ΛΑΡΙΣΑΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ

Λάρισα: Στις πλάτες ποιων θα πέσει τελικά το κόστος της τηλεκπαίδευσης; Ποιοι θα βγουν κερδισμένοι;

Ρεπορτάζ: Εύη Μποτσαροπούλου

Δίνουν και παίρνουν αυτές τις μέρες στη Λάρισα οι συζητήσεις σχετικά με τα δίδακτρα της ιδιωτικής εκπαίδευσης…

Ανακοινώθηκαν βλέπετε από κάποια ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα οι αναπροσαρμογές των διδάκτρων για την περίοδο της τηλεκπαίδευσης… παράλληλα με τα νέα κυβερνητικά μέτρα για τον εκπαιδευτικό κλάδο και τη συνέχιση της τηλεκπαίδευσης τουλάχιστον μέχρι 1 Ιουνίου για τα Δημοτικά Σχολεία και στις λοιπές βαθμίδες όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο.

Θυμίζουμε ότι σύμφωνα με την ΚΥΑ του Υπουργείου Οικονομικών και Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων «Μέτρα στήριξης εργαζομένων και επιχειρήσεων-εργοδοτών πάσης φύσεως εκπαιδευτικών δομών του ιδιωτικού τομέα, στους οποίους έχει επιβληθεί το μέτρο της προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας με εντολή δημόσιας αρχής για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19. Εξ αποστάσεως εργασία (τηλεκπαίδευση / τηλεκατάρτιση) εκπαιδευτικών και λοιπές διατάξεις», που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης στις 8-4-2020 στο Β’ Τεύχος με αριθμό 1217/12825 και έχει αναδρομική ισχύ από 1-4-2020, και δυνάμει του άρθρου 5 αυτής ορίζονται οι ρυθμίσεις που αφορούν μειώσεις και αναπροσαρμογή  διδάκτρων ιδιωτικών εκπαιδευτικών δομών πάσης φύσεως.

Συγκεκριμένα το άρθρο 5 αναφέρει ότι:

  1. «Μη παρεχόμενες υπηρεσίες, όπως μεταφορά, σίτιση, απογευματινές δραστηριότητες κ.λπ., από τους εργοδότες – επιχειρήσεις της παραγράφου 1 του άρθρου 1 της παρούσας, δεν χρεώνονται για όσο διάστημα διαρκεί η απαγόρευση της εκπαιδευτικής λειτουργίας με φυσική παρουσία και δεν υπάρχει υποχρέωση καταβολής των αντίστοιχων ποσών από τους υπόχρεους».
  2. «Περαιτέρω, εναπόκειται στις επιχειρήσεις-εργοδότες και στους υπόχρεους καταβολής διδάκτρων, να συμφωνούν ενδεχόμενη αναπροσαρμογή των διδάκτρων που αντιστοιχούν στο πρόγραμμα διδασκαλίας/κατάρτισης για το χρονικό διάστημα της προηγούμενης παραγράφου, κατ’ αναλογία της παρεχόμενης υπηρεσίας τηλεκπαίδευσης/τηλεκατάρτισης».

Οι πρώτες ανακοινώσεις σχετικά με την αναπροσαρμογή των διδάκτρων κυμαίνονται μεταξύ του 20 και 25% και περιλαμβάνουν και το μήνα Μάρτιο.

Για να κατανοήσουμε το λογικό ή το παράλογο, το δίκαιο ή το άδικο της εν λόγω αναπροσαρμογής θα χρησιμοποιήσουμε ως υπόθεση εργασίας την περίπτωση ενός φανταστικού ιδιωτικού εκπαιδευτικού ιδρύματος με μηναία δίδακτρα ύψους 400 ευρώ, στα οποία περιλαμβάνεται η μετακίνηση με σχολικά λεωφορεία, η σίτιση των παιδιών, αθλητικές δραστηριότητες και ολοήμερο σύστημα διδασκαλίας, ήτοι  από τις 8:15 π.μ. έως τις 15:45 μ.μ..

