορεί να είναι δύο ή τρία. Το ένα από αυτά τα βιβλία θα επιλέγει κάθε σχολείο, όποιο βιβλίο εκείνο θέλει, Το οποίο θα πηγαίνει σε έντυπη μορφή στο σχολείο και όλα τα υπόλοιπα θα μπορούν να τα βρίσκουν μαθητές και εκπαιδευτικοί σε διαδικτυακή μορφή στο υπουργείο”.

Επίσης ο γενικός γραμματέας του ΥΠΑΙΘ ανακοίνωσε πως από τον Σεπτέμβριο έρχονται στα σχολεία 36.000 διαδραστικοί πίνακες καθώς και 177.000 σετ ρομποτικής, ενώ παράλληλα είπε πως έγινε ένα τεράστιο άλμα στην ψηφιοποίηση με 90.000 υπολογιστές στα σχολεία και την αναβάθμιση όλων των δικτύων.

Ακόμη ο κ. Κόπτσης ευχαρίστησε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς για την εξαιρετική διαχείριση της πανδημίας καθώς όπως είπε η διασπορά εκτός ήταν μεγαλύτερη από αυτή που υπήρχε εντός των σχολείων.

Από την πλευρά της η περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης Θεσσαλίας κ. Βάσω Ζιάκα στις δηλώσεις της επεσήμανε: “Οι πρόσφυγες του αστικού ιστού και αυτούς που μένουν στις δομές στην Π.Ε. Λάρισας μπαίνουν στην εκπαίδευση και στα σχολεία το απόγευμα. Όλα τα παιδιά έχουν ενταχθεί από τις δομές και τον αστικό ιστό, αρχικά στα τμήματα υποδοχής και στη συνέχεια παρουσία και κοινωνικών λειτουργών μέσα στην σχολική μονάδα, μέσα στα κανονικά τμήματα και επιπλέον ώρες μπαίνουν μέσα σε τάξη υποδοχής για να κάνουν γλώσσα και αλλά μαθήματα”.

Ρεπορτάζ: Θοδωρής Τσέτσιλας  Φώτο – βίντεο: onlarissa.gr

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις
Ετικέτες