ΕΛΛΑΔΑ

Σχολεία – Αντιδράσεις από γονείς και εκπαιδευτικούς για τις συγχωνεύσεις τμημάτων

Σε συγχωνεύσεις τμημάτων οδήγησαν τα κενά σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκαπίδευση, παρά τις 50.000 προσλήψεις αναπληρωτών και μόνιμων εκπαιδευτικών στα σχολεία.

Σύμφωνα με τις συνδικαλιστικές ομοσπονδίες των εκπαιδευτιών, 6.000 είναι τα κενά σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ενώ 4.000 και πλέον είναι οι εκκρεμείς αιτήσεις παράλληλης στήριξης σε όλη τη χώρα.

«Ο πολύ μεγάλος αριθμός των αναρρωτικών αδειών που παρουσιάστηκε τον τελευταίο μήνα και η έλλειψη ορθής διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού δημιούργησαν κάποια κενά. Κάνουμε από την αρχή διορθωτικές κινήσεις και παρεμβάσεις για εξορθολογισμό. Δεν είναι δυνατόν με 50.000 τοποθετήσεις να παρουσιάζονται ακόμη κενά και αυτό το θέμα θα το λύσουμε άμεσα», τόνισε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Αλέξανδρος Κόπτσης.

Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου παιδείας, μιλώντας στην ΕΡΤ, υποστήριξε ότι με τις προσλήψεις της πρώτης και της δεύτερης φάσης καλύφθηκε το 90% των κενών και, παράλληλα, υπενθύμισε ότι τις επομένες ημέρες αναμένεται η ανακοίνωση της τρίτης φάσης προσλήψεων αναπληρωτών.

«Παιδιά που μπήκαν σε ένα ρυθμό, πρέπει τώρα να αλλάξουν εκπαιδευτική διαδικασία και να συμπτυχθούν, ώστε να φθάσουμε σε εποχές Covid σε τμήματα 22, 23, 24 παιδιών», κατήγγειλε ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 16ου Δημοτικού Σχολείου Χαλανδρίου, Χρήστος Ματσούκας.

Υπενθυμίζεται ότι στις 8 Οκτωβρίου ανακοινώθηκαν συγχωνεύσεις και σε σχολικά τμήματα στην Θεσσαλονίκη, τα Δωδεκάνησα, τα Χανιά, την Ανατολική Αττική, τα Ιωάννινα, την Κορινθία, την Ηλεία, τη Γ΄Αθήνας, τη Φωκίδα, τη Σάμο, τη Ζάκυνθο, την Κέρκυρα και αλλού.

ΥΠΑΙΘ: «Δεν έχουμε συγχωνεύσεις τμημάτων, αλλά επιμελημένο εξορθολογισμό»

Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Αλέξανδρος Κόπτσης και ο εκπαιδευτικός αναλυτής, Χρήστος Κάτσικας, μίλησαν το πρωί της Πέμπτης, σε εκπομπή του OPEN, για τις έντονες αντιδράσεις που υπάρχουν αναφορικά με τις συγχωνεύσεις τμημάτων και την αξιολόγηση.

Ο κ. Κόπτσης υποστήριξε πως δεν έδωσε εντολή το υπουργείο να γίνουν συμπτύξεις τμημάτων, αλλά «οδηγίες», με τον Χρήστο Κάτσικα να απαντά πως «όποιος ακούει τον γενικό γραμματέα θα πιστέψει ότι ζει σε άλλη χώρα».

Ο γ.γ. του ΥΠΑΙΘ χαρακτήρισε «βελτιωτική διαρθρωτική κίνηση» και «επιμελημένο εξορθολογισμό» τις συγχωνεύσεις τμημάτων και κατηγόρησε τους εκπαιδευτικούς για τα κενά στα σχολεία.

«Δεν πρέπει να κατασπαταλάται εκπαιδευτικό προσωπικό», ούτε και να «πηγαίνουν χαμένα τα χρήματα των φορολογουμένων», είπε ο κ. Κόπτσης, με τους εκπαιδευτικούς να καταγγέλλουν ότι οι συγχωνεύσεις τμημάτων γίνονται προκειμένου το υπουργείο Παιδείας να γλιτώσει τις επιπλέον απαραίτητες προσλήψεις προσωπικού.