Η αναπροσαρμογή ύψους 25% σε μηνιαία δίδακτρα 400 ευρώ αντιστοιχεί σε 100 ευρώ και θα πρέπει να περιλαμβάνει σύμφωνα με την ως άνω αναφερόμενη ΚΥΑ «μη παρεχόμενες υπηρεσίες, όπως μεταφορά, σίτιση, απογευματινές δραστηριότητες». Λαμβάνοντας υπόψη ότι το κόστος της μετακίνησης υπολογίζεται σε 60 ευρώ μηνιαίως σε σχολεία που «πωλούν» την υπηρεσία αυτή ως ξεχωριστό πακέτο… κατανοούμε ότι από την έκπτωση 25% (100 ευρώ) η μετακίνηση καλύπτει το 15% και υπολείπεται ένα 10% που αντιστοιχεί σε 40 ευρώ μηνιαίως για τις λοιπές υπηρεσίες. Αν επιλέξουμε να το διαθέσουμε ολόκληρο το ποσό των 40 ευρώ μόνο για τη σίτιση των μαθητών για 22 εργάσιμες μέρες αυτό που προκύπτει είναι ότι η σίτιση των παιδιών κοστίζει 1,66 ευρώ ημερησίως για το κάθε παιδί περιλαμβάνοντας τα υλικά και το εργατικό δυναμικό!!!

Αν μπούμε δε στη διαδικασία να συμπεριλάβουμε τις λοιπές δραστηριότητες των παιδιών που δεν καλύπτονται από την τηλεκπαίδευση ή να αναλογιστούμε ότι το ολοήμερο πρόγραμμα διδασκαλίας μετατρέπεται σε τρεις ώρες τηλεκατάρτισης ημερησίως, καταλαβαίνεται σε τι συμπεράσματα θα οδηγηθούμε… χωρίς καν να προβληματιστούμε για το πόσο η ποιότητα της τηλεκπαίδευσης μπορεί να συγκριθεί με αυτή της φυσικής διδασκαλίας!

Και δεν θα αναφερθούμε καν στις περιπτώσεις που το διδακτικό και βοηθητικό προσωπικό υπέβαλε αναστολή εργασιών προκειμένου να επιδοτηθεί για το επίμαχο διάστημα από τα κρατικά μέτρα υποστήριξης…. Ούτε θα αναφερθούμε σε περιπτώσεις μαθημάτων τηλεκπαίδευσης, όπως η κολύμβηση, που ως τηλεκατάρτιση μετατρέπεται σε ζωγραφική θαλασσών, ψαριών και κολυμβητών από τους μικρούς μαθητές!!

Και πού πήγε η ρύθμιση της παραγράφου δύο του άρθρου 5 που αφορά στην από κοινού συμφωνία ιδρύματος και γονέων «της ενδεχόμενη αναπροσαρμογής των διδάκτρων που αντιστοιχούν στο πρόγραμμα διδασκαλίας/κατάρτισης (…) κατ’ αναλογία της παρεχόμενης υπηρεσίας τηλεκπαίδευσης/τηλεκατάρτισης»;;;

ΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΩΔΕΙΟ ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ;

Αλλά δεν είναι μόνο τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια που προβληματίζουν τους Λαρισαίους γονείς… είναι και η ίδια Δημοτική Αρχή!

Θυμίζουμε ότι στις 22 Μαρτίου ο Δήμος Λαρισαίων αποφάσισε και ανακοίνωσε την απαλλαγή καταβολής τροφείων και διδάκτρων για δομές του Δήμου και των Νομικών Προσώπων, για το χρονικό διάστημα που δεν θα λειτουργήσουν. Η απαλλαγή αφορά τις εξής δομές: Παιδικούς Σταθμούς, Δημοτικό Ωδείο Λάρισας, Δημοτική Σχολή Χορού και Εργαστήρι Δημοτικής Πινακοθήκης – Μουσείο Γ.Ι. Κατσίγρα.

Ωστόσο, τι θα γίνει τα δίδακτρα, του ΔΩΛ για παράδειγμα, μαθητών που κάνουν τα μαθήματά τους online μετά από πρωτοβουλία των καθηγητών και όχι με επίσημη ανακοίνωση του φορέα, ο οποίος μετά από δυο εβδομάδες μαθημάτων ζήτησε – μέσω των καθηγητών – (!) οι γονείς να αποστείλουν ένα e-mail στο οποίο να δηλώνουν ότι αποδέχονται τα διαδικτυακά μαθήματα των παιδιών τους;;;;

Ποιος τελικά θα επωμιστεί εξ ολοκλήρου το κόστος της αναγκαστικής τηλεκπαίδευσης σε αυτή την πόλη και αυτή τη χώρα;;

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις