ΛΑΡΙΣΑΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ

Κεραμέως από τη Λάρισα: H Παιδεία είναι η πιο σημαντική επένδυση για τη χώρα (φωτο)

«Για τη Νέα Δημοκρατία, η πιο σημαντική επένδυση για τη χώρα είναι η επένδυση στην Παιδεία. Βασική αποστολή του εκπαιδευτικού συστήματος είναι να εξοπλίζει τους νέους με πολύτιμες γνώσεις και δεξιότητες και να δημιουργεί ευκαιρίες για εργασιακή και προσωπική ανέλιξη. Η παιδεία, και ιδίως η δημόσια παιδεία, αποτελεί για τη Νέα Δημοκρατία τον πιο αποτελεσματικό μηχανισμό κοινωνικής κινητικότητας».
Τα παραπάνω τόνισε από τη Λάρισα η βουλευτής της ΝΔ και υπεύθυνη Τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ κ. Νίκη Κεραμέως, η οποία παρουσίασε το πρόγραμμα της ΝΔ στον τομέα της εκπαίδευσης, σε μια εκδήλωση που διοργάνωσε η ΝΟΔΕ ΝΔ Λάρισας.
Παρουσιάζοντας τους βασικούς άξονες της εκπαιδευτικής πολιτικής της ΝΔ η κ. Κεραμέως τόνισε:
Η Νέα Δημοκρατία θεωρεί την επένδυση στην Παιδεία ως την πιο σημαντική επένδυση για το μέλλον της χώρας και για έναν ακόμη λόγο: σε μία εποχή ραγδαίων αλλαγών σε όλα τα επίπεδα, η Παιδεία αποτελεί ατμομηχανή οικονομικής ανάπτυξης.
Στο πλαίσιο αυτό, το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας για την Παιδεία δεν αφορά ορισμένες αποσπασματικές παρεμβάσεις, αλλά μια συνολική και σε βάθος μεταρρύθμιση, με θαρραλέες αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες του εκπαιδευτικού συστήματος. Μία μεταρρύθμιση που τοποθετεί στο επίκεντρο των αλλαγών τους λειτουργούς της εκπαίδευσης, τους μαθητές και φοιτητές και τους γονείς τους.

Πέντε είναι οι βασικοί άξονες του προγράμματος της Νέας Δημοκρατίας για την Παιδεία, και περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, τις παρακάτω παρεμβάσεις:

