ΛΑΡΙΣΑ

Χαρακόπουλος: Το νομοσχέδιο για την Παιδεία δεν απαντά στις ανάγκες της εκπαίδευσης

«Για δεκαετίες επικράτησε μια ιδιόμορφη κουλτούρα στην Ελλάδα, που ταύτιζε την όποια αξιολόγηση με τον αυταρχισμό –ίσως ως αντίδραση σε πρότυπα άλλων εποχών. Αυτή όμως η εμμονή κατέληξε να συνιστά τροχοπέδη στην πρόοδο». Τα παραπάνω τόνισε ο τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος κατά την ομιλία του στην παρουσίαση του βιβλίου της Ελένης Γρίβα και της Ιφιγένειας Κωφού «Η εναλλακτική αξιολόγηση στο σύγχρονο εκπαιδευτικό περιβάλλον – Σχεδιασμός και εφαρμογή περιγραφικών μεθόδων αξιολόγησης για τα γλωσσικά μαθήματα», στη Λάρισα.

Ο Θεσσαλός πολιτικός ανέφερε ότι «ως τομεάρχης Παιδείας της Νέας Δημοκρατίας για περίπου 1,5 χρόνο, κατά τον οποίο ετοιμάσαμε και τον κορμό του κυβερνητικού μας προγράμματος, είχα την δυνατότητα να γνωρίσω σε όλες τις πλευρές του το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας, καθώς και να πληροφορηθώ όλο το φάσμα των προβλημάτων του, που δυστυχώς, είναι ουκ ολίγα.

Έως σήμερα, οι πλείστες μεταρρυθμιστικές απόπειρες, δεν είχαν συνοχή, όραμα, αλλά αντιθέτως επικεντρώθηκαν στη διαχείριση του σχολείου ως προθάλαμο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Δηλαδή, πώς θα γίνονται οι εισαγωγικές εξετάσεις. Επιπλέον, επηρεάστηκαν από δύο βασικά στοιχεία. Το ένα ο φόβος των κυβερνήσεων μην σπάσουν αυγά, να μην προκαλέσουν δηλαδή λογικές του παρελθόντος, παρά το γεγονός ότι αυτές λειτουργούσαν υπονομευτικά στην ίδια την ουσία της εκπαίδευσης. Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, που τόσο έχει δαιμονοποιηθεί, σε βαθμό που να ταυτίζεται από όσους την ξορκίζουν με απολύσεις, είναι ένα διαχρονικά επίκαιρο παράδειγμα.

Και το δεύτερο ήταν η προσπάθεια να κερδηθούν πόντοι ενόψει των εκλογών από συγκεκριμένες κατηγορίες ενδιαφερόμενων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι πρόσφατες εξαγγελίες για κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων. Ο αείμνηστος Γεώργιος Ράλλης στο βιβλίο του ‘‘Ώρες ευθύνης’’ για το πώς έχασε τις εκλογές του 1981 γράφει ότι όπως του εκμυστηρεύθηκε πρόεδρος Νομαρχιακής Οργάνωσης του κόμματος ούτε η σύζυγός του δεν ψήφισε ΝΔ γιατί το παιδί τους θα έδινε πανελλήνιες, τις οποίες είχε υποσχεθεί ότι θα καταργήσει ο Ανδρέας Παπανδρέου».

Ο κ. Χαρακόπουλος υπογράμμισε ότι «αυτές τις ημέρες, συμπτωματικά, λαμβάνει χώρα μια ακόμη μεταρρύθμιση, με το νομοσχέδιο που προωθεί η νυν ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Η πρώτη ανάγνωση δείχνει ότι και αυτή, δυστυχώς, είναι μια από τα ίδια και χειρότερα. Ένα συνονθύλευμα αποφάσεων, που έχουν ληφθεί ακριβώς για τους λόγους που ανέφερα πιο πάνω, και χωρίς να απαντά στις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης και των ίδιων των νέων μας».

Το στέλεχος της αξιωματικής αντιπολίτευσης επισήμανε ότι «στο άκρως ενδιαφέρον επιστημονικό πόνημα των Έλενας Γρίβα και Ιφιγένειας Κωφού παρουσιάζονται εναλλακτικοί τρόποι αξιολόγησης των μαθητών, που φιλοδοξούν να απαντήσουν στα σύγχρονα και διαρκώς μεταβαλλόμενα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα. Το βιβλίο αυτό, που έχω την τιμή να είμαι εκ των παρουσιαστών του, είναι αναμφίβολα μια συμβολή δημιουργικού προβληματισμού για το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Και πιστεύω πρέπει να τύχει ιδιαίτερης προσοχής από την ακαδημαϊκή κοινότητα».

Για το βιβλίο μίλησαν η κ. Αικατερίνη Κιγιτσιόγλου-Βλάχου, καθηγήτρια του Τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΑΠΘ, η κ. Μαρίνα Κολλάτου, Διευθύντρια 3ου Γενικού Λυκείου Λάρισας και Πρόεδρος της Ένωσης Καθηγητών Αγγλικής Γλώσσας Ν. Λάρισας, ενώ τη συζήτηση συντόνισε ο δημοσιογράφος κ. Λευτέρης Παπαστεργίου.

 

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις
Ετικέτες