Ο γενικός γραμματέας του ΥΠΑΙΘ απέρριψε την κατηγορία, κάνοντας λόγο για «διαστρέβλωση της αλήθειας» και για «διάδοση ψευδών ειδήσεων».

Αμετακίνητος στο ζήτημα των αδειών

Ο Αλ. Κόπτσης έριξε την ευθύνη στους εκπαιδευτικούς, που παίρνουν άδειες (μητρότητας, αναρρωτικές, ειδικού σκοπού κ.ά.), για να λάβει την απάντηση από τον Χρήστο Κάτσικα ότι είναι αδύνατον να είναι περισσότερες οι άδειες, αφού φέτος το υπουργείο αποφάσισε να κόψει τη δυνατότητα χορήγησης άδειας σε εκπαιδευτικούς που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.

Ο γ.γ. του υπουργείου δεν το αρνήθηκε και δικαιολόγησε την παραπάνω απόφαση με το γεγονός ότι φέτος υπάρχουν τα εμβόλια.

Όπως σημειώνουν εκπαιδευτικοί και γονείς, πάντως, είναι πρωτοφανές για την εκπαιδευτική διαδικασία και την παιδαγωγική επιστήμη οι μαθητές, που έχουν ξεκινήσει τα μαθήματά τους, να υποχρεωθούν να αλλάξουν εκπαιδευτικό και τμήμα, με δυσχερέστερες συνθήκες, καθώς πρόκειται για συγχωνεύσεις τμημάτων.

Παράλληλα, αναγκάζονται πολλοί εκπαιδευτικοί σε υποχρεωτικές μετακινήσεις, ανατρέποντας τον εργασιακό και οικογενειακό τους προγραμματισμό.

Μάλιστα, εξαθέσια σχολεία υποβαθμίζονται σε τετραθέσια, τριθέσια σε διθέσια, διθέσια σε μονοθέσια, ολοήμερα τμήματα κλείνουν ή υποβαθμίζονται, καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί.

Σύμφωνα με άρθρο του Χρήστου Κάτσικα στην «ΕφΣυν», υπάρχει σε πολλές περιοχές μια γενικευμένη αναστάτωση και σημαντικές αντιδράσεις. Ενδεικτικά:

Χαλκιδική

Τα τελευταία 24ωρα, στις τοπικές κοινωνίες επικρατεί αναβρασμός με τους εκπροσώπους της Αυτοδιοίκησης να υψώνουν φωνή διαμαρτυρίας.

Το πρωί της Τετάρτης 13 Οκτωβρίου, οι γονείς των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου Νέων Ρόδων πραγματοποίησαν συγκέντρωση έξω από το συγκεκριμένο διδακτήριο, αντιδρώντας στην «απρόσμενη, αδικαιολόγητη κίνηση του υπουργείου να υποβαθμίσει εν τω μέσω της σχολικής χρονιάς και της πανδημίας το σχολείο».

Επίσης, σε ένδειξη διαμαρτυρίας, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού σχολείου Στανού Χαλκιδικής αποφάσισε την Τετάρτη «να μην στείλουμε τα παιδιά μας για μάθημα και καλούνται όλοι οι γονείς, αλλά και οι κάτοικοι του χωριού μας, να βρίσκονται στις 8 το πρωί στο σχολείο, για ένα τόσο κρίσιμο θέμα που απασχολεί την κοινωνία μας, με όλα τα μέτρα προστασίας που προβλέπονται».

Ανάλογη απόφαση έλαβαν και οι γονείς των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου στο νησί της Αμμουλιανής.

