ΛΑΡΙΣΑΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ

ΣΒΑΚ: «Θα προχωρήσουμε», λέει ο Καλογιάννης – «Όχι» σε εμμονές, λέει η αντιπολίτευση – Το ’22 πάρκινγκ και ελεγχόμενη στάθμευση

Την έντονη αντίδραση -για ακόμη μία φορά- του δημάρχου Λαρισαίων, Απόστολου Καλογιάννη προκάλεσε η τοποθέτηση, στο θέμα του ΣΒΑΚ, του επικεφαλής της «Λαρισαίων Κοινόν», Κωνσταντίνου Βαϊούλη.

Το θέμα βρίσκεται στο επίκεντρο της αποψινής συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου του Δ.Λαρισαίων, καθώς πληθαίνουν τα παράπονα και οι γκρίνιες των πολιτών που κυκλοφορούν στην 28η Οκτωβρίου, εξαιτίας των έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη, στο πλαίσιο της εφαρμογής του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας Λάρισας.

Λάθος η εμμονή

«Είναι λάθος η εμμονή της δημοτικής αρχής να επιμένει στην υλοποίηση του ΣΒΑΚ, ως έχει, πριν την αναθεώρηση. Το ΣΒΑΚ δεν είναι μια απλή κυκλοφοριακή μελέτη, υπάρχει ασυμβατότητα με τον υπερκείμενο πολεοδομικό σχεδιασμό στο κέντρο της Λάρισας. Δεν μπορεί να γίνουν “γειτονιές” στο κέντρο της πόλης, όταν δεν προβλέπεται αμιγής κατοικία, αλλά γενική χρήση και χρήσεις πολεοδομικού κέντρου.

Όλοι οι δρόμοι οδηγούν στην 28ης Οκτωβρίου, δεν υπάρχουν χώροι για τουριστικά λεωφορεία στο κέντρο κι αν εφαρμοστεί η πρόταση για μία λωρίδα κυκλοφορίας επί της οδού Ανθίμου Γαζή, τότε το μποτιλιάρισμα θα φτάνει ως τη Γιάννουλη και θα είναι μόνιμο.

Έχουν γίνει μετρήσεις, έχει γίνει αναθεώρηση, υπάρχουν προτάσεις για διορθώσεις; Ποιος κάνει κουμάντο στη Λάρισα, ο μελετητής ή η δημοτική αρχή με τους φορείς; Θα επιμείνουμε σε μια εμμονή, έστω κι αν είναι λάθος; Θα πρέπει να γίνει μια διαπαραταξιακή, να κληθούν ξανά οι φορείς, να δούμε έστω και προσωρινές λύσεις, πριν προχωρήσει περισσότερο το ΣΒΑΚ», είπε μεταξύ άλλων ο κ.Βαϊούλης.

Επικαιροποίηση και έργα με σωστή σειρά

«Κανείς δεν θέλει να ακυρώσει το ΣΒΑΚ -εμείς τουλάχιστον δεν θέλουμε. Τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας είναι χρήσιμα εργαλεία, αρκεί να μη χρησιμοποιούνται ως πεδίο για να πραγματώσει ο κάθε εκλεγμένος τις εμμονές και τις φαντασιώσεις του», τόνισε η επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης και επικεφαλής της «Λάρισα Μπροστά», Ρένα Καραλαριώτου.

Η ίδια τόνισε πως για να είναι χρήσιμα εργαλεία τα ΣΒΑΚ θα πρέπει να υπάρχει διαρκής αξιολόγηση των μέτρων που εφαρμόζονται και συνεχής διαβούλευση, να παραδέχεται τα λάθη και τα προβλήματα και να τα διορθώνει.

Υπάρχουν προβλήματα στη λειτουργία της πόλης, όπως προβλήματα στάθμευσης, κυκλοφορίας σε δρόμους, μπαίνει και θέμα ασφάλειας σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης -όπως έγινε με τον σεισμό της 3ης Μαρτίου, είπε η κ.Καραλαριώτου -«Αν την ώρα που έγινε ο σεισμός έπρεπε να περάσει όχημα της Πυροσβεστικής από την Ανθίμου Γαζή δεν θα μπορούσε».

«Το ΣΒΑΚ πρέπει να επικαιροποιείται, τα έργα πρέπει να γίνονται με τη σωστή σειρά να γίνεται αξιολόγηση των εφαρμοζόμενων μέτρων. Πόσο μειώθηκε η χρήση αυτοκινήτου; Πόσο αυξήθηκε η επιβατική κίνηση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς; Έχουμε στοιχεία», συνέχισε η επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης και ζήτησε τη δημιουργία ξεχωριστού Τμήματος ΣΒΑΚ στον δήμο Λαρισαίων, που θα έχει ως μόνο αντικείμενο την παρακολούθηση της εφαρμογής του.

Κρίκης, Νασιώκας, Λώλος

Υποστήριξη στο ΣΒΑΚ, αλλά να υπάρξει μέριμνα για τα προβλήματα που δημιουργούνται ζήτησαν οι εκπρόσωποι των υπόλοιπων παρατάξεων. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης», Πέτρο Κρίκη, καμιά ανάπτυξη για το λαό και τη λαϊκή οικογένεια δεν πρόκειται να υπάρξει, εφόσον η κεντρική πολιτική εξουσία βρίσκεται στα χέρια των λίγων.