  • Παιδεία σύγχρονη, δημιουργική και ανοικτή.
    Το δημόσιο σχολείο μετατρέπεται σε μια σύγχρονη και δημιουργική κυψέλη γνώσης και καινοτομίας. Με έμφαση στην καλλιέργεια ήπιων (δημιουργικότητα, κριτική σκέψη, επίλυση προβλημάτων, ομαδική δουλειά) και ψηφιακών δεξιοτήτων (χρήση υπολογιστών, ψηφιακή επικοινωνία, ασφαλής χρήση διαδικτύου), αντί για ενθάρρυνση της αποστήθισης και της παπαγαλίας.
    Τα προγράμματα σπουδών εμπλουτίζονται με νέες, δημιουργικές και διαδραστικές μεθόδους διδασκαλίας και νέες εκπαιδευτικές θεματικές, όπως η επιχειρηματικότητα, η οδική συμπεριφορά, ο εθελοντισμός, η αντίδραση σε φυσικές καταστροφές κ.ο.κ.Καθιερώνεται η δυνατότητα «άσκησης» σε επιχειρήσεις, ώστε οι μαθητές να εξοικειώνονται με την πραγματική οικονομία, και να επιλέγουν το αντικείμενο σπουδών τους με μεγαλύτερη σιγουριά.
    Καθιερώνεται Εθνικό Απολυτήριο, το οποίο θα αποκτάται με την επιτυχή ολοκλήρωση του Λυκείου. Για τον προσδιορισμό του βαθμού του Εθνικού Απολυτηρίου θα συνυπολογίζονται οι βαθμοί και των 3 τάξεων του Λυκείου, με ειδικό συντελεστή ανά τάξη. Επίσης, καθιερώνονται οι γραπτές προαγωγικές εξετάσεις από τάξη σε τάξη για όλο το Λύκειο, με επιλογή των θεμάτων μέσα από την Τράπεζα Θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας.
    Αλλάζει ριζικά η Επαγγελματική Εκπαίδευση, ώστε από λύση ανάγκης για λίγους, να γίνει συνειδητή επιλογή και εργαλείο απασχόλησης για πολλούς.Τα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα θα εξελιχθούν σε αναπτυξιακούς πυλώνες σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο, αναπτύσσοντας συνεργασίες και δικτυώσεις με τον κόσμο της παραγωγής και της επιχειρηματικότητας, με κοινωνικούς φορείς, και με ιδρύματα του εσωτερικού και του εξωτερικού.
    Στόχος είναι η Ελλάδα να αναδειχθεί σε ισχυρό περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης και έρευνας. Για αυτό και η Νέα Δημοκρατία υποστηρίζει την αναθεώρηση των παραγράφων του άρθρου 16 του Συντάγματος που αφορούν την ανώτατη εκπαίδευση, προκειμένου να επιτραπεί η ίδρυση μη κρατικών και ιδιωτικών Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης, τα οποία θα ιδρύονται υπό αυστηρούς όρους, και θα λειτουργούν με διαφάνεια, αξιολόγηση και λογοδοσία.
  • Μεγαλύτερη αυτονομία στις εκπαιδευτικές μονάδες, μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς:
    Το δημόσιο σχολείο απελευθερώνεται από τον ασφυκτικό εναγκαλισμό του Υπουργείου σε επίπεδο οργανωτικό και διοικητικό, αλλά και σε επίπεδο παιδαγωγικό. Ο εκπαιδευτικός αποκτά μεγαλύτερη ελευθερία να εμπλουτίζει τον τρόπο και τα μέσα διδασκαλίας, και να διαμορφώνει εκπαιδευτικές δραστηριότητες με βάση τις ανάγκες των μαθητών.Τα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα γίνονται πραγματικά αυτόνομα και αυτοδιοικούμενα. Η Νέα Δημοκρατία θα προχωρήσει σε άμεση κατάργηση των νομοθετικών πρωτοβουλιών των κ.κ. Μπαλτά, Φίλη και Γαβρόγλου και ψήφιση ενός σύγχρονου νόμου πλαισίου για τα Ανώτατα Ιδρύματα που θα τους δίνει τη δυνατότητα να αποφασίζουν από μόνα τους τις εκπαιδευτικές και ερευνητικές δραστηριότητες τους. Αντίστοιχα, θα διαμορφωθεί πλαίσιο που θα επιτρέπει στα ιδρύματα να προσελκύουν πόρους από ιδιωτικές πηγές και να τους διαχειρίζονται με τον πιο αποδοτικό τρόπο, αλλά με τήρηση αυστηρών κανόνων διαφάνειας και λογοδοσίας.Τα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα αποκτούν την αρμοδιότητα να καθορίζουν τα ίδια τον ετήσιο αριθμό εισακτέων και τη βάση εισαγωγής. Καθιερώνεται ανώτατο χρονικό όριο ολοκλήρωσης των προπτυχιακών σπουδών στα ν+2 έτη, εκτός εξαιρέσεων που θα αποφασίζονται από τα αρμόδια όργανα του εκάστοτε ιδρύματος.
  • Εκπαιδευτικό σύστημα που δημιουργεί ίσες δυνατότητες και περισσότερες ευκαιρίες για όλους
    Κανένα παιδί εκτός παιδικού σταθμού. Για κάθε παιδί που δεν βρίσκει θέση σε δημοτικό παιδικό σταθμό, η οικογένεια του, εφόσον πληροί τα εισοδηματικά κριτήρια, θα λαμβάνει κουπόνι ύψους 180 ευρώ το μήνα για 10 μήνες το χρόνο, το οποίο και θα μπορεί να εξαργυρώνει σε βρεφονηπιακό σταθμό της επιλογής της.Δημιουργείται ένα Πρότυπο και ένα Πειραματικό σχολείο σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα της χώρας, ξεκινώντας από τις λιγότερο ανεπτυγμένες περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Αντίστοιχα, ιδρύονται και Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια σε αντιπροσωπευτικές περιοχές, τα οποία θα συνεργάζονται με επιχειρήσεις του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα.Όλοι οι μαθητές αποκτούν πιστοποιητικό βασικών γνώσεων Πληροφορικής μέχρι την Α’ Λυκείου, ενώ μέσα στα σχολεία θα προσφέρεται εκμάθηση ξένων γλωσσών και θα διενεργούνται εξετάσεις για την απόκτηση κρατικού πιστοποιητικού γλωσσομάθειας.

    Σε όλα τα μεταπτυχιακά προγράμματα προβλέπεται συγκεκριμένος αριθμός υποτροφιών, που θα χορηγούνται με βάση τις ακαδημαϊκές επιδόσεις και την οικονομική κατάσταση των φοιτητών.

    Ενισχύεται ο θεσμός της πρακτικής άσκησης στα Πανεπιστήμια, ώστε οι φοιτητές να αποκτούν πολύτιμη εργασιακή εμπειρία και να ενισχύουν τις προοπτικές απασχόλησής τους στη συνέχεια.

    Καθιερώνεται εσωτερικό πρόγραμμα κινητικότητας για τους φοιτητές μεταξύ των Ελληνικών Πανεπιστημίων, στα πρότυπα του Erasmus.

  • Δημιουργία και μετάδοση της γνώσης σε ένα ασφαλές περιβάλλον. Προτεραιότητα για το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας αποτελεί η εμπέδωση του αισθήματος ασφάλειας για τους μαθητές και τους γονείς, με ενίσχυση των μέτρων προστασίας στα σχολεία και τον περιβάλλοντα χώρο.Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται επίσης στην αντιμετώπιση του εκφοβισμού και της βίας στο σχολείο, μέσα από την ευαισθητοποίηση και ενδυνάμωση των μαθητών.Κατάργηση του ασύλου. Αυτεπάγγελτη επέμβαση των δημοσίων αρχών για κάθε αξιόποινη πράξη που λαμβάνει χώρα στα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα, και πειθαρχικές ευθύνες όταν οι Πρυτανικές Αρχές δεν ενημερώνουν έγκαιρα τα αρμόδια δημόσια όργανα για παραβατικές πράξεις.
  • Αξιολόγηση σε όλα τα επίπεδα και διάδοση των καλύτερων πρακτικών
    Αξιολόγηση των σχολικών μονάδων από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς με τη χρήση ηλεκτρονικών ερωτηματολογίων.Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, οι οποίοι σήμερα κρατάνε τη δημόσια εκπαίδευση και το δημόσιο σχολείο όρθιο. Ο στόχος της αξιολόγησης δεν είναι ο στιγματισμός και η τιμωρία, αλλά η διαρκής βελτίωση και η επιβράβευση της προσπάθειας, και για αυτό η αξιολόγηση θα συνδέεται με τη διαδικασία επιμόρφωσης και κατάρτισης, για συνολική βελτίωση του εκπαιδευτικού δυναμικού.Στην Ανώτατη Εκπαίδευση, η Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π) καθιερώνεται ως ο βασικός θεσμός αξιολόγησης των προγραμμάτων σπουδών, των διδασκόντων και των Ιδρυμάτων. Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης θα δημοσιοποιούνται ώστε να ενισχύεται η διαφάνεια και η δημόσια πληροφόρηση, και να αναδεικνύονται οι καλύτερες πρακτικές (εκπαιδευτικές, ερευνητικές, διοικητικές).

    Η κρατική χρηματοδότηση προς τα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης γίνεται βάσει αντικειμενικών κριτηρίων και δεικτών, και συνδέεται με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης. Επιπλέον, ο Ακαδημαϊκός Χάρτης της χώρας (π.χ. συγχωνεύσεις/ενοποιήσεις Πανεπιστημίων-ΤΕΙ) θα προκύπτει από την αξιολόγηση της Α.ΔΙ.Π. και στη βάση συγκεκριμένων κριτηρίων.

Μιλώντας στην ίδια εκδήλωση ο βουλευτής Λάρισας κ. Χρήστος Κέλλας, ως αναπληρωτής τομεάρχης εκπαίδευσης της ΝΔ τόνισε: 

«Επιτρέψτε μου να αναφερθώ σε πρακτικές, που παραπέμπουν σε άλλες εποχές και έχουν ως κοινό παρονομαστή την τακτοποίηση ημετέρων. Αυτό προκύπτει και από τις αλλεπάλληλες καταγγελίες για τις αδιαφανείς διαδικασίες, που ακολουθούνται στα συμβούλια επιλογής στελεχών της Εκπαίδευσης

Όλα αυτά θα τελειώσουν, πολύ σύντομα. Θα καταργήσουμε, τόσο τον ν. 4547/2018, όσο και τον ν. 4415/2016, και,από κοινού με την εκπαιδευτική κοινότητα, θα συστήσουμε ένα πλαίσιο αξιολόγησης, που θα εγγυάται την αξιοκρατία, καταλύοντας το κομματικό κράτος που επιχειρούν να επιβάλλουν.»

