ΘΕΣΣΑΛΙΑ

Καρδίτσα: «Πράσινο φως» για …μισές απαλλοτριώσεις του έργου βελτίωσης του βόρειου Περιφερειακού

Το «πράσινο φως» για την κήρυξη της απαλλοτρίωσης ακινήτων που θα απαιτηθεί να γίνουν για την κατασκευή του έργου «Παράκαμψη Πόλεως Καρδίτσας: Κατασκευή Οδικού Τμήματος από Ισόπεδο Κόμβο Αθηνών έως Ισόπεδο Κόμβο Αγ. Τριάδος» έδωσε με απόφασή του το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Σύμφωνα με το KarditsaLive.Net στην απόφαση το Υπουργείο χαρακτηρίζει ως βελτιούμενο το Ανατολικό – Βορειοανατολικό τμήμα της  Περιφερειακής οδού Καρδίτσας που αποτελεί τμήμα της Ε.Ο. 30, από τον Ι/Κ Αθηνών στην Ανατολική είσοδο της πόλης (Λεωφ. Δημοκρατίας) έως τον Ι/Κ Αγ. Τριάδας, μήκους 2.700 μ. και διαπιστώνει ότι συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής του άρθρου 1 του ν. 633/1977 (Α’ 214) όπως συμπληρώθηκε με τις παρ. 9 και 10 του άρθρου 62 του ν. 947/1979 (A΄169), για την κήρυξη της απαλλοτρίωσης στα ακίνητα που περιλαμβάνονται στο κτηματολογικό διάγραμμα του έργου η μελέτη του οποίου περιλαμβάνει τα εξής:

– τη διαπλάτυνση – κατασκευή της κύριας αρτηρίας του οδικού τμήματος από τον ισόπεδο κόμβο Αθηνών έως τον ισόπεδο κόμβο Αγ. Τριάδας,

-την κατασκευή της εσωτερικής παράπλευρης οδού από ισόπεδο κόμβο Αθηνών έως ισόπεδο κόμβο Καρδιτσομαγούλας, προς την μεριά της πόλης της Καρδίτσας,

-την κατασκευή της εξωτερικής παράπλευρης οδού με αρχή παραπλεύρως του ισόπεδου κόμβου Αθηνών έως ισόπεδου κόμβου Αγ. Τριάδας,

– τη διαρρύθμιση – προσθήκη του υφιστάμενου ισόπεδου κόμβου Αθηνών και

– την κατασκευή του ισόπεδου κόμβου Μακρυχωρίου.

Τι προβλέπει η σχετική νομοθεσία για τις απαλλοτριώσεις που θα γίνουν

Η απόφαση αυτή του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αφορά δεκάδες ακίνητα και επιχειρήσεις που έχουν αναπτυχθεί κατά μήκους του συγκεκριμένου οδικού τμήματος με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τον κάθε ιδιοκτήτη. Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 1 του Ν.653/1977 «περί υποχρεώσεως των παρόδιων ιδιοκτητών δια την διάνοιξιν εθνικών οδών…», που επικαλείται η απόφαση προκύπτει ότι προκειμένου για τη διάνοιξη εθνικών οδών πλάτους μέχρι 30 μ. εκτός  σχεδίου πόλεων, οι ωφελούμενοι παρόδιοι ιδιοκτήτες κάθε πλευράς – που θεωρούνται εκείνοι των οποίων τα ακίνητα αποκτούν πρόσωπο επί των διανοιγόμενων οδών- υποχρεούνται  σε αποζημίωση ζώνης πλάτους 15μ, με τη συμμετοχή τους στις δαπάνες απαλλοτρίωσης των καταλαμβανομένων ακινήτων και όσες φορές οι δικαιούχοι αποζημίωσης για την απαλλοτρίωση είναι  υπόχρεοι για την πληρωμή αυτής με βάση την παραπάνω ρύθμιση, επέρχεται συμψηφισμός δικαιωμάτων και υποχρεώσεων. Με απλά λόγια οι αποζημιώσεις που θα λάβουν οι θιγόμενοι ιδιοκτήτες δεν θα είναι πλήρεις, αλλά σημαντικά μικρότερες, ενδεχομένως και μηδαμινές.

Αναγκαίο βήμα για την ένταξη τη χρηματοδότηση και την υλοποίηση του έργου

Η συγκεκριμένη απόφαση συνιστά ένα αναγκαίο προαπαιτούμενο βήμα στην πορεία υλοποίησης του έργου, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι επίκειται η υλοποίησή του, καθώς η διαδικασία των απαλλοτριώσεων, ιδίως  στην περίπτωση που εφαρμόζονται οι παραπάνω διατάξεις που μειώνουν κατά πολύ το ύψος των αποζημιώσεων για τους ιδιοκτήτες αποδεικνύονται ιδιαίτερα χρονοβόρες. Κι αυτό γιατί με βάση διατάξεις του Νόμου 2971/2001 «Αιγιαλός, παραλία και άλλες διατάξεις» το τεκμήριο της ωφέλειας των ιδιοκτητών κατά τις διατάξεις του Νόμου 653/1977 (ΦΕΚ 2142 Α’ ) είναι μαχητό και κρίνεται μετά την κήρυξη της απαλλοτρίωσης, από το αρμόδιο για τον οριστικό προσδιορισμό της αποζημίωσης Εφετείο, αφού προηγηθεί η διαδικασία καθορισμού προσωρινής τιμής μονάδος.

Κωστής Κριτσιάνης 

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις