ΛΑΡΙΣΑΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ

Επιτροπή Διαβούλευσης Δήμου Λαρισαίων για ΣΒΑΚ: Τι άλλο θα αλλάξει στη Λάρισα

Με τηλεδιάσκεψη συνεδριάζει το απόγευμα της Τετάρτης η Επιτροπή Διαβούλευσης του Δήμου Λαρισαίων, όπου συζητείται η πορεία υλοποίησης του ΣΒΑΚ.

O επικεφαλής της μελετητικής ομάδας  κ. Χρ. Ριζομυλιώτη, ανέλυσε την πορεία των έργων στη Λάρισα.

Ξεκινώντας την εισήγησή του ο δήμαρχος Λαρισαίων κ. Απόστολος Καλογιάννης, έκανε λόγο για ένα σχέδιο 15ετίας που ξεκίνησε τα τελευταία χρόνια, και για μεγάλα έργα από πολλές πλευρές. Εξήγησε που βρισκόμαστε σήμερα, αλλά και τα δύο μεγάλα ζητήματα που είναι η ταλαιπωρία που υφίστανται οι πολίτες λόγω των έργων στην πόλη, αλλά και το σημαντικό στοιχείο της στάθμευσης.

Σε ότι αφορά την απουσία εκπροσώπησης του Τεχνικού Επιμελητηρίου, ο δήμαρχος εξέφρασε την δυσαρέσκειά του που συμβαίνει αυτό, διότι υπήρξαν ανακοινώσεις με μελέτες του ΤΕΕ το τελευταίο διάστημα στις οποίες υπήρξαν ενστάσεις για κάποια σημεία του ΣΒΑΚ, αν και ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου κ. Δ. Δεληγιάνης σημείωσε πως ο πρόεδρος του ΤΕΕ κ. Παπαγεωργίου ενημέρωσε ότι είναι ασθενής και δεν μπόρεσε να παραβρεθεί ενώ δεν μπόρεσε κάποιος άλλος από την διοίκηση να τον αντικαταστήσει καθώς δεν είχε προλάβει να ενημερωθεί.

Ωστόσο ο κ. Καλογιάννης ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει καμία αντιπαράθεση με το ΤΕΕ, αντιθέτως υπάρχει μια καλή συνεργασία.

Αναλυτικά στην τοποθέτησή του επισήμανε τα εξής:

«Αρχικά θα κάνουμε μια προσέγγιση στο ΣΒΑΚ, να επισημάνουμε τα αρνητικά και τα  θετικά και να καταλήξουμε και σε αποφάσεις στο δημοτικό συμβούλιο. Το ΣΒΑΚ είναι ψηφισμένο σχεδόν ομόφωνα εκτός της Λαϊκής Συσπείρωσης πριν 5 χρόνια.

Το ΣΒΑΚ είναι ένα σχέδιο που έχει χρονικό ορίζοντα υλοποίησης 15 ετών από την ώρα που ξεκίνησε, πρόκειται για μεγάλα έργα από πολλές πλευρές. Το ΣΒΑΚ είναι ουσιαστικά η κυκλοφοριακή οργάνωση της πόλης, δεν είναι αναπλάσεις. Προσπαθούμε τον δυνάστη που λέγεται αυτοκίνητο να το βάλουμε στην θέση του και να δώσουμε μεγαλύτερη έμφαση στο περπάτημα, στο ποδήλατο και στα ΜΜΜ, για να ελευθερώσουμε χώρους και να τους αποδώσουμε με ένα όμορφο τρόπο στους πολίτες, όπως οι δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας. Η  Λάρισα είναι η πρώτη πόλη στην Ελλάδα που υλοποιεί σχέδιο ΣΒΑΚ, ενώ άλλες πόλεις τώρα ξεκινάνε.

Που βρισκόμαστε σήμερα: Διαμορφώνεται ένα νέο τοπίο δρόμων ήπιας κυκλοφορίας, μέσα από αυτό δίκτυο και θα δούμε και αναπλάσεις. Υπάρχει ένας ποδηλατοδρόμος που ξεκινάει από το κέντρο και φτάνει μέχρι τη Ν. Σμύρνη. Στην ολοκλήρωση του σχεδίου κάποιος συμπολίτης με το ποδήλατο θα φτάνει πχ μέχρι το νοσοκομείο, ή το Διαχρονικό Μουσείο και σε πολλά σημεία της πόλης.

Υπάρχουν και δύο προβλήματα για την υλοποίηση ΣΒΑΚ: Το ένα αφορά την ταλαιπωρία των συμπολιτών σε σχέση με τα έργα, πολλές οι διαμαρτυρίες, αλλά και τα ευχαριστώ όταν ολοκληρώνονται διαδικασίες. Πολλοί πολίτες ζητούν και παράπλευρους δρόμους,  ζητούν να μπουν στο δίκτυο, πχ η Νικοτσάρα και η Κανάρη.

Το δεύτερο ζήτημα που γίνεται συζήτηση μεγάλο είναι η στάθμευση, υπάρχει η εντύπωση ότι το ΣΒΑΚ δημιουργεί πρόβλημα, αλλά εγώ σε αυτό διαφωνώ και έχω στοιχεία γι΄αυτό που θα πούμε στο Δημοτικό Συμβούλιο. Όλα αυτά τα έργα πρέπει να έχουν μέσα τους το στοιχείο προσβασιμότητας, που αφορά τους ανθρώπους με αναπηρία και πρέπει να έχουν την ίδια πρόσβαση με όλους τους άλλους».

Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΡΙΖΟΜΥΛΙΩΤΗ

O επικεφαλής της μελετητικής ομάδας  κ. Χρ. Ριζομυλιώτης παρουσίασε το ΣΒΑΚ και ανέλυσε την πορεία των έργων λέγοντας ότι αποτελείται από 4 θεματικές ενότητες και στη μέση το κέντρο ελέγχου.

Μάλιστα σημείωσε: «Η Λάρισα ήταν ασχημόπαπο και έγινε νεράιδα. Η Λάρισα έγινε πρότυπο και σημείο αναφοράς με τα έργα που έχουν γίνει ήδη και ακόμη έχουν να γίνουν πολλά περισσότερα».

Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

Εκπρόσωποι φορέων της πόλης έθεσαν ερωτήματα για πολλά ζητήματα στα οποία απαντούν τόσο ο δήμαρχος όσο και ο Χρ. Ριζομυλιώτης.

Το Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου Λαρισαίων για το 2021

Επίσης, στην ίδια συνεδρίαση συζητήθηκε και το Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου Λαρισαίων για το 2021. Ο αντιδήμαρχος κ. Γιώργος Σούλτης, σημείωσε επ’ αυτού: «Το τεχνικό έργο είναι συνέχεια αυτού των προηγούμενων χρόνων. Πρόκειται για αναβάθμιση του δημόσιου χώρου, των συνοικιών και των χωριών, σεβασμός του περιβάλλοντος και των εμβληματικών έργων κλπ.

Πρόκειται για ένα μεγάλο πρόγραμμα που γίνεται με σχεδιασμό.  Αξιοποιούμε όλα τα χρηματοδοτούμενα προγράμματα. Σε εξέλιξη βρίσκεται το πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης». Προσπαθούμε να είμαστε μέσα στα χρονοδιαγράμματα. Επίσης, είναι έτοιμες οι μελέτες για την ελεγχόμενη στάθμευση και είμαστε σε μελέτες για τους ποδηλατοδρόμους».

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις
Ετικέτες