Οι σύντομες περίοδοι έντονης άσκησης έχουν σημαντικά οφέλη


ΥΓΕΙΑ - ΖΩΗ

Οι σύντομες περίοδοι έντονης άσκησης έχουν σημαντικά οφέλη

Ζήσης Ψάλλας

Η πιο συνηθισμένη δικαιολογία για να μη κάνει κάποιος γυμναστική είναι η έλλειψη χρόνου, λέει ο Glenn Gaesser, καθηγητής άσκησης και ευεξίας στο College of Health Solutions της Αριζόνα. Ο Gaesser συνεργάζεται με τον επίκουρο καθηγητή Siddhartha Angadi εδώ και μία δεκαετία για να διερευνήσουν τις επιπτώσεις της διαλειμματικής προπόνησης υψηλής έντασης (HIIT: high-intensity interval training) σε διάφορα αποτελέσματα για την υγεία. Η HIIT χαρακτηρίζεται από σύντομες εκρήξεις έντονης δραστηριότητας.

​Η  HIIT μπορεί να προσαρμόζεται στις προσωπικές δυνατότητες ενός ατόμουΟι ειδικοί έχουν συμφωνήσει από καιρό ότι οι ενήλικες θα πρέπει να επιδιώκουν περίπου 150 λεπτά μέτρια σωματική άσκηση την εβδομάδα. Όταν οι κατευθυντήριες γραμμές δημοσιεύθηκαν για πρώτη φορά το 2008, θεωρήθηκε ότι, για να επιτευχθούν σημαντικά οφέλη για την υγεία, αυτά τα 150 λεπτά έπρεπε να συγκεντρωθούν σε περιόδους τουλάχιστον 30 λεπτών δραστηριότητας κάθε φορά.

Οι έρευνες των Gaesser και Angadi έδειξαν ότι όχι μόνο οι βραχύτερες περίοδοι φυσικής δραστηριότητας παράγουν τα ίδια οφέλη όσο και οι μεγαλύτερες περίοδοι, αλλά αν φτάσουν από ένα μέτριο επίπεδο (κάτι παρόμοιο με έναν γρήγορο περίπατο) σε ένα σθεναρό επίπεδο κατά το οποίο η αναπνοή γίνεται πιο γρήγορη, μπορεί να παράγουν περισσότερα οφέλη για την υγεία από τις μακρύτερες, συγκρατημένες περιόδους.

Για παράδειγμα, σε περισσότερες από μία μελέτες, οι Gaesser και Angadi διαπίστωσαν ότι η HIIT ήταν καλύτερη από τις παραδοσιακές, συνεχείς περιόδους άσκησης για τη μείωση της αρτηριακής πίεσης. «Οι σύντομες περίοδοι κάνουν πάντοτε ό,τι και οι μακρύτερες και μερικές φορές κάτι καλύτερο» δήλωσε ο Gaesser.

Μια κοινή παρανόηση σχετικά με τη HIIT είναι ότι είναι πολύ δύσκολη για τον μέσο άνθρωπο. Στην πραγματικότητα, η HIIT προσαρμόζεται στις προσωπικές δυνατότητες ενός ατόμου.

Άσκηση και καρκίνος του μαστού

Γενικά, μια άσκηση HIIT διαρκεί από 30 δευτερόλεπτα μέχρι λίγα λεπτά. Μπορείτε να ξεκουραστείτε ανάμεσα σε κάθε άσκηση, όπως σας αρέσει, αρκεί να κάνετε αρκετές περιόδους κάθε εβδομάδα για να φτάσετε μέχρι τα 150 λεπτά. «Οι άνθρωποι μπορεί να μην μπορούν να κάνουν την καθημερινή ρουτίνα των 30 λεπτών» δήλωσε ο Gaesser.

Αυτό το διάστημα οι δύο ερευνητές κάνουν μια μελέτη που εξετάζει τις επιπτώσεις της HIIT στις καρδιές των ασθενών με καρκίνο του μαστού. Στις γυναίκες που είναι άνω των 60 ετών, οι καρδιακές παθήσεις ανταγωνίζονται τον καρκίνο ως αιτία θανάτου ίσως επειδή η χημειοθεραπεία είναι σκληρή για την καρδιά τους. Τα αποτελέσματα των πρώτων ανθρώπινων δοκιμών που πραγματοποιούνται στο εργαστήριο των Angadi και Gaesser υποδεικνύουν ότι οι καρδιές των ασθενών που κάνουν HIIT τα πηγαίνουν καλύτερα από εκείνες μιας ομάδας ελέγχου τα μέλη της οποίας κλήθηκαν να περπατούν 10.000 βήματα κάθε μέρα.

Πηγή: zougla.gr

Close

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο