ΛΑΡΙΣΑ

Συμπεράσματα από το Ψηφιακό Εργαστήριο ΣΕΒ

Με σκοπό να δοθούνπρακτικές λύσεις και απαντήσεις  στην πρόκληση του ψηφιακού μετασχηματισμού και της τεχνολογικήςπροσαρμογής των επιχειρήσεων στησημερινή οικονομική πραγματικότητα, που αλλάζει δραστικά καιυπό την επίδραση της πανδημίας, ο ΣΕΒ διοργάνωσε το ψηφιακό εργαστήριο: «Ψηφιακό Μάρκετινγκ και Ηλεκτρονικό Εμπόριο:από τη θεωρία στην πράξη».Το εργαστήριο πραγματοποιήθηκεσε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Θεσσαλικών Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών,την Τετάρτη 18Νοεμβρίου 2020.

Το ψηφιακό μάρκετινγκ και το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελούνσήμερα βασικούς πυλώνες ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων. Σύμφωνα με τουςομιλητές της εκδήλωσης,βασικά συστατικά επιβίωσης της επιχείρησης στη ψηφιακή εποχήσυνιστούν:

  • η προσασμογή της ψηφιακής προβολής σε κάθε χώρα και αγοραστικό κοινό ξεχωριστά, ειδικά για τις εξαγωγικές εταιρίες,
  • Η κατανόηση ότι δεν υπάρχει ένα ψηφιακό εργαλείο για όλες τις ανάγκες προβολής και ηλεκτρονικών πωλήσεων. Οι επιχειρήσεις πρέπει να επιλέξουν τα κατάλληλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, influencers, μεγάλες ψηφιακές direct-to-consumer (D2C) ή τα ιδιόκτητα e-shop ανάλογα με τις ομάδες καταναλωτών που θέλουν να προσελκύσουν.
  • η άριστη εξυπηρέτηση με ποιότητα εφάμιλη της φυσικής παρουσίας,
  • η διαφανής και αναλυτική ενημέρωση των καταναλωτών για τους όρους και προϋποθέσειςτων αγορών,
  • η διαφήμιση που κεντρίζει το ενδιαφέρον,
  • η συμμόρφωση με τους κανόνες του ελεύθερου ανταγωνισμού και τη νομοθεσία προστασίας καταναλωτή, για τη διασφάλιση της φήμης και τηςαξιοπιστίας της επιχείρησης και την οικοδόμηση σχέσεων εμπιστοσύνη,

Στη συζήτηση συμμετείχαν:  ο κ. Γιώργος Αναγνωστόπουλος, ιδρυτής της εταιρείας Socialabκαι coursedirector στο τμήμα Executive Development του Alba, ο κ. Γιάννης Γαβριηλίδης, ChiefBrand&StrategyOfficer, των εταιρειών Public και MediaMarkt, ο κ. Άγγελος Γαλανάκης, Head of Sales Greece, Bulgaria, Cyprus &Malta της Google, ο κ. Παναγιώτης Δρόσος, Global Business Development Director στην εταιρεία Κορρές Φυσικά Προϊόντα, ο κ. Παντελής Μπορόβας, Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Μέσων Ενημέρωσης, Διαδικτύου και Ηλεκτρονικών Υποδομών της Επιτροπής Ανταγωνισμού, ο κ. Αχιλλέας Νταβέλης, Πρόεδρος του Συνδέσμου Θεσσαλικών Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών και η κα. Κατερίνα Φραιδάκη Πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA) και e- commercecoordinator του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN).

Μιλώντας στην έναρξη του εργαστηρίου, ο Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής του ΣΕΒ, κ. Γιώργος Ξηρογιάννηςσημείωσε: «Οι κανόνες του εμπορίου ξαναγράφονται εν μέσω της πανδημίας. Σήμερα χρειάζονται γρήγορα αντανακλαστικά και προσαρμοστικότηταμια και η ψηφιακή εξέλιξη της οικονομίας δημιουργεί νέα δεδομένα. Ο ανταγωνισμός γίνεται πιο έντονος σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, ενώ η δυνατότητα ηλεκτρονικών εμπορικών συναλλαγών εκμηδενίζει τις αποστάσεις και καταργεί τυχόν γεωγραφικά πλεονεκτήματα που διέθεταν οι τοπικοί προμηθευτές. Το ψηφιακό μάρκετινγκ και το ηλεκτρονικό εμπόριο πρέπει να είναι πλέον βασικά εργαλεία επιβίωσης και ενίσχυσης της διεθνούς ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων, οι οποίεςκαλούνται να προσαρμόσουν τις δραστηριότητές τους στη νέα πραγματικότητα και να επανεξετάσουν τις στρατηγικές τους, με σκοπό την ενίσχυση των μεριδίων τους στις αγορές, που δραστηριοποιούνται».

Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου παρουσιάστηκε ο «Πρακτικός Οδηγός για σωστή επικοινωνία των επιχειρήσεων με τον ψηφιακό καταναλωτή», που συνέταξε πρόσφατα ο ΣΕΒ με απλούς, πρακτικούς τρόπους βελτιστοποίησης της πληροφόρησης των ψηφιακών καταναλωτών, κατά την επίσκεψή τους σε ηλεκτρονικό κατάστημα.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος ExportReadyτου ΣΕΒ,για την ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων, με χορηγία της Eurobank.

Δείτε εδώ τις παρουσιάσεις, τα βιντεοτου εργαστηρίου και όλες τις σχετικές πληροφορίες.

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις
Ετικέτες