Ο Λαρισαίος πολιτικός, αφού ευχαρίστησε τα στελέχη του Τομέα Παιδείας για τη συνεργασία τουςστην εκπόνηση του προγράμματος, επεσήμανε:

«Εμπιστευόμαστε και στηρίζουμε τον Έλληνα εκπαιδευτικό και τη δημόσια εκπαίδευση. Όλες και όλοι μαζί θα προχωρήσουμε αποφασιστικά σε αλλαγές, που θα καταστήσουν το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα σύγχρονο, ανταγωνιστικό και αποτελεσματικό.

Πρόκειται για ένα σύστημα ανοιχτών οριζόντων, που θα παρέχει ίσες ευκαιρίες σε όλους, χωρίς αποκλεισμούς, επιβραβεύοντας την αριστεία. Ένα σύστημα, που θα στηρίζει έμπρακτα και σε διαρκή βάση τους εκπαιδευτικούς, ανάγοντάς τους σε συμπαραστάτες του Υπουργείου Παιδείας και συνδιαμορφωτές της νέας κυβερνητικής πολιτικής, που θα έχει ως μόνο γνώμονα την Ελλάδα του μέλλοντος».

Περαιτέρω, ο αν. Τομεάρχης Παιδείας σημείωσε ότι η ΝΔ έχει θέσει ως προτεραιότητα την αντιστροφή του «BrainDrain»και την ενίσχυση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, αντιμετωπίζοντας, συγχρόνως, την ανομία στα πανεπιστήμια, ενώ, στη συνέχεια,εστίασε στην Ειδική Αγωγή, σημειώνοντας:

«Αποτελεί προτεραιότητά μας η προσαρμογή του εκπαιδευτικού μας συστήματος στην κατεύθυνση της πλήρους ανάπτυξης της ενταξιακής εκπαίδευσης για τους μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Θα καταρτίσουμε νέα προγράμματα σπουδών κατάλληλα σταθμισμένα ως προς το είδος της αναπηρίας και τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Έχουμε προβλέψει την ίδρυση προστατευμένων εργαστηρίων μαθητείας και κατάρτισης, δίνοντας διέξοδο στους αποφοίτους των ΕΕΕΕΚ και των υπολοίπων δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, λαμβάνοντας υπόψη τη διεθνή εμπειρία και την αξιοποίηση τοπικών ιδιαιτεροτήτων παραγωγής και απασχόλησης. 

Στόχος μας είναι οι απόφοιτοι να μπορούν να εργάζονται, προσφέροντας και αξιοποιώντας τις δυνατότητές τους δια βίου και όχι για ένα βραχύ χρονικό διάστημα. Σε συνεργασία με συναρμόδια υπουργεία, θα δοθεί η δυνατότητα δημιουργίας σύγχρονων ξενώνων, στους οποίους θα μπορούν να διαμένουν, όταν δεν θα μπορούν να διαμένουν στο προστατευμένο περιβάλλον της οικογένειας».

Κλείνοντας την ομιλία τουο κ. Κέλλας ανέφερε:

«Χρειάζεται η ομοψυχία και η ενότητα όλων μας, για να δώσουμε στον Κυριάκο Μητσοτάκη και στην παράταξη ισχυρή εντολή σχηματισμού κυβέρνησης. Σε αυτή τη μάχη είμαστε όλοι στρατιώτες και δεν χωρούν προσωπικές τακτικές και ιδιοτελείς στόχοι. Ο στόχος είναι εθνικός, για την Πατρίδα και το μέλλον των παιδιών μας!».

Στην ίδια εκδήλωση χαιρετισμό έκανε ο κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος κάνοντας ειδική αναφορά στην ανάγκη αξιολόγησης, υποστηρίζοντας πως η δημόσια παιδεία είναι το όχημα της κοινωνικής κινητικότητας που προσφέρει ευκαιρίες ζωής.
Ο έτερος Λαρισαίος βουλευτής κ. Κατσιαντώνης εξαπέλυσε επίθεση εναντίον της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ κάνοντας λόγο για κατάργηση της αξιοκρατίας και της αριστείας.
Τέλος, ο πρόεδρος της ΝΟΔΕ ΝΔ Λάρισας κ. Καπετάνος έκανε λόγο για ένα οδοιπορικό ενημέρωσης των πολιτών που έχει οργανωθεί από την οργάνωση της ΝΔ στη Λάρισα.

Δείτε φωτογραφίες:

 
 
 
Λ.Π.
Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις
Ετικέτες