«Αν είχαν ξεκινήσει τα περιφερειακά πάρκινγκ, θα ήταν λιγότερες οι αντιδράσεις και θα είχε περάσει το μην στους πολίτες. Και οι επισκέπτες του κέντρου θα πρέπει να μπορούν να αφήνουν τα αυτοκίνητά τους σε μια λογική απόσταση, θα πρέπει να έχουν μια εναλλακτική, τώρα δεν έχουν. Όποιος αντιδρά δε σημαίνει ότι έχει δίκιο, αλλά δε σημαίνει κι ότι έχουν άδικο. Υπάρχουν και δυσλειτουργίες που είναι πραγματικές. Άμεσα να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που αφορούν στα πάρκινγκ, να ενταχθεί πιο ενεργά ο Πηνειός και να προχωρήσουν αλλαγές και για τις συνοικίες», σημείωσε ο σύμβουλος της «ΠΡΑ.ΞΙ», Παναγιώτης Νασιώκας.

«Η υλοποίηση του ΣΒΑΚ έχει νικητές και χαμένους στο κέντρο της πόλης. Όσοι έχουν ποδήλατο ή είναι πεζή το απολαμβάνουν, αλλά όσοι είναι υποχρεωμένοι να χρησιμοποιούν αυτοκίνητο αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα. Ναι, να καλλιεργηθεί κουλτούρα, αλλά σε μια πόλη με τόσο έντονο το στοιχείο της εμπορικότητας και της επιχειρηματικότητας στο κέντρο, δεν μπορούμε να κάνουμε ότι δεν ακούμε όλους αυτούς τους πολίτες», σημείωσε ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης «Ορμή Ανανέωσης», Αχιλλέας Λώλος.

«Θα αναλάβουμε το όποιο πολιτικό κόστος»

Σε έντονο ύφος ήταν η τοποθέτηση του κ.Καλογιάννη, ο οποίος υπογράμμισε ότι το ΣΒΑΚ θα προχωρήσει.

«Η Λάρισα δεν μπορεί να σηκώσει άλλα αυτοκίνητα κι αυτό δεν έχει σχέση με το ΣΒΑΚ. Δεν μπορεί να σηκώσει άλλο όγκο αυτοκινήτων. Ναι, οι οικογένειες έχουν περισσότερα αυτοκίνητα. Αλλά η πόλη μπορεί να μην έχει διαμπερή κυκλοφορία, δεν χρειάζεται να περάσουν από το κέντρο για να πάνε από τη μια πλευρά στην άλλη.

Τι κάνει το ΣΒΑΚ; Διαμορφώνει προϋποθέσεις δημόσιου χώρου, με αλλαγές χαρακτηριστικών, με έμφαση στις ήπιες μετακινήσεις, δηλαδή ποδήλατα, και ναι, με τα πόδια λέω εγώ. Βεβαίως αντιλαμβάνομαι το πρόβλημα όσων έρχονται στο κέντρο για τις δουλειές τους, αλλά πρέπει να αλλάξει αυτή η νοοτροπία. Αναζητώ χρηματοδοτήσεις για τα περιφερειακά πάρκινγκ. Όχι όμως για όσους θέλουν να πιουν καφέ στο κέντρο και θέλουν και το αυτοκίνητό τους δίπλα τους.

Το ΣΒΑΚ είναι δημόσια επανάσταση. Χρειάζεται τόλμη την έχουμε, χρειάζεται πολιτική βούληση και την έχουμε. Οι μεγάλες αλλαγές δημιουργούν και δυσκολίες στην εφαρμογή τους. Αυτό που γίνεται στην πόλη είναι αυτό που πρέπει να γίνει, αλλάζει το περιβάλλον, διαμορφώνει καλύτερη ποιότητα ζωής. Επιβάλλει λελογισμένη χρήση του αυτοκινήτου.

Εμείς θα προχωρήσουμε. Ναι, να δούμε αν χρειάζονται βελτιώσεις ή διορθώσεις -πιθανόν να υπάρχουν και κάποια προβλήματα, είμαστε ανοιχτοί, μπορούμε να ξαναφέρουμε τον μελετητή. Αλλά δεν θα κάνουμε πίσω. Και θα αναλάβουμε το όποιο πολιτικό κόστος.

Όσοι επιθυμούν και θέλουν να ακυρώσουν το ΣΒΑΚ πάνε την πόλη πίσω. Οι πιέσεις των πολιτών, μέχρι να ενσωματωθεί η αντίληψη για λιγότερο αυτοκίνητο, είναι και θα είναι μεγάλες. Το δημοτικό συμβούλιο οφείλει να σταθεί με έναν τρόπο: προχωράμε, δεν υπάρχει άλλος δρόμος για την πόλη», σημείωσε.

Στη δευτερολογία του, ο κ.Καλογιάννης σημείωσε πως είναι ευχάριστη η διαπίστωση της σύμπνοιας, μεταξύ των παρατάξεων, για το ΣΒΑΚ. Για την αξιολόγηση σημείωσε ότι θα γίνει σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (υπεγράφη Μνημόνιο), ενώ για την αναθεώρηση υποστήριξε ότι θα πρέπει να την δούμε αφού συντελεστεί αλλαγή κουλτούρας.

Ειδικά για τα πάρκινγκ, σημείωσε πως εκτιμά ότι το 2022 θα είναι η χρονιά υλοποίησης για τα περιφερειακά πάρκινγκ και την ελεγχόμενη στάθμευση.

Μ.Μ.

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις
Ετικέτες