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Χαλκιδικής «Ο Αριστοτέλης», σε ανακοίνωσή του επισημαίνει: «Το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε τη συγχώνευση εκατοντάδων τμημάτων σε όλη τη χώρα. Συγκεκριμένα, στον νομό Χαλκιδικής, το Υπουργείο Παιδείας ζήτησε συγχωνεύσεις τμημάτων στα Δημοτικά Σχολεία: Νέων Ρόδων, Ουρανούπολης, Παλαιοχωρίου, Στανού, Αμμουλιανής, Καλάνδρας, Πολύχρονου, Νέας Σκιώνης, Φούρκας, Χανιώτης, Αφύτου, Αγίου Μάμα, Πορταριάς, Ειδικό Προποντίδας, Ειδικό Πολυγύρου, Σιλάτων, Ν. Πλαγίων και Βραστάμων».

Πύργος Ηλείας

Σε κατάληψη τριών σχολείων, μαζί με τους γονείς τους, προχώρησαν οι μαθητές σε Πύργο και Πελόπιο το πρωί της Τετάρτης, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τις συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία τους.

Συγκεκριμένα, το 3ο και το 4ο Γυμνάσιο Πύργου, αλλά και το Γυμνάσιο Πελοπίου, τελούν υπό κατάληψη.

Ειδικότερα, στο 4ο Γυμνάσιο γονείς και μαθητές διαμαρτύρονται για τη μείωση δύο τμημάτων του σχολείου στη Β’ και τη Γ’ τάξη, κάνοντας λόγο για επικίνδυνες υγειονομικές συνθήκες και υπονόμευση της παιδαγωγικής διαδικασίας, ιδιαίτερα σε τμήματα με 27 μαθητές.

Νέα Ιωνία

Με κινητοποίηση στην έδρα της Β’ Διεύθυνσης ΠΕ Αθήνας, εκπαιδευτικοί και γονείς το πρωί της Τρίτης, εξέφρασαν την αντίθεσή τους ενάντια στη συγχώνευση τμημάτων της Γ’ τάξης του Δημοτικού στο 10ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Ιωνίας.

Λέσβος

Αντίστοιχες είναι οι διαμαρτυρίες των γονέων του Γυμνασίου Αγίας Παρασκευής Λέσβου προς τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης καθώς, όντας στα μέσα Οκτωβρίου, η Α’ και η Β’ Γυμνασίου δεν έχουν φιλόλογο, ενώ ελλείψεις εκπαιδευτικών υπάρχουν και σε άλλα μαθήματα (Β’ Ξένη Γλώσσα, Θρησκευτικά, Πληροφορική, Τεχνολογία, Μουσική). Ωστόσο, αναμένεται να συγχωνευτούν τα τμήματα της Α’ και Β’ τάξης σε ένα τμήμα για την κάθε τάξη, με 25 και 28 μαθητές αντίστοιχα.

Θεσσαλονίκη

Η Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης προχώρησε την Τετάρτη σε παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, αντιδρώντας στις συγχωνεύσεις.

Αναφέρεται ιδιαίτερα στο 11ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης, όπου συγχωνεύονται στην Α’ και στη Β’ τάξη τα τρία τμήματα της κάθε τάξης, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται τέσσερα υπερμεγέθη τμήματα, δύο των 26 και 27 μαθητών στην Α’ και δύο των 27 μαθητών στη Β’ τάξη. Επίσης, στο 30ό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης, που το μαθητικό δυναμικό αποτελείται από προσφυγόπουλα, παιδιά μεταναστών και Ρομά, και μετά την αποχώρηση 6 μαθητών από τη Συρία στη Β’ τάξη, συγχωνεύονται δύο τμήματα σε ένα, με 25 μαθητές.

Αχαρνές

Αντίστοιχα, σε κινητοποίηση προχώρησε την Τετάρτη ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατ. Αττικής «Ο Σωκράτης» στον δήμο Αχαρνών και στην οικεία Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας, αντιδρώντας στις συγχωνεύσεις στο 10ο και 14ο Δημοτικό Σχολείο Αχαρνών.

Κινητοποιήσεις των γονέων και των εκπαιδευτικών για τις συγχωνεύσεις γίνονται επίσης σε Ζάκυνθο, Κέρκυρα, Χανιά, Δυτική Αττική και άλλες περιοχές.

Πηγή: in.gr

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις